Klokkespotting

Hva er det som sitter på håndleddet til herr Grønntun her?
[video=vimeo;39288481]http://vimeo.com/39288481[/video]
 
Er vel en Hublot Big Bang chrono på hånden til FIFA generalsekretæren Jerome Valcke. Passer bra det når Hublot er Official Timekeeper under kommende fotball-VM.
parameter
 
Breitling Transocean

Breitling Transocean Chrono med panda-dial (sort skive, offwhite subdials), sort lærrem med foldespenne, på leverandør jeg hadde på besøk igår. Flott ur!
 
Jeg var på Dyna Fyr i Oslofjorden med jobben igår, og spottet kjapt en nydelig patinert Rolex GMT Pepsi på en av servitørene. Fyren ble merkeligere og merkeligere.. Fant på kallenavn på alle gjestene, drakk av vinglassene og stod ved enden av bordet og spiste hjortekjøtt sammen med oss.

Plutselig forsvant han opp i annen etasje på huset - og ned kom Øyvind Loven og holdt et lite standupshow :) Med en nydelig patinert GMT på armen.
 
Ikke akkurat spotting, men i Wibur Smith boken Those in peril har hovedpersonen både en sub og en day-date i platinum:)
 
Hvilkent bok er dette @Talisker?

En Panerai arvet av bestefaren? Enten var bestefaren usedvanlig tidlig ute med Pam eller så var han italiensk (evt egyptisk) froskemann på 40-50 tallet :mrgreen:

Bestefaren var italiener. Står ingenting om at bestefaren var froskemann, men onkelen derimot var i Marina Militaire. Jeg fant forklaringen plausibel nok :)
 
Redigert av en moderator:
Så en Tag Heuer Targa Florio på bussen her en dag. Denne ser jeg sjelden i det fri, har faktisk ikke sett en enesten siden jeg solgte en for noen år siden. Kanskje var det den? Husker ikke hvem jeg solgte den til en gang :)

Uansett, en ganske kul chrono, til Tag Heuer å være :D Inspirert av en gammel Heuer flieger, trass det motor-relaterte navnet.

3359-Version-2.jpg
 
Gerard-Perregaux i Bourne Identity (boken fra 1980). Sammen med noen klær og en Jaguar stjeler Jason en Gerard-Perregaux i gull. Han drar etterpå til en pantelåner der han selger den for 800 franc og en Seiko Chronograf, med tanke p tiden boken kom ut, så var det muligens en Seiko 6138 eller 6139. Er vel noen andre her som kan hjelpe :eek:
 
Var på middag i går og spottet: IWC Portugese, TAG Heuer Aquaracer og en Breitling som jeg senere på kvelden fikk vite at var fake :(