Patek Philippe-tråden

Kun 5980A??

Er det KUN Nautilus 5980A stål som går ut av produksjon.
Jeg trodde det var alle modeller av 5980 som gikk
ut, men hørte at det altså at det kun er A stål som
forsvinner.
Stemmer dette?

Hilsen ferskingen på forumet :)
 
I første omgang er det modellene i stål som fases ut. Gull/stål var ny i år, så å fase ut den med en gang hadde vært merkelig
 
Testprosjekt, første opplasting på YouTube for min del, en aldri så liten unboxing av 5980


[video=youtube;SMBzeOzssT8]http://www.youtube.com/watch?v=SMBzeOzssT8[/video]
 
Den med "sjøgrønn" rem; love it! :cool:

watchanish On my wrist - Two Patek Philippe 5130 Platinum WorldTimes. These are both part of a limited edition of 50 pieces (non numbered) made with a black dial and were retailed only in Dubai by Patek agent @Seddiqi_UAE. The watch on the left belongs to DS and has a beautiful aqua green Patek strap...on the right its on a solid platinum bracelet. Which do you prefer?! 2
Read more at .@watchanish | On my wrist - Two Patek Philippe 5130 Platinum WorldTimes. These are both par... | Webstagram

eca2ef78746d11e3bc38124489a0976e_8.jpg
 
Aporpos 5980: Jeg får ikke den hvite ut av hodet etter jeg prøvde den hos Bjerke. Kanskje synes jeg til og med den er tøffere enn den blå :eek: :cool:

tumblr_myy2vl1HtQ1ryv722o1_500.jpg
 
Det har skjedd såpass mye kult på sonen den siste måneden, at her må det vel være på tide med noen bilder av dressur- og AC-modellene? Kanskje @Juice (5146) eller @KarlFr (5056) føler seg kallet? :)
 
Redigert av en moderator:
IMG_9564_zpsf4106c66.jpg


Litt gammel bilde nå men har brukt masse tid med å få Bjerke å selge meg noen ny Patek rem (ikke grønn men den var da kul), men de vill ikke sende noe uten først se klokken :( sån er det å bo i periferien :rolleyes: det får vel bli en liten Oslo tur igjen etterhvert
 
IMG_9564_zpsf4106c66.jpg


Litt gammel bilde nå men har brukt masse tid med å få Bjerke å selge meg noen ny Patek rem (ikke grønn men den var da kul), men de vill ikke sende noe uten først se klokken :( sån er det å bo i periferien :rolleyes: det får vel bli en liten Oslo tur igjen etterhvert

Skal ikke kommentere Bjerke engang. Er det virkelig mulig? Er dette Bjerke rutine eller Patek rutine?
 
@KarlFr, jeg venter på en custom rem direkte fra Camille Fournet. Disse lager remmene til Patek, JLC +++ Det koster litt, men det gjør originalremmene også. Send dem en mail så oppgir de korrekte options og mål for remmen til din klokke, eller velg egne.

Jeg gikk for litt andre mål enn PP sin standardrem for at spennen skulle plasseres bedre.

Når det gjelder Bjerkes rutiner er de til en viss grad forsvarbare da dette nok handler om at det ikke er ønskelig med ekte klokkedeler i fritt omløp. Her er det nok også betydelig press fra Patek Philippe.

Når det er sagt, burde man jo utvise litt sunt fornuft, og med tanke på flere ansatte frekventerer TS burde dette tilfellet strengt tatt kunne bli løst litt mer elegant...
 
Redigert av en moderator:
Jeg har over lengre tid kjent et indre, brennende ønske.
Et ønske og en drøm som bare blir sterkere og sterkere.
Og det er drømmen om å eie en Patek (eller ta vare på et ur, som de selv sier) :)

Min kusines mann er eier av en fantastisk nydelig Aquanut, som jeg har vært så heldig og fått "sett på" med fingrene ved noen anledninger.

Etter å ha lest og undersøkt litt, så har jeg innsett av tilgangen av disse urene ikke er den største.
Jeg har en stor utgift i år (også kalt bryllup :) ), så jeg ser for meg at jeg kan realisere drømmen min i 2015.

Mest realistisk, og den "gunstigste" (innstegsmodellen) er Aquanut (eller tar jeg feil?) .
Jeg synes dette er et fanastisk nydelig ur som bærer lett og godt på armen.
Selv om Nautilus er den absolutte drømmen, så må det nok gå noen år før jeg kan realisere den.

Så da blir de store spørsmålene;
- Hvordan går man frem for å få kjøpt en Aquanut? (FINN.no/TS oversvømmes ikke)
- Er et nytt ur eneste mulighet?
- Hva burde man se etter?
- Hva må man regne med å betale?

Som dere skjønner, så er jeg relativt fersk PP-elsker - så på forhånd tusen takk for all hjelp :)
 
@KarlFr, jeg venter på en custom rem direkte fra Camille Fournet. Disse lager remmene til Patek, JLC +++ Det koster litt, men det gjør originalremmene også.

Takk for info. Da vet jeg hvor jeg skal handle neste strap. Men sender de eksotisk skinn inn til Norge? Har hørt det krever sertifikat etc.

Har ventet i snart 8 mnd på en custom OEM osterich strap fra JLC. Fikk vite nå i desember at den er i produksjon :)
 
Redigert av en moderator:
Takk for info. Da vet jeg hvor jeg skal handle neste strap. Men sender de eksotisk skinn inn til Norge? Har hørt det krever sertifikat etc.

Har ventet i snart 8 mnd på en custom OEM osterich strap fra JLC. Fikk vite nå i desember at den er i produksjon :)
@Thomas, jeg tror ikke dette skal være noe problem, men vi får se ;) Antar at en såpass stor produsent som CF er inneforstått med CITES-reglene ift. eksport/import og søker om importtillatelse dersom dette er nødvendig (mulig klokkeremmer vil gå som unntak som "personlig gjenstand").

Men vi får se :) Remmen bør være her any day.
 
Redigert av en moderator:
Så da blir de store spørsmålene;
- Hvordan går man frem for å få kjøpt en Aquanut? (FINN.no/TS oversvømmes ikke)
- Er et nytt ur eneste mulighet?
- Hva burde man se etter?
- Hva må man regne med å betale?

Som dere skjønner, så er jeg relativt fersk PP-elsker - så på forhånd tusen takk for all hjelp :)

Bjerke i Oslo hadde en Aquanaut inne rett før Jul, du kunne jo sjekke der? Jeg hadde stått på venteliste hos Bjerke litt over et år før jeg fikk "tilslag" derfra, i mellomtiden har jeg anskaffet meg en 5980 så jeg takket nei til 5167. Andre her på TS har tollet inn nytt fra AD i utlandet.

Hvis du går for en brukt tror jeg venteliste er tingen, sjekk med @Mogens :)
 
Redigert av en moderator:
@hørven - Det har blitt skrevet her på forumet tidligere at det billigste og raskeste, er å bestille en fra PP Salon i Geneve og reise ned selv og hente den. Da får du i tillegg til en fantastisk klokke også en fin tur, og muligheten til å se på mange andre PP samtidig. :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg kjøpte Aquanaut i Juli i fjor:

- Hvordan går man frem for å få kjøpt en Aquanut? (FINN.no/TS oversvømmes ikke)

Det er nesten bare å innse at du må kjøpe nytt. Bruktmarkedet utenfor Norge ligger på ca 90-100`. Da kommer mva i tillegg. Bjerke hadde en inne i Desember- men tipper den er solgt nå? Går du ut av landet som jeg gjorde er nyprisen med dagenskurs i UK ca 111.000,- (da har jeg trukket ut UK taxes) + moms inn til Norge = 138`.. Men det er venteliste flere steder. Populær modell.

- Er et nytt ur eneste mulighet?

Nei, men alikevel ja. Jeg hadde aldri solgt mitt...jeg bare oppgraderte :)

- Hva må man regne med å betale?

Alt fra 120-140`
 
Hvordan er tilgangen på en PP 5711 egentlig?

Er det mange på TS som har denne ?

Hvordan har prisutviklingen vært siste året?

Noen som har peiling ?