Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei,

Jarle her, 39 år (ihvertfall i 5 dager til) har akkurat flyttet fra Oslo til Ås. Jobber som IT-arkitekt i et ikke helt ukjent telecom-selskap i Oslo-området. Er nok over gjennomsnittet interessert i tekniske "dingser".

Jeg har en forkjærlighet for Tag-Heuer klokker. Har siklet på TH klokker i 20 år uten å ta skrittet å kjøpe noen. Hver gang jeg har byttet klokker har lidenskapen våknet til live igjen for så å blekne litt etter som tiden har gått. Har alltid kjøpt quartz-ur fra Tissot, Certina etc. Kjøpte ny Certine DS Podium Big-Size for en to måneder siden og som alltid våknet lidenskapen til live igjen. Denne gangen bestemte jeg meg for å ta steget helt ut og endelig kjøpe en TH. Det er et eller annet med designet til TH som gjør at jeg synes de ser bedre ut enn Omega, Breitling og de andre i dette sjiktet.

Jeg kjøpte en Carrera Day-Date med hvit skive og croco-reim, er utrolig fornøyd. Det er deilig å kjenne en skikkelig klokke på armen. Jeg tar meg selv i å ofte se på klokken uten å få med meg hva klokken er, fordelen med dette er jo at jeg må se på den en gang til ;)

Som alltid når man kjøper noe så får man jo lyst på noe nytt med en gang. Ønskeklokkene nå for tiden er Rolex Daytona med hvit skive eller Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox som jeg synes er veldig fasinerende med alarmfunksjonen :)

Jeg er en ivrig forum-bruker og leser for tiden de forumene jeg kan komme over og som tiden tillater. Liker veldig godt tonen og kunnskapen her på forumet så jeg kommer nok til å være her endel fremover :)

Hei Jarle, velkommen hit og grattis med et flott ur. Hvis jeg skal komme med en kjapp spådom, så er det at hvis du henger litt rundt her, vil ikke lidenskapenblekne så fort denne gangen..... Pluss at du om en liten tid kommer til å kjenne en helt absurd trang til å måtte eie en Rolex Submariner. :)

Velkommen Jarle...Krille har rett, av en eller annen grunn har jeg fått en absurd trang til å eie en Submariner...;)

Velkommen.

Gratulerer med et godt valg av klokke,- den er ganske sikkert bare en begynnelse!

Som andre også nevner, er det utrolig hvor ofte en slik "BARE-MÅ-HA" følelse kommer over en og hvor langt en er villig til å gå for å realisere en slik følelse...
Lykke til !

Takk for velkomsthilsenene :)

Hei Jarle, velkommen hit og grattis med et flott ur. Hvis jeg skal komme med en kjapp spådom, så er det at hvis du henger litt rundt her, vil ikke lidenskapenblekne så fort denne gangen..... Pluss at du om en liten tid kommer til å kjenne en helt absurd trang til å måtte eie en Rolex Submariner. :)

Søren også, gjett hvilken klokke jeg har lyst på nå ;)

Så uhøffelig av meg.....

Har vært aktiv på forumet deres en liten stund nå uten og helt
ha presentert meg. Here goes..... Jeg er en 30+ år gammel
bilmekaniker fra Asker med en stor interesse for teknikk og design.
Hoved temaet er nok klokker og ur men jeg har glede av all slags
teknica (mekaniske måleinstrumenter osv) Optikk (Ballong-teodolitter,
nivilerings-kikkerter osv) Samt de litt sære urverkene (bombe/torpedo-
timere osv) Når det gjeder klokker samlet jeg en stund militære ur,
men nå kjøper jeg mest etter hjertet. Jeg har også et utvalg sveitsiske
quartz og stemmegaffel ur selv om dette er kanskje og banne i
den mekaniske "kjerka" for noen av dere? Til slutt vil jeg bare si at jeg
er imponert over samlingene deres og jeg er glad for at klokke manien
blomstrer i en verden der mange prioriterer "klokka på mobilen"

M_R

Velkommen M_R!

Batteriur er ingen banning. Særlig ikke stemmegaffel ur.
Du har sikkert allerede oppdaget at du ikke er alene om fasinasjon for vakker og spennende mekanikk!

Heisann,

Nyfrelst klokkeentusiast bosatt i Oslo. Nettopp rundet 30 og jobber som selvstendig næringsdrivende.

Har pr dags dato ikke annet enn batteriklokker, men dette vil forhåpentligvis forandre seg.

"Må ha" uret for meg er PAM 361.

Heisann,

Nyfrelst klokkeentusiast bosatt i Oslo. Nettopp rundet 30 og jobber som selvstendig næringsdrivende.

Har pr dags dato ikke annet enn batteriklokker, men dette vil forhåpentligvis forandre seg.

"Må ha" uret for meg er PAM 361.

Velkommen, Flyback!

Lykke til i jakten på din PAM. Det du kan glede deg til er når du pakker opp din nye PAM og venter på at "må ha"-følelsen forsvinner, så blir den bare sterkere.

Man kan dessverre ikke kjøpe sinnsro, men forhåpentligvis kan man glede seg over mange fine ur på veien;)

Velkommen Flyback...etter nicket ditt ville jeg trodd du var ute etter en Pilot av noe slag ;) PAM 361 er utrolig tøff, lykke til, du kommer ikke til å bli skuffet.

Velkommen til TS.
Du vil sikkert merke at jo mer du henger ut her, jo flere "må ha" prosjekter vil dukke opp.;)