Omegas nye krav til AD

Merkelig det tredje punktet der. Om alle de store merkene hadde ført denne policyen ville vi jo ikke fått noen nye ADer... Men men, det gir jo mening gitt Omegas satsing de siste årene på å bli et enda mer high-end merke. Bare synd med den negative effekten det vil få for små, lokale ADs. :(

Selfølgelig Omega prisene skal gå opp.
Caliber 8500 og 9300 ble skapt for å heise Omega opp og "stjele" en del av Rolex sin marked.
Omega oppfatet at ETA urverk bruken tok dem ned fordi ETA er antatt som billig og ikke eksklusivt eller performant nok: Noenting som er ikke logikk siden den 2892-2 er kanskje ett av de best urverk basis som fins for å skape en beinhardt og pålitelig urverk… Men men:rolleyes:
Problemet er at de ny caliber er ikke så gammelt(8500=2007 og 9300=2011) og det vil ta tid før en veldig solid reputasjon blir bygget: I løp av den tiden skal Omega dra opp prisene for å oppnå mer "prestisje" og eksklusivitet.
Det er ingen mysterie at høy pris bidrar til en del av prestisje blant klokkemerker: Dumt nok, mange kunder uten spesielt kunnskap, kan ikke tenke seg at en "god-pris" klokke kan bli bedre enn den som er mye dyrere.
"Dyrere er bedre" politik er vel kjent og funker godt for de meste.

AD'en kan sikkert også få over nye kunder til Omega med en slik sammensetning. Ser en kunde på to klokker, like fine, men Omega er rimeligere. Da kan valget bli Omega. Dette kan være vanskeligere dersom Omega er eneste dyre merke i assortimentet.

:cool:

Sett fra kunde sin side .. seriøst..?? :confused::confused:

Er vel få av "oss" som tjener på det, men mindre man eier en Omega av nyere dato man skal selge (LES: bedre bruktpriser)

, så nei, ikke helt seriøst at det er på tide at det skjer, men allikevel så syntes jeg urene dems er mye for pengene, og at de kan ta mer for de! :)

Stemmer nok dette.

AD i Ålesund må også slutte, og årsakene var akkurat de 3 som nevnes.
I denne forbindelse har de faktisk -15% på lagerførte modeller akkurat nå, så er bare å ta kontakt med Urmaker Nelvik. (Prisen er forhandlbar) :)

Stemmer nok dette.

AD i Ålesund må også slutte, og årsakene var akkurat de 3 som nevnes.
I denne forbindelse har de faktisk -15% på lagerførte modeller akkurat nå, så er bare å ta kontakt med Urmaker Nelvik. (Prisen er forhandlbar) :)

Helt tragisk, det betyr det mest exklusive merket å oppdrive i Ålebyen nå er Tag Heuer :(:mad: Hvor skall det slutte ??

Kjente jeg ble småuggen når jeg leste førsteposten i denne tråden. Håpte virkelig at det bare var rykter..

For meg var Omega et av de få merkene jeg forsatt stoppet innom urmaker i Ålesund for å titte på:(

Et annet krav er visstnok at ADer har krav på å kunne skru de forskjellige verkene, med Omegas verktøy, som er relativt kostbart, kontra standardutrustningen urmakere har...

Omega har ett par modeller jeg kunne tenkt meg men jeg må si jeg altid har irritert meg over at de har vært tilgjengelig så og si over alt og i flere butikker på samme sted. For eksklusivetens skyld kan det være et sjakktrekk å sette høyere krav til AD og kravet om at AD må føre ett eller flere merker i et høyere prissjikt er nok også en del av det å heve merket. Å sammenligne kvaliteten til dagens nye Omega med Rolex er nok ikke helt bak mål men merkenavnet Rolex er et mye sterkere prestisjemerke enn Omega. At Omega skal ta igjen og kansje overgå merkenavnet Rolex har jeg virkelig ingen tro på.

Redigert:
Omega har ett par modeller jeg kunne tenkt meg men jeg må si jeg altid har irritert meg over at de har vært tilgjengelig så og si over alt og i flere butikker på samme sted. For eksklusivetens skyld kan det være et sjakktrekk å sette høyere krav til AD og kravet om at AD må føre ett eller flere merker i et høyere prissjikt er nok også en del av det å heve merket. Å sammenligne kvaliteten til Omega med Rolex kan nok bli realitet om ikke lenge men merkenavnet Rolex er et mye sterkere prestisjemerke enn Omega. At Omega skal ta igjen og kansje overgå prestisjemerket Rolex har jeg virkelig ingen tro på.

Dette vil ta livet av mange lokale AD desverre.
Vil tro at det kommer untak for de som har et vis volum.

Neppe.

Da Tidemann var AD på Fagernes var han blant de ADer som solgte mest Tag Heuer her til lands. Noe også hans forgjenger også hadde vært. Han solgte over hele Kongeriket, noe ala Lervik.

Dette hjalp lite den dagen Tag Heuer kom med nye krav og retningslinjer for AD. Det ble blant annet stilt krav om at modellutvalget skulle være slik og slik - uavhengig av om dette var populære (salgbare) modeller eller ikke. I tillegg ble det stilt om krav om et minimumsantall som skulle lagerføres.

Det ble ikke mer salg av TH på Fagernes. Til slutt ble det ikke noe mer Tidemann på Fagernes heller.