Når utenlandske frisører spør "Ojenbryn?" og jeg kan si "Ja takk" - og vips er alt justert. Det rare er at det kun er utenlandske frisører som spør og aldri noen norske.
Maiden pre´82 på øret + skøyteski på silkeføre = uslåelig kombinasjon!
At jeg, etter 22 år og etter å ha sett Hjemme alene 2 et utall antall ganger, spotter Donald Trump i lobbyen på The Plaza. Kevin spør han om veien til resepsjonen.
Las Vegas med et par gode kolleger på guttetur i Mars. Midt under Spring Break. Utrygt?![]()
Har hørt EKSTREMT mye forskjellig om de helikopterturene. i New York er jo Heli-turene greie, men her skal man tre kvarter hver vei over ørken![]()
“The Imitation Game” is rated PG-13 (Parents strongly cautioned). Illicit sex, cataclysmic violence and advanced math, most of it mentioned rather than shown.
En god film kan svare opp til noe som "gjør livet godt å leve".
Tør å påstå at The Imitation Game var en slik.
Nå er jeg jo noe inhabil med matematikerbakgrunn ... er dog, vil jeg påstå, noe mer sosial i min natur og mindre matematisk enn Hr Turing
::EDIT::
Fra NY Times anmeldelse
Litt skuffet jeg. Bra skuespill, gode karakterer, fint filmet, bra musikk, osv. Alt et historisk drama skal inneholde. Men når det handler om å knekke enigma hadde jeg håpet på mer kryptografi, mer konkret CS, mer om hvordan Christopher fungerte osv. Og så stusser jeg fælt på at det tok dem to år å komme på at mange av meldingene ender med "Heil Hitler" - det tror jeg bare ikke på. Merket etter filmen at jeg gjerne skulle sett en dokumentar om dette heller enn en spillefilm. Dama derimot var strålende fornøyd.![]()
Sitter igjen med akkurat sammen tanken! Noen som vet om det finnes noen gode dokumentarer rundt dette?