Ikke veldig godt synlig her men, det er Oris-patent, dvs. det er veldig brede lugs med bare "midtpartiet" i lenken som kommer i mellom:
![]()
Nøyaktighet husker jeg ikke helt (har en liten logg hjemme som jeg evt må sjekke), men det var nok ingen voldsomme avvik.
@Loevhagen Det er jeg også. Skal til urmaker Jacobsen i Lillestrøm senere i dag for å se på sinn. Desverre har de ikke u1 inne men U2 har de, og den er så og si identisk med unntak av gmt og visere.
Når det blir er jeg usikker på. Men det blir etter salg av to klokker og ett pr lønninger som først skal inn![]()

Mulig det blir litt off topic å gi deg flere valgmuligheter, men har du vurdert Oris dykker?
F.eks. Oris Aquis date i 43mm eller 40mm?
Eneste ulempe er at man ikke får benyttet uoriginale reimer.
Har selv kjøpt både gummireim og stållenke til min 40mm, og det duger til det meste. Her er den:
![]()
Selvfølgelig blir det noe litt annet enn Sinn tegimentert (har selv en 856 UTC), men design og kvalitet i forhold til pris (800-1200USD+mva) er vanskelig å slå synes jeg! Og det er eget design med både klassiske, moderne og tøffe elementer. Ikke bare enda en sub-kopi.
Hvis jeg skulle hatt kun 3 klokker, ville jeg valgt Explorer, Oris og Aqua terra. Kun to er jeg litt usikker, men hvis jeg skulle hatt en Rolex og en beater hadde nok valget falt på Oris fremfor Sinn (selv om jeg nå bruker Sinn hvis det er aktiviteter som utgjør fare for riper - da Orisen nesten er for fin til å ripe opp..)
Oris Aquis Date er en kjempeklokke. Jeg vurderer selv å kjøpe en Omega Seamaster i stedet for Orisen, men kanskje jeg burde revurdere det? Men det er vel to litt forskjellige klokker, fine på hver sin måte. Omegaen synes jeg er en klokke som også passer til penbruk, Orisen er litt røffere.
Mulig Oris er litt tøffere, men samtidig føler jeg den passer til det meste, inkludert skjorte/penbruk. Den er også elegant, har rent design og ryddig skive. Spesielt 40mm som ikke blir for stor.![]()