Den o' store Omega Speedmaster-tråden

@Boro kjøpte meg akkurat en Dark side of the Moon (hentes i kveld) for å teste ut størrelsen/utformingen. Annet enn fargekombinasjoner er det jo samme klokke så blir spennende å se hva konklusjonen blir :)

@acnorway så det var dit den gikk, din snik!

Si fra når du er lei!

Redigert av en moderator:
Denne forstyrrer nattesøvnen om dagen:
omega-grey-side-speedmaster.jpg

Omega Speedmaster "Grey side of the moon"

Platinumsskiven skyver den dessverre litt utenfor det prisleiet der jeg kunne byttet inn min evige keeper, Speedy pro, pluss et mellomlegg for å få fatt på den..

Håper å se en slik på sonen etterhvert :)

Noen som vet om noen urmakere i Oslo-området som har denne inne?
Bjerke postet et bilde på Instagram av denne i dag.

Jeg var og så den i forgårs da den akkurat var kommet inn hos Bjerke. Har siklet på den helt siden Baselworld. Ble bittelitt skuffet da jeg så den i virkeligheten, men lurer på om det var lyset - urskiven ble gulere enn jeg hadde trodd.

Er i ferd med å vurdere kjøp av klokke nummer to, og synes jo egentlig at denne er ALT for dyr, men samtidig så har den sikkert lang levetid og skiller seg godt ut. Liker også Speedmaster '57 i titan (hvit urskive med blå visere) og brunt lær, fikk prøvd den i Shanghai i høst - men så blir det litt sånn at jeg tenker at jeg kanskje like gjerne burde kjøpe en klassisk Professional med opptrekk.

Har vært drømmeklokken helt siden den ble vist første gang, men usikker på om det er et for ufornuftig kjøp...

Jeg var og så den i forgårs da den akkurat var kommet inn hos Bjerke. Har siklet på den helt siden Baselworld. Ble bittelitt skuffet da jeg så den i virkeligheten, men lurer på om det var lyset - urskiven ble gulere enn jeg hadde trodd.

Er i ferd med å vurdere kjøp av klokke nummer to, og synes jo egentlig at denne er ALT for dyr, men samtidig så har den sikkert lang levetid og skiller seg godt ut. Liker også Speedmaster '57 i titan (hvit urskive med blå visere) og brunt lær, fikk prøvd den i Shanghai i høst - men så blir det litt sånn at jeg tenker at jeg kanskje like gjerne burde kjøpe en klassisk Professional med opptrekk.

Har vært drømmeklokken helt siden den ble vist første gang, men usikker på om det er et for ufornuftig kjøp...

Jeg har begge versjoner og liker begge to veldig mye.

Man skal bli fornuftig når man er en ung og enslig kar, på fylla over helle byen og uten noen kondom i lommen...
Ikke når man vurderer en Speedmaster.

• Liker
Reaksjoner: Steiniz
Jeg har begge versjoner og liker begge to veldig mye.

Godt poeng. :D

Legger imidlertid merke til at begge dine har sort urskive og sort bezel. Blir det feil å gå for en Lunar Dust (som jeg fortsatt foretrekker å kalle den) som første og eneste Speedy (og første og eneste kronograf)?

Og så irriterer det meg at jeg da vil ha en klokkesamling på kun to klokker og av samme merke til en verdi på rundt 120k, det føles litt feil. Samtidig er det veldig fristende.....

Legger imidlertid merke til at begge dine har sort urskive og sort bezel. Blir det feil å gå for en Lunar Dust (som jeg fortsatt foretrekker å kalle den) som første og eneste Speedy (og første og eneste kronograf)?

Og så irriterer det meg at jeg da vil ha en klokkesamling på kun to klokker og av samme merke til en verdi på rundt 120k, det føles litt feil. Samtidig er det veldig fristende.....

Er vel ikke noe galt i å ha to klokker fra samme merke eller en samling med kun ett merke. Det kan jo være en måte å begynne på som gir to utfall som regel(disse kan også betraktes som en tidslinje også egentlig):

1. Du blir veldig fornøyd
2. Du går etterhvert/med en gang lei, men da kan du jo flippe en eller begge til noe annet.
3. Repeat ;)

Er vel på en slik måte mange gjør det, men tviler på at du kommer til å bli misfornøyd med å ha to Omega samtidig. Se på det som en mulighet i din samlehistorie til å fokusere og lære mest mulig om Omega, da det veldig ofte er vanlig å bli sugd inn i et merkes historie når man eier det selv. Alltid tid til noe annet senere :)

Kjøp Lunar dust! Do it :mrgreen:

Den Speedy Pro er legendarisk og er etter min mening den man burde starte med...
Men det er lov å ta seg en "short cut" : Uansett modellen;)

Omtrent hvor mye går en brukt 3570.50 med B/P for nå egentlig? Lite å sammenligne med på K/S av nyere dato, mye som er en del måneder siden nå. Med et stort "stipend" på vei er ervervelse av Speedy nært forestående, så er nysgjerrig på omtrent hvor mye jeg bør regne med.

Omtrent hvor mye går en brukt 3570.50 med B/P for nå egentlig? Lite å sammenligne med på K/S av nyere dato, mye som er en del måneder siden nå. Med et stort "stipend" på vei er ervervelse av Speedy nært forestående, så er nysgjerrig på omtrent hvor mye jeg bør regne med.

22-26k alt avhengig av tror jeg @Horgen

Redigert av en moderator:
Hvorfor er ikke Speedmaster Racing modellene mer omtalt / populære? Er de for billige?

Omega-Speedmaster-Racing-side.jpg