Vis oss din Seiko!

Seiko og design.

Hva med feks en 70-talls feks Seiko 5. Ligger stadig vekk noen til salgs på TS. Og for en meget billig penge.

image_zps4d80588d.jpg
nk
Det er flere fine av dem.... Jeg har en selv...... Tenker på en fin 70-taller, gjerne med et "forseggjort" mekanisk urverk....

… og i dag min nye SNZF17 som jeg kjøpte her på TS. Liker den veldig godt, tipper det fort blir min nye beater!

kdLerCy.jpg

Gratulerer med en flott "Sea Urchin". Meget anvendelig, har en slik selv. Den har ikke skrukrone, men jeg har svømt mye med den uten problemer. Bra lume, utrolig mye klokke for pengene.

Gratulerer med en flott "Sea Urchin". Meget anvendelig, har en slik selv. Den har ikke skrukrone, men jeg har svømt mye med den uten problemer. Bra lume, utrolig mye klokke for pengene.
Takk! Enig, liker den godt hittil, og liker faktisk uttrykket bedre enn 007/009. Litt mer sporty og litt mindre «tool watch».

Seiko og design.

Jeg ville søkt litt på Seiko 6138 og 6139. Pene kronografer.
Takk for tips. Skal søke på disse......... Jeg mente ikke med mitt innspill "å kuppe" tråden; jeg tenkte mer å utfordre litt på hva som ligger mellom Seiko 5 og Grand Seiko. Grand Seiko har nydelige verk, ......

ARhBDdj.jpg

Første dag overstått med denne, ikke brukt lenken enda men tror dessverre den er nærmere Monster enn Spork i kvalitet (litt skrangel)
Men det kanskje dere andre kan si noe om.
Meget behagelig På Nato, naturlig nok litt topptung med den geometeien men føler den ligger godt.
Super happy so far med SRP637

King TQ 9723 + SKX009

2 helt forskjellig Seiko :) 35mm vs 42mm. Desverre bruker jeg ikke twin quartz nok, er for liten. Trist fordi den holder +12 sekund per år!
20150309_201211_zpspbw2mvht.jpg
[/URL][/IMG]

@Kohe321 - litt feedback her over :)
Allt i allt så syns jeg, og det var strengt tatt det som fristet, at det er en herlig symbiose av Tuna og Monster
SKX779.jpg

SBBN015.jpg

Redigert av en moderator: