Da er jeg innkjøpskonsulent igjen...

Får man i det hele tatt en JLC Master Compressor Diving GMT for 35'? De billigste jeg har sett har vært over 50' med norsk MVA. :confused:

Nei, det er riktig... Tanken var å la den være en liten luremus for å få han til å øke budsjettet sitt. Han sa at han kunne også "godta noen tusen over"... Første steg Seal til litt over 40 lapper, så GMT-en. :)

Den navy-sealen der er vel strengt tatt 42mm. Brødrene med alarm o.l tror jeg er 44, men om standardmodellen er 44mm er det i såfall den minste 44mm-klokken jeg har prøvd.

Omega Ploprof 1200 bør vel være på lista? Dog, kanskje litt vrient på presse den under skjorteermet;)

+1 @boenna_69

Man kommer ikke unna high end når man først har begynt å rote seg i den retningen spør du meg.

Redigert av en moderator:
Siste: Han viste stor interesse for GO Navigator... :) Men han måtte også tenke litt på Zenith Stratos. Virker som jeg må ta en alvorsprat med han rundt JLC... ;)

Men bevares. Personlig synes jeg GO Navigator er kanontøff.

Sinn ble litt for mye "dykker-ur" visstnok. Så der fikk jeg presset han ift hvor langt han ønsker å gå på tool watch fronten. :)

omega-Seamaster-Planet-Ocean-45-50-mm-Chronograph-620x377.jpg

Denne brukt er innenfor budget. Den er RÅ!

UTS Munchen Adventure - manual wind.

Denne tilfredsstiller vel kriteriene, @SpaceCowboy ?

836623d1349132250-my-new-uts-adventure-manual-wind-uts_wrist_600.jpg

Tror de ligger på et sted mellom 15-20 000.
46mm diameter og 14mm høy!

...hvis broren din vil legge litt mer penger i kjøpet, så er jo de JLCene som du selv har listet opp selvsagt å foretrekke.

Redigert av en moderator:
Nå sier han jo selv at han vil ha en stor Bad Ass watch, men husk at en litt for stor og "litt for tool" klokke til dress i utgangspunktet tilsvarer å kombinere dressen med army boots eller bandana. Det er med andre ord ikke noe hvem som helst kan dra i land. :p

Det spørs jo hvor man jobber og hvem man jobber med, selvfølgelig. I Norge og i møter med andre nordmenn er det kanskje ingen som rynker på nesen. Men det er jo greit å ha i bakhodet at man i utgangspunktet tramper litt i klaveret med en for tøff og vågal kombo. Spesielt i møter med folk fra land der man har etikette litt mer i fingerspissene enn her.

Nå sier han jo selv at han vil ha en stor Bad Ass watch, men husk at en litt for stor og "litt for tool" klokke til dress i utgangspunktet tilsvarer å kombinere dressen med army boots eller bandana. Det er med andre ord ikke noe hvem som helst kan dra i land. :p

Det spørs jo hvor man jobber og hvem man jobber med, selvfølgelig. I Norge og i møter med andre nordmenn er det kanskje ingen som rynker på nesen. Men det er jo greit å ha i bakhodet at man i utgangspunktet tramper litt i klaveret med en for tøff og vågal kombo. Spesielt i møter med folk fra land der man har etikette litt mer i fingerspissene enn her.

Å du må tro jeg har coachet han på dette... ;) Selv er jeg forsiktig med å gå med klokker større en 40mm til dress. Og er allergisk mot klokker som "herjer" med skjortekanten. :)

Han ønsker (som mange andre) å få i pose og sekk. Antageligvis derfor han foreløpig viser størst interesse for GO Navigator, og nå i det siste IWC sin pilot-klokke.

Redigert: