...men det må også være lov å forsøke å tilstrebe å skrive så riktig så mulig.
Slike innlegg må selvsagt leses med sylskarpe korrekturbriller...
...men det må også være lov å forsøke å tilstrebe å skrive så riktig så mulig.
Haha @JoLu! Jeg visste at noe sånt kom til å skje, så derfor la jeg inn en helgardering ved å skrive at vi alle gjør feil når vi skriver...Slike innlegg må selvsagt leses med sylskarpe korrekturbriller...![]()
Det blir ikke mindre aktuelt når man ser og hører skj-lyder, og/å bruk og annen slurv.
Er det lov å skrive "komma" flere ganger i en setning?
To ganger er vel lov, men ikke i hver eneste setning.
Man kan skrive komma to ganger, men forøvrig ikke i hver setning, da dette gjør den unødvendig tung å lese.
Eller...?
Det skal du ha igjen, @Tetragrammaton.
Jaså, så du prøver å lure deg unna?Forøvrig er første post i denne tråden godt skrevet.
Synes ikke du har fremstått som en analfabetaspirant @Thomas84, i det siste har du vel primært fremstått som tung pamflipper, hehe...Jeg beklager for alle mine skrivefeil. Tidligere var jeg relativt god i rettskriving, men siden jeg jobber meg en stor gjeng analfabeter, påvirker dette meg negativt. Kanskje du vil lese korrektur på innleggene mine fremover, @aek?![]()
CDO. Da er bokstavene sortert alfabetisk, slik de fordømt vel burde være.Spøkefullt sier vi gjerne at vi har OCD (obsessive compulsive disorder), altså en tvangslidelse.
Nå forventes vel ikke samme språklige presisjon av deg som av oss innfødte, @adamskater; du er jo tross alt utlending...Denne tråden har absolutt livets rett.
For egen del prøver jeg så godt det går at inkorporere det jeg (tror jeg) kan.
Stusser for eksempel over at det på forrige side var to innlegg med setninger efter punktum (og på nye rader) som startet med "Og ..."
Finner nå at det er liberalisering ute og går her:
http://www.riksmalsforbundet.no/Spr...ng).aspx?PID=305&M=NewsV2&Action=1&NewsId=135
Ps. Regner med at postere her i tråden nøysomt leser og humrer når Per Egil Hegge fører pennen i Aftenposten med sin språkspalte.