Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Jeg ser på Steinhart som en døråpner for den horologiske verden. Kjøper du deg en Ocean One, tør jeg banne på at du har lyst på the real Deal innen kort tid :D

Og på samme måte - jeg hadde en Steinhart flieger for å "teste konseptet". Noen måneder senere satt jeg med the big kahuna på armen; IWC Big Pilot.... :mrgreen:

Jeg ser på Steinhart som en døråpner for den horologiske verden. Kjøper du deg en Ocean One, tør jeg banne på at du har lyst på the real Deal innen kort tid :D

Og på samme måte - jeg hadde en Steinhart flieger for å "teste konseptet". Noen måneder senere satt jeg med the big kahuna på armen; IWC Big Pilot.... :mrgreen:

Enig der.

Tok ikke lang tid etter jeg kjøpte Ocean-1 til jeg hadde min første Sub i samlingen. Faaaaalig det.

Det at det er vanskelig å ha meninger som ikke stemmer overens med flertallet i denne "innerste sirkelen" du snakker om tror jeg er høyst imaginært. Alt handler om hvordan man velger å uttrykke sine meninger. Ja man skal ha lov å ha sine egne meninger, men man må da også forvente reaksjoner fra andre dersom man roper de ut. Alle her inne som eier en Steinhart er klar over at Steinhart har noen modeller som kopierer Rolex-modeller, men dersom man velger å rakke ned på et merke så må man jo forvente at noen forsvarer det. Å rakke ned på andre uten å tåle å bli rakket ned på tilbake blir i mine øyne litt feil. Dersom man skal være direkte og bastant ovenfor andre så må man forvente det samme tilbake også. Osv osv osv. Er man hyggelig i tonen sin og legger fram argumenter for hvorfor man personlig ikke liker en klokke så får man som regel aksept for dette. Ihvertfall er det min erfaring :)

Du skriver jo selv i første innlegget ditt i denne tråden at du syns det er positivt med litt spetakkel og småkrangling så da kan du jo ikke klage når du får det ;)

Går kanskje ikke så mye på meg, som på intrykket jeg har fra TS generelt. Om det er imaginært blir vanskelig å si, men det er iaf det jeg sitter igjen med etter å ha sirkulert forumet i noen år. Har aldri vært snakk om å rakke ned på andre, er snakk om å være negativ til en klokkeprodusent. I min bok er det to vidt forskjellige ting, selv om det kommer syrlige stikkere fra tid til annen fra de som ikke klarer å holde seg i skinnet. Selv om det prøves så godt som mulig å rakke ned på f.eks Hublot, et merke jeg prøver godt, skal jeg da bli snurt av den grunn? Ikke alle kan like det samme, men takhøyden er lav før sinnene settes i kok når det skrives negativt om et ur som eies av andre. Generelt føler jeg at det er grei linje her inne angående dette, da man ikke skal skrive negativt om ur unødvendig for å prøve å holde en god stemning, men når det gjelder kopimaskinen Steinhart må det være lov å si sitt. Nå har jeg brukt mer tid en ønskelig i denne tråden, da det egentlig skulle være en liten notis om hvordan jeg ser på Steinhart og en bemerkelse om forumet, så jeg avrunder like gjerne her.

Redigert:
Går kanskje ikke så mye på meg, som på intrykket jeg har fra TS generelt. Om det er imaginært blir vanskelig å si, men det er iaf det jeg sitter igjen med etter å ha sirkulert forumet i noen år. Har aldri vært snakk om å rakke ned på andre, er snakk om å være negativ til en klokkeprodusent. I min bok er det to vidt forskjellige ting, selv om det kommer syrlige stikkere fra tid til annen fra de som ikke klarer å holde seg i skinnet. Selv om det prøves så godt som mulig å rakke ned på f.eks Hublot, et merke jeg prøver godt, skal jeg da bli snurt av den grunn? Ikke alle kan like det samme, men takhøyden er lav før sinnene settes i kok når det skrives negativt om et ur som eies av andre. Generelt føler jeg at det er grei linje her inne angående dette, da man ikke skal skrive negativt om ur unødvendig for å prøve å holde en god stemning, men når det gjelder kopimaskinen Steinhart må det være lov å si sitt. Nå har jeg brukt mer tid en ønskelig i denne tråden, da det egentlig skulle være en liten notis om hvordan jeg ser på Steinhart og en bemerkelse om forumet, så jeg avrunder like gjerne her.

Poenget mitt er bare at det finnes flere måter å uttrykke seg på. Jeg har tidligere uttrykt meninger som ikke stemmer overens med flertallet her inne om diverse klokker, men siden jeg ikke ønsker å lage dårlig stemning har jeg formulert meg på en måte som ikke virker angripende.

Jeg vil for eksempel påstå at denne formuleringen:
"Personlig synes jeg fokuset til Steinhart burde ligge på deres egne design. Jeg er ikke så glad i at merker kopierer kjente design og kler dem i ny logo."

er ganske forskjellig fra denne formuleringen:
"Ser for øvrig også på Steinhart som en glorifisert replika produsent.."

Jeg tror heller ikke at den første formuleringen her ville skapt dårlig stemning i tråden :)

Edit: Men for all del, personlig har jeg ikke så veldig mye imot at folk uttrykker litt krasse meninger, så lenge de er villig til å ta imot noen krasse meninger også ;)

Redigert:
For min del, det jeg har bestandig misliket med Hublot var at de bruker alt for mye gummi og plast...
Det verste der var at ifra begynnelse og mange år senere, utnyttet de den 50% Swissness lov til sin ytterst: Altså mest av alle(eller alle?) deler bortsett ifra urverket(ETA) stemte fra Bruce-Lee sin hjemmeland.
Greit nok når prisene er ikke høy... Men Hublot har aldri vært snill med prisene.
Dette kombinert med en spesielt design kan ikke skape kjærlighet overalt:rolleyes:
Nå har Hublot en del in-house og sikkert mer "integritet" på de ny 60% Swissness som er tillatt men jeg kan ikke si at det kan kjøpe hele plast tilbake for min del.
Nok om det: La oss pisse litt mer på Steinhart...
Hva var problemet egentlig? Oh, ja, de lager(delvis) klokker for disse som "fortjenner" ikke et ekte og dyrt Rolex? De fattige:mrgreen:

@ acnorway: Enig. Det blir litt trist når enkelte føler at det er "dem møt røkla". Slike tanker er ikke sunne...for dem som har slike tanker.

Sånn genereltmessig :mrgreen:

Lik det du vil, og fortell gjerne om det. Mislik det du vil også. Men ha høy terskel for å fortelle andre om det du misliker - spesielt om du åpenbart er klar over at andre liker det du misliker.

Sånn genereltmessig :mrgreen:

Lik det du vil, og fortell gjerne om det. Mislik det du vil også. Men ha høy terskel for å fortelle andre om det du misliker - spesielt om du åpenbart er klar over at andre liker det du misliker.

Skal vi bli sånt glakristent forum nå? Må da være takhøyde for å ytre negative meninger og? Går selvsagt an å være diplomatisk, men dog...

Legger inn en såkalt diplomatisk smiley :)

Redigert:
.

Fake/kopi alla Rondax, Rollix, Rollex, Rolexx, Relox mfl.
Urverk: umulig å si
Vanntett: av og til
Glass: mineral...kanskje?
Produsent; Kriminelle nettverk av ymse slag.
Satt sammen av: 10 år gammel barnearbeider, uten særlig lønn og uten forsikring osv.
Forhandlere: vanskelig å si, men har utsalgsted på alle gatehjørner i alle store byer i hele verden.

Hommage/microprodusenter alla Steinhart
Urverk:ETA 2824-2
Vanntett: 300m
Glass: safir
Produsent: Steinhart timepieces
Satt sammen av: Voksne mennesker med lønn, sykeforsikring osv.
Forhandlere i følgende land; Russland, Sverige, England, Tyskland, Sveits mfl.

Så har vi alle fall avklart dette med fake/kopi...man trenger ikke like Steinhart og andre liknende produsenter...men det er en forskjell på fake/kopi kjøpt på et gatehjørnet eller på Ebay for 10Euro kontra en klokke fra noen av disse små produsentene.

Må da være takhøyde for å ytre negative meninger og? Går selvsagt an å være diplomatisk, men dog...

Legger inn en såkalt diplomatisk smiley :)

Hvorfor i himmelens navn skal en ytre negative meninger - generelt - og overfor andres klokkevalg spesifikt?

Har en behov for å tømme seg for frustrasjon kan en jo gjøre det her:

http://www.tidssonen.no/forum/snikksnakk-10/nei-det-kan-jeg-ikke-like-hverdags-edition-13868/

Eller - en kan ta den negative energien og bruke kreativt og ventilere litt her:

http://www.tidssonen.no/forum/snikksnakk-10/humortr%E5den-3307/

Be good - for goodness sake :)

Hvorfor i himmelens navn skal en ytre negative meninger - generelt - og overfor andres klokkevalg spesifikt?

For et diskusjonsforum dette hadde vært om alle var enige om alt. Det som gjør Tidssonen til det forumet det er idag er blant annet på grunn av den store takhøyden. At man ikke lenger skal få lov å være kritisk vil gjøre at Tidssonen mister litt av sin tyngde og vil gjøre det til et ensformig forum.

Jeg liker å lese kritiske poster. Det kommer mye nytte ut av det. Når jeg skal gjøre research på evt nye kjøp så elsker jeg å lese på både positive og negative meninger. Det gjør at jeg får dannet et større bildet av klokken og får en bedre forståelse for dens sterke og svake sider.

Det er forskjell å gå til personlig angrep mot en spesifikk klokke til et medlem her inne. Som f.eks i en unboxing tråd eller i Dagens klokke. Det er noe helt annet å ytre en kritisk mening i en generell tråd som f.eks dette.

Vi får nesten bare være enige om å være uenige på dette området, @Tetragrammaton :)

Redigert av en moderator: