Dagens klokke

Selvlaga Seiko mod i dag... :D

5098785111_b62b5767d7_o.jpg
 
Hvordan liker du Glasshütten sålangt Mogens? Jeg merker at det begynner å friste litt med en Sport Evo, men så var det dette med pengene:???::???:

Den er strålende. Har jo tittet på Glashütte noen ganger før, uten å få ut fingeren. Generelt er det strålende finish og meget høy opplevd kvalitet. Denne er intet unntak.
Jeg synes jo også at Sport Evo-serien er meget, meget pen (hvilket selvsagt er høyst subjektivt).

Hva angår økonomi har jeg bare ett tips: Så fort du har nok på konto må du skynde deg å kjøpe, for hvis ikke kommer du til å bruke de på noe dumt og unødvendig!;)

Jeg klaget litt over at foldeclaspen var ubehagelig, men det viser seg at jeg har fått med en ekstra lang rem slik at den sitter skjevt. Ny er bestilt hos Tidemann, så da regner jeg med at det problemet er en saga blott.
 
På tide...

at jeg "bidrar" i denne tråden... Har vært innom tråden daglig i laaang tid...

Har nylig fått tak i denne:
Breitling Navitimer 2100 quartz (fra ca 1980)
ce8c5156.jpg

Vet at flere her inne ikke er store fans av quartz klokker (det er ikke jeg heller), men denne er litt spesiell:

RV i PVO (ratno vazduhoplovstvo i protiv vazdusna odbrana) - klokke levert ut til gamle jugoslaviske luftvåpnet
d24490db.jpg

Beklager d-dårlige bilder - iphone får skylden :)
 
Når det skal fremkalles bilder er det alltid Casio A158W som sitter på armen.

Du vet at med et slikt DIGITALKAMERA får du fremkalt bilder på Elkjøp for 0,50 NOK pr stk? Da er det ikke verdt å gjøre det selv, skjønner du.

PS!
Kult, har du laget ditt eget mørkerom hjemme?
 
Du vet at med et slikt DIGITALKAMERA får du fremkalt bilder på Elkjøp for 0,50 NOK pr stk? Da er det ikke verdt å gjøre det selv, skjønner du.

PS!
Kult, har du laget ditt eget mørkerom hjemme?

Dette kan digges på høyt plan! Holt på med dette frem til ifjor, men nå har jeg desverre ikke tid lenger.

Falt helt for analog fotografering da jeg gikk på folkehøgskole, og nå studerer jeg fotokunst på en skole hvor alt skal gjøres analogt det første skoleåret. Satser på å holde meg til film og mørkerom så lenge jeg lever, så da får vi håpe jeg får mulighet til det og slipper å gå tilbake til digitalfaenskapet.
 
Jeg gikk på en byttehandelsmell under ryddesalget mitt her forleden, og fikk en Parnis!

44mm stor, hvit skive, håndtrukket kinaversjon av 6498 og en kjip rem. Med en Hirsch-rem og en deployant ser det ikke så verst ut, kan kanskje passere som the utterly broke and desperate poor mans Portuguese??

Jeg mistenker nok at denne havner på Kjøp og Salg etterhvert, men ethvert nytt bekjentskap er et godt bekjentskap.

Anyhu, poenget er at jeg valser rundt med denne p.t.:
IMG_2198.jpg


IMG_2202.jpg
 
at jeg "bidrar" i denne tråden... Har vært innom tråden daglig i laaang tid...

Har nylig fått tak i denne:
Breitling Navitimer 2100 quartz (fra ca 1980)
Vet at flere her inne ikke er store fans av quartz klokker (det er ikke jeg heller), men denne er litt spesiell:

RV i PVO (ratno vazduhoplovstvo i protiv vazdusna odbrana) - klokke levert ut til gamle jugoslaviske luftvåpnet

Vel jeg digger "luftvåpen" Breitlinger uansett om det er auto eller quartz. Kul klokke:D
 
Dagens klokke er lånt.. Dvs.. Han jeg har lånt den fra skjønner nok at jeg kommer til å kjøpe den ;)

Meget overbevist av den så langt..

IMG_6699web.jpg