Dagens klokke

Omega VS Rolex?

image_zpsc7dee089.jpg


Etter mange års sniktitt mot Rolex, og det til tross for at jeg egentlig aldri har vært en stor tilhenger, tok jeg i forrige uke steget. Så langt et spennende bekjentskap og supplement til "familien" ;)

Etter snart en uke med Explorer'n er konklusjonen at det er et pent ur med grei finish. Men Seamaster'n fra 2005 (flippet) vil jeg påstå fremstår som likeverdig og vel så det. Er Rolex en dyr hype basert på emosjoner og merkevarebygging mer enn det faktiske produktet? Eller er det jeg som må ta tiden til hjelp, og hvor det man betaler for gradvis vil presentere seg som noe unikt? Tar gjerne imot innspill fra andre med erfaringer
 
Skal heldigvis ikke fly noe sted i dag - og i alle fall ikke med denne kremvisperen. :)

10809021_1516693708569394_1341956819_n.jpg


10424366_303161616546050_31124536_n.jpg
 
Redigert:
Jeg skal heller ikke ut og fly, men hvis jeg skulle, har jeg i alle fall klokka til det.

2014-11-10%2012.27.59_zpseszi47w4.jpg
 
Etter snart en uke med Explorer'n er konklusjonen at det er et pent ur med grei finish. Men Seamaster'n fra 2005 (flippet) vil jeg påstå fremstår som likeverdig og vel så det. Er Rolex en dyr hype basert på emosjoner og merkevarebygging mer enn det faktiske produktet? Eller er det jeg som må ta tiden til hjelp, og hvor det man betaler for gradvis vil presentere seg som noe unikt? Tar gjerne imot innspill fra andre med erfaringer

Vet at mange her inne har har vært bastante i sine uttalelser om at "en rolex kommer aldri inn i min boks" for å så fylle opp boksen med merket noen år seinere. Jeg har selv vært der, jeg skulle aldri ha meg Rolex, gubbete, kjedelige, overpriset osv osv. Men når man først begynner å like merket, er det ingen vei tilbake.

Veldig mange sier at Rolex er hypet og hadde det ikke vært for markedsføringen, ville ingen handlet klokkene.

Av de klokkeprodusentene som er sammenlignbare med Rolex, synes jeg ikke det er noen som klarer å holde en så rett snor som det Rolex hr gjort, Rolex holder seg til det konservative. De lager ikke glorete "limited edition" som er en felle som de fleste alle andre produsenter går i virker det som.

Så for å svare på spørsmålet ditt: Er Rolex en dyr hype, nei. Rolex koster endel penger, men du får urverk som er bombesikkert. En hype mener jeg er et produkt som har blitt blåst opp til å være noe det ikke er på kort tid. Feks submariner kan ikke kalles en hype, Submariner har sikkert vært populær siden lenge før ordet "hype" ble tatt i bruk.

Hvis du ikke liker Rolex pr nå, ikke stress med det. Det er ikke noe mål at alle skal like de samme tingene, men den dagen du merker en dragning mot en Rolex, utforsk følelsen, så ser du hvor det bærer;) Mitt tips!
 
Redigert:
IMG_20141110_142303.jpg


Denne i dag også.

Patek Philippe ref. 5146G – 39 mm, hvitt gull, årskalender ("annual calendar"), månefase og gangreserveindikator.
 
Victorinox INOX

Siden jeg fikk denne nå i ettermiddag, kjører jeg to Dagens i dag.
IMG_1891-inox-wrist-1_zps0d9ac9a8.jpg


Veldig fornøyd. Bilde med bumper i unboxingtråden.

Tøffe Todda