Klokkecafé – løst og fast om klokker

Spørsmål om urmakere. Hvis man skal få utført standard arbeid som tilpassing av en lenke eller bytte av batteri i quartz ur, vil kostnaden på dette være stort sett lik jevnt over?

Eller vil type Tidemann/Bjerke som fører mer eksklusive ur også ligge klart høyere i pris for slike ting?

Etter min erfaring vill en oppegående AD fikse "enkle" ting gratis/billig om det er noe som er gjort på 5 minutter.
Går man til en "billig" butikk er nok dette en del av budsjettet deres og de tar full pris uansett hvor god kunde du er :)

Pris på batteriskift og tilpassning av lenke.

Hei.

Urmaker Andersen, Ullevålsveien 35 , Oslo, tar kr.100,. for batteriskifte.
og er også meget billig på tilpasning av lenke.

Vi har jo også Urmaker Erik Sutterud på Bjølsen,Oslo, som har gode priser
til medl. av TS.

Hilsen

tobben

Noen som kan forklare litt hva ett in-house verk er/betyr? Har lenge gått å grublet over dette men har ikke funnet noe eksakt svar på det.

Noen som kan forklare litt hva ett in-house verk er/betyr? Har lenge gått å grublet over dette men har ikke funnet noe eksakt svar på det.

Et såkalt in-house verk betyr at merke selv(rolex, panerai osv) har produsert urverket og alle deler selv. Men ofte blir "halvproduserte" verk også kalt in-house. Hvor linja går, det får noen andre svare på :cool:

Et såkalt in-house verk betyr at merke selv(rolex, panerai osv) har produsert urverket og alle deler selv. Men ofte blir "halvproduserte" verk også kalt in-house. Hvor linja går, det får noen andre svare på :cool:

Takk for grei forklaring @Salvesen ;)

Redigert av en moderator:
Boken er nok ikke stor nok for å være coffetablebook men poster dagens bok-unbox her nonetheless
xtYE0cl.jpg

Edit

André Stikkers - Glycine Airman, a 24 hour timeline of flight

Denne skulle vell kanskje gått i dykkertråden, men det er nok her den vil finne mest glede. "Finn en feil (klokke)" eller rettere sagt "en av disse klokkene burde muligens ikke være her" :rolleyes:
ae04a1648014d399150f5383d9f13d49.jpg

Har en Certina DS Action Diver på stållenke. Lurer på å bestille NATO-reimer til den, trenger jeg ekstra springbars?

Denne skulle vell kanskje gått i dykkertråden, men det er nok her den vil finne mest glede. "Finn en feil (klokke)" eller rettere sagt "en av disse klokkene burde muligens ikke være her" :rolleyes:
ae04a1648014d399150f5383d9f13d49.jpg

Min første tanke var at det måtte være denne quartz klokken. Men den er det to av. Men er ikke disse to quartz klokkene like? Da bør de vel telle som en!

Kul oppgave forresten!

:cool:

Har en Certina DS Action Diver på stållenke. Lurer på å bestille NATO-reimer til den, trenger jeg ekstra springbars?
Det skal du i utgangspunkte ikke trenge nei.
Denonter lenken og sett tilbake de springbars du har og se så det er en milimeter klaring eller to mellom bar å kasse så er du safe @dupersaxy

Det skal du i utgangspunkte ikke trenge nei.
Denonter lenken og sett tilbake de springbars du har og se så det er en milimeter klaring eller to mellom bar å kasse så er du safe @dupersaxy
Ingen nødvendighet, men jeg syns det er greit å ha noen liggende :) Den blir garantert kul på nato btw!

Takketakk! Er det lett for at de bøyes eller kommer ut av sporet sitt, slik at klokken ikkegår i gulvet?
Håper den blir fet ja :p
Tar det lang tid å bytte mellom reim og lenke?