Vurderer min første Panerai

Hansaeng

Støttemedlem
Medlem
26. des. 2011
Sted
Hamar
Hei folkens!

Jeg har nå prøvd litt av hvert i den horologiske verden og føler nå at tiden har kommet for Panerai.

Til mine spinkle håndledd tror jeg denne nye modellen kan bli en suksess. Hva synes dere?
http://www.panerai.com/en/collectio...or-1950-3-days-gmt-automatic-acciaio-pam00535

Prøvde broren en 537 hos Bjerke i forrige uke.

Skal til Firenze den i slutten av August og tenker det kan være det perfekte stedet å kjøpe sin første PAM ;)

Flott sak den der (både 535 og 537)
Personlig er jeg ikke så glad i den "ruglete" skiva, men det er jo en smakssak.
Hva med 512? En annen kasse, men veldig pen, spør du meg. Den er også 42mm.
1327534d1388362980-so-i-realize-wus-somewhat-pamophobic-but-id-like-hear-opinions-about-512-512.jpg

I forhold til Panerai er jeg en aviker; jeg er ikke så glad i Luminor serien.

En PAM 190 derimot :cool:

Firenze i august høres perfekt ut!

Både 512 og 190 er utrolig flotte klokker. 45mm er kanskje litt i drøyeste laget for meg, og det er vel en utgått modell?

Gleder meg veldig til Firenze og har bestilt suite en natt på Hotel L'Orologio :D

Både 512 og 190 er utrolig flotte klokker. 45mm er kanskje litt i drøyeste laget for meg, og det er vel en utgått modell?

Gleder meg veldig til Firenze og har bestilt suite en natt på Hotel L'Orologio :D

@Hansaeng
Bare si ifra om du vil prøve min 190 - og det er dessverre utgått modell. 8-dagers verk fra JLC og gullvisere....
Var forresten i Firenze nå i juli, da var Panerai-sjappa stengt for oppussing:mad:
Har ingen aning når den åpner igjen.

PS! Hvis jobben betaler så skal du selvsagt bo på Savoy:cool:

F028E61A-D7A3-4D4D-BC01-30980117036C_zpsyjymiomw.jpg
[/IMG]

Redigert av en moderator:

Du får en fantastisk tur!
Hotellet hvor all utsmykning er ur-relatert, må jo være verdens beste for en ur-gærning:mrgreen:

@Hansaeng
Bare si ifra om du vil prøve min 190 - og det er dessverre utgått modell. 8-dagers verk fra JLC og gullvisere....
Var forresten i Firenze nå i juli, da var Panerai-sjappa stengt for oppussing:mad:
Har ingen aning når den åpner igjen.

PS! Hvis jobben betaler så skal du selvsagt bo på Savoy:cool:

F028E61A-D7A3-4D4D-BC01-30980117036C_zpsyjymiomw.jpg
[/IMG]

Hadde vært gøy å prøve 190'n for å se om 45mm kan passe. Hvis ikke får jeg holde meg til 42mm. Fikk også noen hint når jeg var i Geneve sist at det skulle komme mindre modeller med P.4000 verket. Må innrømme at manuelt verk sitter litt langt inne....

Må nok betale hotellet selv, men tror det blir en artig ur-opplevelse :)

Redigert av en moderator: