Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Var tidligere i dag innom en Omega forhandler her i Riga (Latvia). Der koster nå Speedy Pro med den store svarte boksen rundt 6000 EUR! Med dagens kurs tilsvarer dette 54-57.000,- NOK, avhengig om det er sedler eller overføring. Hun bekreftet at Omega har vært hissige den siste tiden med prissettingen sin for å komme opp mot Rolex-nivå.

Var tidligere i dag innom en Omega forhandler her i Riga (Latvia). Der koster nå Speedy Pro med den store svarte boksen rundt 6000 EUR! Med dagens kurs tilsvarer dette 54-57.000,- NOK, avhengig om det er sedler eller overføring. Hun bekreftet at Omega har vært hissige den siste tiden med prissettingen sin for å komme opp mot Rolex-nivå.
Den prisen kan jo selv ikke en ihuga Speedyfan forsvare . Sjuk prissetting! Speedy er kult, men.....

Omega tar seg en Rolex. Helt idiot men basert på økt status, økt produksjon og større inntjening...
Og Rolex sitter nå på en usunt boble skapt av spekulanter.
Guess what...
Hvis det kommer en ny og sterkere økonomisk krise enn 2008. Begge er "fukt" med den startegien for en god del år.

• Liker
Reaksjoner: andres

Kontrollspørsmål, dette var sapphire sandwich ikke sant? Uansett spinnvilt. (Har den veiledende rundt 45k her hjemme nå?)

Kontrollspørsmål, dette var sapphire sandwich ikke sant? Uansett spinnvilt. (Har den veiledende rundt 45k her hjemme nå?)

Nei, det var ikke sapphire sandwich. Det var snakk om den originale måneklokka. Helt spinnvill pris! Lurer på hva det kommer av... Høye skatter på luksusvarer kanskje?

Rundt et par lapper bør du nok regne, da pent brukt.

Kan vanskelig tenke meg at du finner den komboen der særlig under 3k. Jeg var heldig og fikk kjøpt en lite brukt clasp for 1200 for noen år siden, men det er ikke en pris jeg har sett på KS i ettertid.

• Liker
Reaksjoner: Preacher