Vis oss din Seiko!

Så i dag kom "piratklokken" jeg vitset om forrige uke - en Seiko SAAAARRRRGGG009 fra Seiya Japan (tykke teksten er linket). Den kostet bare 2780kr inkludert gratis EMS post fra Japan, og momsen kom på rundt 680kr i tillegg... Jeg blir nok en gang positivt overrasket over hvor mye detaljer og kvalitetsfølelse Seiko klarer å pakke inn i en klokke til denne prisen. Overgangene mellom børstede og polerte overflater er skarpe, og 6r15 verket er enkelt men fint dekorert med striper og avrundede kanter. Enkelt og greit.

Denne har noe Tudor Ranger-ish over seg, og skiven har en stilig sunburst effekt som kommer frem i sterkt lys. En kul alt-mulig klokke som kommer til å få mye bruk i sommer. Veldig fornøyd! :)

17240700044_2e769e37f9_h.jpg

17242812973_cab3a5c223_h.jpg

Den har buet safirglass som gir en stilig effekt i bratte vinkler
17676964379_fb1c8087b5_h.jpg

Hadde ikke fått stilt tiden eller justert lenken på bildene, men det er gjort nå. Lenken var veldig lett å justere, har ikke sett dette systemet før hvor selve "pinnen" har en innebygget "hette" i form av at selve pinnen er kuttet i to på langsiden, og hvor de to sidene vil utvide seg slik at pinnen setter seg selv i spenn inni lenken. Veldig kjekt å bare kunne presse pinnen på plass uten å måtte bekymre seg for å miste disse små hettene som nesten er umulige å finne igjen om de først spretter vekk.

Veldig god kjøpsopplevelse fra Seiya forresten, kan absolutt anbefales!

Redigert:
Grattis med marinemaster! Denne lukter ekte "tool watch" lang vei. Utrolig kul klokke, ser frem til mer bilder :)

• Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Har eid både SBBN007 og SBDX011 (Emperor Tuna) tidligere, og denne er midt i mellom, og helt perfekt:) Skulle selvsagt hatt innmaten til Emperoren i den perfekte verden, men men. Er ikke mer purist enn at en kvalitets-quartz med flust av juveler, funker helt fint for meg;)

Redigert:
I fjor ønsket min datter seg Michael Jacobs eller Mark Kors, da ba jeg henne kjøpe selv ...
Hun fikk en Seiko 5 av meg i vinter og er veldig fornøyd. Dag/dato pleier å stemme (noe jeg har bedt henne være nøye med), men ikke i dag :)
92C5CD08-2866-4399-84B8-445CF96F399A_zpsjt3algj6.jpg

Bezelen på min 6105-8110 har vært litt treg så jeg tok den av for en vask, jeg synes klokken så litt morsom ut uten bezel så slenger ut et bilde. Bezel-pakningen viste seg å være sprukket, heldigvis er det lett å få tak i ny.

P5242262_zpsyvzfyeer.jpg