Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

OL 2022. Hvordan kan man forsvare at det skal være en statsgaranti på hele 35 milliarder kroner? Til informasjon er forsvarsbudsjettet for 2013 på 42,2 milliarder kroner.

Jeg har problemer med å forstå hvordan de legger opp disse budsjettene!

Selv ville jeg uten problemer kunne arrangert samme OL for 5 milliarder! Ingen problemer. Det kunne nok kanskje komme en kostnadsoverskridelse eller tre.... 8-P

Hva betyr egentlig 35 milliarder her? Betyr det at hvis det blir dyrere så trekkes dette fra organisasjonskomiteens medlemmer sin formue? Blir et kutt og man dropper de siste 5 dagene og deres konkurranser?

OL i Oslo (Norge) er tull fra ende til annen....
Send dette til noen andre land...

8-P

Spørs om det blir noen OL i helle tatt...
Finansverden og energiselkapene ruster seg "i stillhet" for en 2017 bunnkrise: Blir det mye penger på tull som OL hvis dette skjer?
Tror at oljefonden selv skal få seg ett slag i tryne der og da...
Men det er bare å tror at alt skal gå bra og det skal nok gå bra:rolleyes:

Edit...Høyre sagt nei til OL...

Redigert:
Jeg er både ja og nei.

At Norge har råd til et OL (selv etter verdens undergang i 2017) er jeg ikke i tvil om, men de siste årene har vist en ukultur som jeg ikke tror vil endre seg før IOC ikke får noen søkere.

Fortsetter det i samme gata vil OL til slutt bare pendle mellom Kina og Russland.

Edit: Da ble det nei gitt!

Redigert av en moderator:
Jeg er både ja og nei.

At Norge har råd til et OL (selv etter verdens undergang i 2017) er jeg ikke i tvil om, men de siste årene har vist en ukultur som jeg ikke tror vil endre seg før IOC ikke får noen søkere.

Fortsetter det i samme gata vil OL til slutt bare pendle mellom Kina og Russland.

Edit: Da ble det nei gitt!

Det har aldri vært snakk om "verdens undergang";) Nå må du ikke skremme alle her...

Og bare på siden: Jeg kan ikke like at min 72% absinthe flaske kunne ikke krysse grensen:mad:

Det eneste jeg bryr meg om av OL-øvelser er Alpint.
Det skal arrangeres 30 mil fra Oslo.
At ikke Norefjell ble foretrukket er hovedgrunnen til at jeg stemte nei.

Ser at Høyre sier nei så da er det flertall i Stortinget for nei, og OL er avlyst for vår del.

At min Corum Bubble Privateer nå har ligget snart 14dg uavhentede hos posten der mottaker lover og lover.
Blir sendt i retur straks.
Finn.no selvfølgelig.

1220593943064_296.jpg