Jeg har møtt mange mennesker med mange Rolexer, men tror aldri jeg hørt noen med mer enn et snev av klokkeinteresse hevde at Rolex lager de mest perfekte ur som finnes på kloden. Ingen er uenig med deg i at det objektivt sett finnes mange merker og modeller som har bedre finish, høyere kvalitet og ikke minst mer nyskapende design enn Rolex. Ingen kan heller krangle om at det finnes mange produsenter som gir mer klokke for pengene enn Rolex.
Men klokkesamling er bare i liten grad objektivt, og i stor grad subjektivt. Eksempel: Jeg har i løpet av de siste måneder solgt flere nyere, kostbare ur av høy kvalitet. De hadde fantastisk finish, var sjeldne, samlerverdige og nydelige, men ble sjelden brukt. Istedet ble det nesten alltid til at jeg valgte et slitt gammelt sportsur fra Rolex. Jeg har ingen problemer med å se galskapen i prissetting av vintage Rolex, og er selvsagt helt enig i at det finnes mye spennende nytt man kan få for de samme pengene. Men klokkesamling handler om hva man har lyst på, og jeg er for gammel og har drevet med dette for lenge til å handle fornuftig. Jeg blir mer glad av å kikke på håndleddet mitt når jeg har en gammel submariner der, enn når jeg ikke har det, og da kan det være så tullete det bare vil.
Beklager,
@Fyrsten, for å ha fortsatt utenfor trådtema. Det jeg mente å si var: