18 år og deltidsjobb? Og klokke er viktigere enn sertifikat, bil, leilighet, øll og damer? Da må det bli Sub, ja.
Haha, har allerede det du nevner bortsett fra leilighet og dameSå da blir det Sub/speedy
Med sub/speedy kommer jo dama automatisk![]()
Så da er det jo bare å finne ei dame med leilighet så er alle problemer løst..![]()
Takker for mange gode svar her. Mange som har bidratt, og det er jeg fornøyd med. Jeg må nok prøve begge klokkene, evt også eldre modeller av Sub som blitt nevnt her, og ta en beslutning deretter. Uansett tror jeg det til syvende og sist faller på hvor vidt jeg er i stand til å spare videre når jeg har en Speedy innafor rekkevidde.
Jeg kjøpte Speedy først, et meget pent brukt eksemplar, jeg var og er fortsatt en stor fan av Speedy. Da jeg fikk en 5513 et par år etterpå må jeg innrømme at 5513 sitter på armen og Speedy ligger i skuffen.
Grunnen til dette er først og fremst fordi jeg har relativt tynne håndledd og at størrelsen på Sub passer best på min arm, den er mye mer komfortabel en Speedy. Uansett jeg liker Speedy ekstremt godt, både utseende, at den må trekkes og plexiglasset faller i smak...
Likhetene mellom de to er at begge taler det samme maskuline designspråk, begge er i SS, har svart skive og har en interessant historie.
Jeg mener at Speeedy har lettere for å få riper enn Sub? Stålet i Rolex klokker skal jo være meget bra, noe min 5513 fra 1985 vitner om da den ser ut som ny etter 29 år.
Ifra alle seriøs data jeg har lest er ikke den 904L hardere enn den vanlig 316L stål: Det er bare en myte som foregår på internet i den Pro-Rolex verden.
Resumert: Den bare inholder bla mer Nickel og tåler litt bedre ekstrem korrosjon.
Også på sjelden måte, noen reagere og kan få hud problemer pga høy Nickel inhold.
Stainless Steel - Grade 316L - Properties, Fabrication and Applications (UNS S31603)
Stainless Steel - Grade 904L (UNS N08904)
Du kan søke på andre plasser også: Vær forsiktig om diskusjoner på klokke forum som ikke er alltid nøytral...
Ifra alle seriøs data jeg har lest er ikke den 904L hardere enn den vanlig 316L stål: Det er bare en myte som foregår på internet i den Pro-Rolex verden.
Resumert: Den bare inholder bla mer Nickel og tåler litt bedre ekstrem korrosjon.
Også på sjelden måte, noen reagere og kan få hud problemer pga høy Nickel inhold.
Stainless Steel - Grade 316L - Properties, Fabrication and Applications (UNS S31603)
Stainless Steel - Grade 904L (UNS N08904)
Du kan søke på andre plasser også: Vær forsiktig om diskusjoner på klokke forum som ikke er alltid nøytral...
da er 904L stål mer korrosjonsbestandig.