Korteste flyreise til garantert varme om vinteren?

Medlem
6. des. 2013
Hvor reiser man egentlig på vinteren for å få litt stabil varme? Det er åpenbart at den gamle slageren "Kanariøyene" ikke lenger er et alternativ da været er for ustabilt. Thailand er for langt unna for 1 ukes opphold.

Hva er med andre ord det nærmeste reisemålet man kan reise til om vinteren for å få varme i et politisk stabilt land?

Har sett på linja fra Kapp Verde, østkysten av Afrika og så langt øst som Sri Lanka - men er usikker og er ute etter erfarne råd fra bereiste TS-ere. :)

@Loevhagen kanskje ikke enkelt å fly men hva med Mauritius.
Det er selvsagt et poeng å fly så rett sør som mulig for å ikke kødde til tidssoner/jet-lag på så "kort" reise som en uke.

Vi var med hell på der første tre ukene oktober for et par år siden og var superfornøyde med det. Stabilt vær (og vind = kitesurfet)

Eneste aber vi hadde var at det fleste av hotell/restauranter var fokusert på og rundt all-inclusive hoteller.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kapp Verde kan anbefales på meteorologisk grunnlag, selv om infrastrukturen kanskje er så som så. Var en uke på "all inclusive"-bryllupsreise i januar for et par år siden, og det var varmt og godt. Hyggelige folk også, av det jeg kunne bedømme ut fra den begrensede kontakten med lokalbefolkningen.

• Liker
Er været på Kanarieøyene mer ustabilt nå enn før? Tja.
De er jo gjerne litt standard, men for meg holder 22-25 grader, litt sol, bading & cerveza vinterstid :)
Vil tro at landene i Nord-Afrika også kan by på varme, men etter den arabiske våren er det gjerne mindre stabilitet enn man ønsker. Er Dubai et alternativ?

• Liker
Dubai og Oman er verdt å studere. Noen mener Dubai blir for shopping mall aktig - og at Oman er et alternativ i den regionen til "Syden".

Kapp Verde må jeg lese mer om.

Mauritius skal jeg sjekke flytider til.

Svaret er ganske enkelt Dubai. Emirates og Norwegian (inntil videre) har begge direktefly dit. Mauritius tar fort opp mot 20 timer med mellomlanding om du kjøper via charterselskapene. Kapp Verde mellomlander på Las Palmas og tar over 9 timer. Da er du nesten i Bangkok. Spørs hva man ønsker, men Emirates har gratis shuttle til Abu Dhabi (65km) der får man fantastiske hoteller til en mye bedre pris enn Dubai. Dro til Dubai (og Oman) over nyttår i fjor og det fungerte fint og temperaturen var perfekt (25-28 grader) Skal dit igjen nå til onsdag og grunnen er bla annet at det er enkelt (men dyrt). Jeg liker direktefly og da synes jeg nesten Thailand blir det nest enkleste om man vil unngå Kanariøyene. Klarer man seg med mindre varme er Madeira flott.

• Liker
Du kan jo se vestover også. Norwegian flyr vel direkte til Fort Lauderdale. Her er det jo mulighet for å dra lenger sør også hvis Florida ikke frister :)

Jordan er rimelig stabilt og kun fem timer unna. Rødehavet er garantert varmt og med dykking/snorkling i verdensklasse

• Liker
Reaksjoner: Thomas84