G-shock

Jeg bruker en 6900 til hverdags, og er veldig fornøyd. Den tåler alt, og har en del funskjoner jeg har bruk for. Det er en klump med plastikk, og på ingen måte "pen", men jeg ser på den som et redskap, en bruksgjenstand. Så kan jeg spare mine gamle omegaer til finere anledninger.

Jeg kommer for øvrig til å skaffe meg flere g-shocks, om ikke riktig enda. De har noen modeller som er litt kule, uten at jeg helt vet navna på dem.

Redigert:
sånn ja. da er 2 stk på vei. Greide ikke bestemme meg hvilken type unyttig informasjon, utseende eller bruksområde jeg trengte.

Casio PRG-260-1
type høydemåler, barometer + masse annet unyttig men fint å ha på tur
casio1_zpsa3f3a93a.jpg

GW-A1000-1ADR
Litt mer tøff hverdagsklokke, eller type klokke til bruk ved saging, dekkbytte. Ikke at jeg gjør det EVER. men just incase. You never know.

review på A blog to watch - av Ariel Adams

casio2_zps0faca55a.jpg

Føler G-Shock er litt i vinden, ikke så rart ettersom det er mange kule å velge i.
Har hatt to G-Shocker selv, den ene var hvit og var helt utenfor min komfortsone. Sist var en GX-56 som desverre ble for stor, så har vel vært maks uheldig/udyktig i mine valg.

Har dog en Protrek (Pathfinder? ) PRG-240 på camo nato som sitter som et skudd ;)

Hvordan fikk du den på nato?

Her er min:

Kjøpte den i 6. klasse, for mine egne penger :p Utrolig teit fargevalg, hadde nok valgt sølv i dag, muligens også en annen modell. Men egentlig passer den meg ypperlig, sjekker stort sett tiden og ikke noe annet. I tillegg bygger den ikke så mye ut fra håndleddet, eller er spesielt stor :)

Ganske fornøyd, men hadde nok valgt sølv i dag :)

Flere som tenker på det samme. Kult!
Har forsøkt å finne en g-shock til sommerbruk.
Vet ikke hvilken ennå, men den skal ha:
Stoppeklokke, alarm, flere tidsoner, sånt "backlight eller hva det nå heter, og være solarpowered.

Må ha!:cool:

Flere som tenker på det samme. Kult!
Har forsøkt å finne en g-shock til sommerbruk.
Vet ikke hvilken ennå, men den skal ha:
Stoppeklokke, alarm, flere tidsoner, sånt "backlight eller hva det nå heter, og være solarpowered.

Må ha!:cool:

eneste negative med GW-A1000 er at den ikke har backlight. Ifølge Ablogtowatch så skal den ha imponerende lume, men det vil fremdeles være et irritasjonsmoment.

tough mvt (les movement) er et stilig konsept. Skulle viserne av en eller annen grunn "flytte på seg" av fall til gulv, sentrifugalkraft e.l. vil sensorer fange opp dette og flytte viserne tilbake til opprinnelig og korrekt klokkeslett.

Ser ut til å bli en G-shock bølge på Tidssonen fremover :cool:

Jeg kansellerte ordren min på Mudman og går heller for Frogman ;)

@Olando , jeg bestilte nye fester til klokken fra tiktox. Nå er det kanskje zulu jeg har og ikke nato, kjenner ikke til hva forskjellen er..

image-3.jpg

Redigert av en moderator:
@Olando , jeg bestilte nye fester til klokken fra tiktox. Nå er det kanskje zulu jeg har og ikke nato, kjenner ikke til hva forskjellen er..

image-3.jpg

Takk for svar, tror du har zulu. Uten at jeg har fasit virker det som Zulu har store runde spenner mens nato har mer firkantete tynnere spenner @s2bu

Redigert av en moderator:
Er det ebay som er plassen å finne seg en G-Shock, eller er det andre plasser som er vel så bra? De rektangulære er unektelig kule. Har en Baby-G (?) liggende hjemme, som jeg faktisk vant i en konkurranse i Donald Duck & Co, men den blir ikke mye brukt for tiden.

G-shock kan du kjøpe på ebay, amazon osv til mindre enn halv pris av det de skal ha i norske butikker. Jeg betalte 2500kr for en G-shock som koster 5999kr i butikken. Og det med moms osv inkludert.

Begynn på ebay, der er utvalget størst.

Finnes det en G-Shock eller Protrek som viser to tidssoner samtidig? Har brukt macheten for å finne frem i jungelen, men har enda ikke funnet en modell med denne muligheten.

Har fått i oppdrag hos min onkel å undersøke om det er mulig å oppdrive orginal remer til en G-SHOCK DW-003 (1597) litt usikker på årstall o.l men om noen vet om orginal remer evt remer til denne klokka hadde det vert gull :))