VintageVDB 12000m

Medlem
25. juli 2012
Sted
Troms
Som sagt i artikkelen: Trenger vi det? Nei... Men...
Det gjelder teknologi, det gjelder utfordingene man vil ta knekken på.
Alle vet nå at kvarts armbåndsurene med oljefylling kan det: Problemet er å få det til med et mekanisk ur eller en urkasse som er egentlig et luftkammer.
Rolex tok det opp 2 ganger og andre kunne gjort det også...
Spørsmålet var noe som: Er det verdt investeringene siden det er allerede gjort?
Ja, det beviser seg til å bli det tror jeg: Spesielt for en små produsent.
VintageVDB er en bittelitte manufaktur i Tyskland og de beviser nå at mange kunne eller kan få det til.

http://oceanictime.blogspot.no/2014/11/vintagevdb-p-1070-deepsea-12000m-from.html

Her var det jo en del snacks! Noe spesielle kasser, men kanskje det er de som falt i smak når jeg tenker meg om. Litt utenfor boksen.

GMT`en var passelig snasen, utrolig rent og pent design og uttrykk. Noen som har noen ide om prisnivået her?

Her var det jo en del snacks! Noe spesielle kasser, men kanskje det er de som falt i smak når jeg tenker meg om. Litt utenfor boksen.

GMT`en var passelig snasen, utrolig rent og pent design og uttrykk. Noen som har noen ide om prisnivået her?

Avhengig om hvis det er en "custom" eller "serial" produsert model, prisen kan skifte mye ja.
Butikken er midlertidig stengt i dag på nettsiden. Men jeg så noen seriprodusert stykk fra 12000Nok helt ny på Bay´n.
VintageVDB er kjent for å gi mye klokke for pengene når man tenker at alt er produsert til maksimum 200stk per år og bestandig i begrenset serie.

For en fullstendig "custom" bygget klokke etter din egen tegning/design etc, starter det fra rundt 34000Nok.
Da får du deg en helt unik 1 gangs produsert modell.

Den første 12000 meter armbandsur med mekanisk urverk tilgjengelig på offentlig marked skal bli ut fra april 2015.

-Stål kasse med Universal Genève Microrotor urverk for 7200€ : 6 stk skal bli produsert.

-Titanium kasse med IWC automatisk urverk for 11900€ : 5 stk skal bli produsert.

Tallskive og bezel innlegg skal bli etter eieren sitt ønske.
Alle klokker kommer med en individuell trykktesting sertifikat fra Fraunhofer institute i Tyskland.

http://www.vintage-vdb.com/blog/vintage-vdb-12-000-metres-deepsea-watch/#more-4229

Man kan si at 62500Nok som startspris for en 12000m custom klokke kan ikke knuses.
Som jeg forstår det, prisene er inkludert EU momsen og den trekkes ut fra prisen før sending til landene utenfor EU.