Finnes det noen database på nett for å datere nyere Speedmaster? Har ikke klart å finne verken en Omega-autorisert side eller uoffisiell oversikt.
Og når jeg først er inne på temaet sapphire sandwich, gratulerer med et flott eksemplar av arten @indeksrotta![]()
Ønsker jo å si at jeg så gjenskinn av urverket i pilsen dinSå hyggelig, @reim
Jeg er veldig fornøyd med å helt tilfeldig funnet min drømmeklokke, sapphire sandwich, hos urmaker Hansen i Tromsø.
Brukte 3 raske dager der hvor jeg fikk vite at Omega hadde fått blod på tann hva angår prisstigning og skulle atpåtil kutte en god del forhandlere.
Dette førte til at jeg fikk en OK+ deal og fikk en meget fin klokke.
I ettertid ser jeg at jeg kanskje burde ha skrevet mer om Speedy'n min i første innlegg i tården om Speedmasters, men la gå.
Kan jeg spørre hvordan du, på mitt mobilkamerabilde, ser at det er en Speedy SS?
Kult, har du også fått tak i baklokket som hører til?Yup fra
![]()
Til:
![]()
Takk, jeg er veldig fornøyd selvBle nydelig det @Gin!
Nei, det har jeg ikke. Det er litt vanskelig å se på dette bildet, men den lange kronografviseren er sort og ikke sølvfarget.Kult, har du også fått tak i baklokket som hører til?
En personlig vriNei, det har jeg ikke. Det er litt vanskelig å se på dette bildet, men den lange kronografviseren er sort og ikke sølvfarget.
Dette er min modifikasjon og ikke et forsøk på å lage en "ekte", men alt er Omega-deler fra Ofrei.
En personlig vri
Det ser ut til at time/minutt viserne er i "sølv" slik som på den egentlige "35th" - eller?
Blir det ikke vanskelig å lese av sub dials, når både disse og viserne er sorte? Men jeg ser jo poenget med at alle kronograf visere er sorte da.