En kjenner i salen som vil titte på en Datejust?

Det er jo akkurat det. Å betale ekstra for noe jeg ikke får helt fot for, samt gjør den mer tungsolgt ved et eventuelt videresalg bare fordi stenene i seg selv er mer verdt selv om skiven kan sees som mindre attarktiv. Det er akkurat derfor jeg vil få meg forsikret om at uret faktisk er verdt prisforlangende før jeg evt. slår til. Skiven er uansett bekreftet som original så den blir stående.
Leste her for en stund siden om et sted som strammet opp gamle lenker for en grei penge, dersom noen sitter på informasjon om det så del gjerne.
Godeste Tom skal se på den nå i morgen eller på mandag, mandag drar også Jonny på ferie, så avgjørelsen må taes ganske fort dersom jeg skal ha den til dagen.

Prut den litt, sikker på at Jonny også innser at denne er litt høyt priset.

Har du pengene, så kjøp den! Du blir den eneste (?) i Norge med birthday Rolex og du kommer aldri til å selge den, så ikke tenk på det.

Jeg hadde glatt betalt en del mer for rett dato hvis jeg likte uret. Hva er 5-6 tusen fra eller til i løpet av et liv, for deg? Og ikke minst, tenk om du selv var arving av en Rolex fra din fars fødselsdag.

Har du kronene, prut litt og ta den!

Det er en i asia et sted, husker ikke i farta, som er relativt kjent verden rundt for å stramme opp Rolex lenker. Det er ikke billig, men alt er jo relativt.. Lurer på om det var rundt 6-800 usd for en dj lenke + ca en mnd fra du sender den til du får den tilbake. Om du synes det høres intressant ut kan jeg forsøke å finne tilbake til siden. Han har masse gode referanser.

Prut den litt, sikker på at Jonny også innser at denne er litt høyt priset.

Har du pengene, så kjøp den! Du blir den eneste (?) i Norge med birthday Rolex og du kommer aldri til å selge den, så ikke tenk på det.

Jeg hadde glatt betalt en del mer for rett dato hvis jeg likte uret. Hva er 5-6 tusen fra eller til i løpet av et liv, for deg? Og ikke minst, tenk om du selv var arving av en Rolex fra din fars fødselsdag.

Har du kronene, prut litt og ta den!
Har prøvd litt forsiktig pruting, men han står fast på at han mener den er svært fornuftig priset. Vi får se etter visning. :)
Jeg har forsåvidt pengene, men en del av de må graves frem fra steder som egentelig er "out of bounds".
Det er akkurat det, den er ikke fullstendig inntertier så noen tusen blir fort litt småsurt dersom jeg blir sittende igjen med en bismak av at jeg har betalt for mye. Fremstår den derimot som meget bra skal man ikke se bort fra at jeg kan bla opp.

Fun fact: Klokken er fra samme dag som da første nordmann vant en etappe i TdF - så da var det to norske personer som strevde hardt den dagen :D

Video fra dagen du ble født: 1987 Tour de France Mountain Stage to Luz Ardiden - YouTube

Lykke til med klokkekjøpet - vær rask så ikke DagO2 kommer deg i forkjøpet :p

Haha, herlig!

Det er en i asia et sted, husker ikke i farta, som er relativt kjent verden rundt for å stramme opp Rolex lenker. Det er ikke billig, men alt er jo relativt.. Lurer på om det var rundt 6-800 usd for en dj lenke + ca en mnd fra du sender den til du får den tilbake. Om du synes det høres intressant ut kan jeg forsøke å finne tilbake til siden. Han har masse gode referanser.

Det var såpass ja. Da får vi satse på at strekken er til å leve med.
Kjør gjerne på med en link dersom du finner så har man den!

Fått anbefalt disse fra Timezone : Watch Service & Restoration - ENGLISH
Har selv ikke brukt de, men utelukkende lest gode erfaringer. Skal selv sende ned en jubilee etterhvert.

Fått anbefalt disse fra Timezone : Watch Service & Restoration - ENGLISH
Har selv ikke brukt de, men utelukkende lest gode erfaringer. Skal selv sende ned en jubilee etterhvert.

Det var denne siden jeg tenkte på når jeg skrev et innlegg om dette tidligere i tråden. Ser nå at det var en del billigere enn hva jeg husket. Når jeg sjekket opp dette sist så var det en president lenke i gull og de koster over 1000usd å fikse. Ser de tar ca 200 usd for en jubilee lenke :) Det er det jo verd, om du orker å vente da:)

Jeg ville kjøpt klokken. Oppsiden er enorm: en birthday-klokke, attpåtil en flott Rolex. Nedsiden er et tap på, tja hva? Fire/fem tusen, hvis du hater den og vil flippe?

Denne sjansen får du aldri igjen. Du lever bare en gang, hvorfor ikke hoppe i det?

OK, her er dealen.
Fikk dette bildet og det fikk meg til å stusse. Klarer ikke å tyde håndskriften skikkelig.
Dette er make or break.

mms_img1872903692_zpsf5654d1b.jpg

OK, her er dealen.
Fikk dette bildet og det fikk meg til å stusse. Klarer ikke å tyde håndskriften skikkelig.
Dette er make or break.

mms_img1872903692_zpsf5654d1b.jpg

Dette er hverken Januar eller juni på Sveitsik/Fransk skulle vel kanske tilsi juli ? Min elendige Fransk skulle da ende opp med juli men dette er "Up to you and google".
Tom

Dette er hverken Januar eller juni på Sveitsik/Fransk skulle vel kanske tilsi juli ? Min elendige Fransk skulle da ende opp med juli men dette er "Up to you and google".
Tom

Du synes oppriktig at dette ligner mer på Juillet enn Janvier?

Red.: 14 Juni 1987 var forøvrig en søndag og utgår uansett ( selv på flyplassen )

Redigert: