Sinn Spezialuhren

Jeg synes disse klokkene er steintøffe! Kunne godt tenke meg en slik, ypperlig beater-materiale, og jeg har bare lest lovord om Soprodverket :cool: MEN, jeg føler Sinn priser seg litt ut av beater pris-segmentet med denne klokken. Et kjapt søk på chronomaster viser at denne klokken koster 22500, før en legger på mva. Selv om jeg liker klokken og designet godt, ville jeg ikke følt meg helt komfortabel med å bruke denne klokken som en skikkelig beater, i tillegg til at det i den prisklassen er ganske mye snacks å velge i..

Jeg synes disse klokkene er steintøffe! Kunne godt tenke meg en slik, ypperlig beater-materiale, og jeg har bare lest lovord om Soprodverket :cool: MEN, jeg føler Sinn priser seg litt ut av beater pris-segmentet med denne klokken. Et kjapt søk på chronomaster viser at denne klokken koster 22500, før en legger på mva. Selv om jeg liker klokken og designet godt, ville jeg ikke følt meg helt komfortabel med å bruke denne klokken som en skikkelig beater, i tillegg til at det i den prisklassen er ganske mye snacks å velge i..

Den konkurrerer med f.eks Tudor Pelagos som har litt bedre fit and finish, men mangler tech spec som T1 har.

Prisen derimot må du nok dobbelsjekke ;) Den koster 16500,- + frakt, norsk moms og fortollingsgebyr.

Den konkurrerer med f.eks Tudor Pelagos som har litt bedre fit and finish, men mangler tech spec som T1 har.

Prisen derimot må du nok dobbelsjekke ;) Den koster 16500,- + frakt, norsk moms og fortollingsgebyr.

Godt å høre jeg tok feil angående pris! Det mangler ikke på teknisk innovasjon hos Sinn, og kvalitetsmessig er den nok top notch, men det er likevel noe som holder meg tilbake her. Det kan hende det ligger i min egen subjektive opplevelse av merkevaren ;)

Pris satt til side, jeg liker klokken godt, og kunne godt tenke meg en :) Håper noen på sonen kjøper en og poster mange bilder!

Jo, stemmer det. A10-2. Heller Soprod enn ETA kopi a.k.a. Sellita.

Tja, er ikke Soprod A10 Festinas versjon av ETA 2892 da? De er i alle fall "interchangeable", men jeg er usikker på om den ene er basert på den andre. Jeg har aldri sett noen uavhengige som kan bekrefte at det er noen særlige fordeler med Soprodverket, men ryktene på forumene snakker jo om bra kvalitet.

Tja, er ikke Soprod A10 Festinas versjon av ETA 2892 da? De er i alle fall "interchangeable", men jeg er usikker på om den ene er basert på den andre. Jeg har aldri sett noen uavhengige som kan bekrefte at det er noen særlige fordeler med Soprodverket, men ryktene på forumene snakker jo om bra kvalitet.

Jeg er på tynn is her, men slik jeg har forstått det så er Soprod A10 bygget opp fra scratch. Men om det blir sammenliknet med ETA2892 så er jo det ingen uting. 2892 er jo et meget bra urverk, og blir ansett som et bedre urverk enn 2824-2 uten at jeg kan si hvorfor :confused:

2824-2 er vel et 2801 konfigurert til å være automatisk?

Denne tråden må løftes noen hakk. Her et lite strandbilde noen dager gammelt:

PB270215_zps0c57aa06.jpg

Frode.

Vurderer å bestille en rød gummireim til U1, men er litt usikker på fargen. På de bildene jeg har sett virker det som om rødfargen ikke matcher rødfargen på skiven/viserne. Den ser nesten mer oransje ut. :confused:

Er det noen som har/har sett en, som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

Både rød og grønn ser fet ut på U1.
Likte grønn veldig godt når jeg så den på. Kan se om jeg klarer å hoste opp et bilde ;)

ar-coating på utsiden av glasset

Hei, lurer på hvordan dette med ar-coating på utsiden av glasset er. Etter hva jeg kan skjønne fra denne tråden er det ikke alle som er like glad i dette. Er det sånn at dette er noe som er på alle Sinn sine modeller, eller for eksempel bare dykkerurene? Jeg vurderer å bestille en Sinn 856 UTC direkte fra fabrikken, og lurer derfor på om denne modellen har ar-coating på utsiden av glasset? For hvis ikke vurderer jeg å gjøre slik som @Thomas gjorde med en tidligere klokke, og bestille den direkte fra fabrikken uten dette. Takk for svar :)

Redigert av en moderator:
Hei, lurer på hvordan dette med ar-coating på utsiden av glasset er. Etter hva jeg kan skjønne fra denne tråden er det ikke alle som er like glad i dette.

Har hatt tre Sinn-ur, og ikke funnet det plagsomt med coating utenpå glasset, men det er vel et faktum at coatingen er sårbar for riper. Spørs vel kanskje hvor brutal man er med klokkene sine?

Får du fortsatt bestilt fra fabrikk, altså? Møtte veggen der sist, etter at Jacobsen i Lillestrøm ble norsk AD.

Har hatt tre Sinn-ur, og ikke funnet det plagsomt med coating utenpå glasset, men det er vel et faktum at coatingen er sårbar for riper. Spørs vel kanskje hvor brutal man er med klokkene sine?

Får du fortsatt bestilt fra fabrikk, altså? Møtte veggen der sist, etter at Jacobsen i Lillestrøm ble norsk AD.

Sendte mail til fabrikken, og fikk beskjed om at jeg kunne bestille fra dem. Det jeg er usikker på er om denne modellen har ar-coating, og om jeg derfor skal høre om jeg kan bestille den uten dette :)

Sendte mail til fabrikken, og fikk beskjed om at jeg kunne bestille fra dem. Det jeg er usikker på er om denne modellen har ar-coating, og om jeg derfor skal høre om jeg kan bestille den uten dette :)
@edderi
Denne har AR-coating på utsiden (og innsiden) av glasset. Av erfaring så har jeg merket at det er verre med ar-coating på utsiden av glasset der glasset ikke buer, men er flatt (U1, UX etc). Dette er ikke pga riper, men pga vannmerker som kan sitte godt. Litt usikker på om 856 har domed eller flat crystal.

Når det kommer til riper så skal det ikke mye til å få en ripe i coatingen. Så hvis du har mulighet til det så anbefaler jeg å bestille klokken med kun interior ar-coating. Koster 75 EUR ekstra, men er verdt det IMHO.

Lykke til. Kjempetøff klokke du har valgt deg :cool:

Redigert av en moderator: