Omega setter opp prisene 1. juni

Omega gjør det jo prisippet helt etter oppskriften. De som kjøpte Omega for 1-2 år siden kan nå selge til innkjøpspris eller høyere fordi nyprisene går opp. Da blir Omega et "trygt" kjøp/investering på samme linje som Rolex også får saueflokken (les: vi) lyst til å kjøpe Omega fordi vi vet det kan flippes.

unnamed_zps80ltfur4.jpg

Huff, det var trist :cool:

For å være litt seriøs: Var det ikke noe diskusjon om at Omega skulle begynne å prise seg høyere for havne litt mer i samme prisleie som f. eks Rolex? Klar over at valuta osv har spilt en stor rolle i det siste, men denne diskusjonen mener jeg å ha lest i fjor en gang

unnamed_zps80ltfur4.jpg

Huff, det var trist :cool:

For å være litt seriøs: Var det ikke noe diskusjon om at Omega skulle begynne å prise seg høyere for havne litt mer i samme prisleie som f. eks Rolex? Klar over at valuta osv har spilt en stor rolle i det siste, men denne diskusjonen mener jeg å ha lest i fjor en gang

Jo, så dette kommer ikke akkurat overraskende på meg i alle fall. De har ambisjoner om å være på Rolex nivå og da må de jo justere prisene. Kommer sikkert til å fortsette gradvis fremover også. Som en før meg skriver gjør jo dette bare Omega til en tryggere investering enn tidligere :)

Jo, så dette kommer ikke akkurat overraskende på meg i alle fall. De har ambisjoner om å være på Rolex nivå og da må de jo justere prisene. Kommer sikkert til å fortsette gradvis fremover også. Som en før meg skriver gjør jo dette bare Omega til en tryggere investering enn tidligere :)

Jeg klager ihvertfall ikke :)

Har du Omega så vil det være en god investering. Eventuelle tap ved salg blir mindre og Omega selger seg inn i høyere klasser. På den måten han profileringen med feks James Bond vært vellykket. Omega har utnyttet dette godt, og deres produkter har vært innenfor rekkevidde for de som ønsket. (Kanskje ikke akkurat samme med Aston Martin).

:cool:

Til syvende og sist er det vel om en virkelig har lyst på klokka som avgjør om en kjøper... Min erfaring så langt er i alle fall at jeg svelger unna irritasjonen og legger de ekstra lappene på bordet.

Med Master Co-Axial verkene føler jeg til en viss grad at prisøkningen kan forsvares, selv om de satte opp prisene i fjor også. De ønsker å oppleves som mer eksklusive, og da må også prisene opp. Blir spennende å se om det påvirker salget.

• Liker
Reaksjoner: Jensen92
Med denne farten er jeg stadig lenger unna målet for sparingen....

Høyere pris gir vel ikke automatsik høyere status. For folk flest (og jeg kan gjerne være en av dem) kan reaksjonen på prisstigningen også bli at man velger andre merker (Rolex?) fordi det oppleves å gi høyere status, når prisforskjellen ikke lenger er så stor.

• Liker
Reaksjoner: netrom71
Med denne farten er jeg stadig lenger unna målet for sparingen....

Høyere pris gir vel ikke automatsik høyere status. For folk flest (og jeg kan gjerne være en av dem) kan reaksjonen på prisstigningen også bli at man velger andre merker (Rolex?) fordi det oppleves å gi høyere status, når prisforskjellen ikke lenger er så stor.

Enig. Nå er brått merker som Zenith og GO "utfordrere" i aktuell prisklasse for min del.

Dette var merkelig å lese.
Virker som mange synes det er bra at Omega blir dyrere?
Kan skjønne det om man eier et 20-talls Omega klokker, men for alle som ikke gjør det, så er vel en prisøkning bare dumt?
Er det prislappen på klokka som er det viktigste for mange, eller er det selve klokka?

(Ja, jeg er litt noob)

Edit: Prislappen på klokka, som i "jo dyrere klokke, jo morsommere er det å vise seg frem med den"

Redigert: