A. Lange & Söhne

S

Slettet bruker 2146

Guest
Vad säger TS in ALS? Varför är det bara Moore som har en undrar jag :)
Är lite sugen själv men kan vara bra att höra era tankar!
 
Tror pris og tilgjengelighet kan være to faktorer.
Tror også at ALS desverre prioriteres ned hvis man må velge mellom feks. PP og VC eller ALS.

Fantastiske klokker, som jeg ville vurdert nøye om midlene tillot det.
 
Utrolig nok så er jeg helt enig med @Entropy

Selv om ALS uomtvistelig lager flotte klokker, så er de fortsatt ikke en av de tre gamle tantene. I tillegg så er jo tilgjengeligheten i Norge lik null.

AP, VC og PP kan man nå se fysisk i butikk i Norge - jeg har fortsatt til gode og ha prøvd en ALS på armen.
 
Redigert av en moderator:
Då får jag ev vara en av de första då, syns de är helt fantastiske!
 
Liker alt med ALS bortsett fra designet på urkassene deres, et eller annet med lugsa som skurrer litt for meg.

Og da forsvinner fort ALS fra lista, nå er det uansett et prissegment jeg ikke opererer i.
 
Redigert:
Jeg ser ikke helt logikken i at ALS ikke matcher AP, VC og PP. Det er da et veldig gammelt og innovativt manufaktur. Skulle jeg slengt $100K+ på bordet for et ur ville nok ALS vært med i vurderingen sammen med PP.
 
Jeg ser ikke helt logikken i at ALS ikke matcher AP, VC og PP. Det er da et veldig gammelt og innovativt manufaktur. Skulle jeg slengt $100K+ på bordet for et ur ville nok ALS vært med i vurderingen sammen med PP.

@Minuteman
Ingen som sier at ALS ikke matcher - og kanskje overgår - de tre tantene.
Når det gjelder historie så er ALS slik vi kjenner dem i dag stiftet i 1994.

Problemet til ALS er mer tilgjengelighet samt at når man først skal legge så mye penger i en luksusvare, så ønsker man - la oss være ærlige her - en viss grad av gjenkjennelighet utover WISene.

Personlig synes jeg ALS 1 er fantastisk flott. Det jeg sliter med er at Glasshutte lager en svært lik modell til en vesentlig triveligere pris - i tillegg er Glashutte lett tilgjengelig hos Tidemann;)
 
Redigert av en moderator:
Jeg ser ikke helt logikken i at ALS ikke matcher AP, VC og PP. Det er da et veldig gammelt og innovativt manufaktur. Skulle jeg slengt $100K+ på bordet for et ur ville nok ALS vært med i vurderingen sammen med PP.

Helt enig der… Jeg tror at det er mer et spørsmål av kjennskap, omdømme, popularitet som gjør at folk tilknytte mer prestisje til AP, VC og PP.
Også faktum at Tyskland var delt i mange år, har lagt A.L&S i skyggen av de andre.
Etter min mening, A.Lang&Söhne er der på et veldig høyt nivå som er skikkelig imponerende og fortjener sin plass med de som vi kaller "The trinity".
[video=youtube_share;9BLzVe6x2kY]http://youtu.be/9BLzVe6x2kY[/video]
[video=youtube_share;a_hI2KyI4lw]http://youtu.be/a_hI2KyI4lw[/video]
[video=youtube_share;_sJiNyU2-nw]http://youtu.be/_sJiNyU2-nw[/video]
[video=youtube_share;Lin9A_kcfKo]http://youtu.be/Lin9A_kcfKo[/video]
 
Jeg liker ALS veldig godt. Jeg synes de ligger i en klasse for seg selv når det kommer til dekorering av urverk. At de demonterer urverkene når andre ville sendt de til forhandlere er også fascinerende.

Å sammenlikne ALS mot Patek og enkelte VC modeller blir litt feil IMO. Ale tre har ur med fantastisk finish, kompliserte urverk og veldig bra design. ALS produserer vel minst sammenliknet med sine sveitsiske søstre.

At historien til ALS startet i 1994 er vel bare halve sannheten, men forstår veldig godt hva du mener @The Player :)

Ellers så tror jeg at dette manufakturet hadde blitt mye mer populært om de hadde en forhandler i Norge. Håper Tideman klarer å dra i land dette på sikt.
 
Redigert av en moderator:
Jeg liker ALS veldig godt. Jeg synes de ligger i en klasse for seg selv når det kommer til dekorering av urverk. At de demonterer urverkene når andre ville sendt de til forhandlere er også fascinerende.

Å sammenlikne ALS mot Patek og enkelte VC modeller blir litt feil IMO. Ale tre har ur med fantastisk finish, kompliserte urverk og veldig bra design. ALS produserer vel minst sammenliknet med sine sveitsiske søstre.

At historien til ALS startet i 1994 er vel bare halve sannheten, men forstår veldig godt hva du mener @The Player :)

Ellers så tror jeg at dette manufakturet hadde blitt mye mer populært om de hadde en forhandler i Norge. Håper Tideman klarer å dra i land dette på sikt.

@Thomas
Her er vi nok svært enige:cool:
 
Redigert av en moderator:
Blir en tur till Stockholm och nymans som precis fått ALS, ska kolla på chrono vad man får för ca 120k om dagen, kanske blir litt for tråkiga?
 
Jeg liker ALS veldig godt. Er vel topp tre for min del. Jeg har hatt ett godt øye til Langematik Perpetual i Platinum
A.-Lange-S%C3%B6hne-Langematik-Perpetual.jpg

Dette er ett av mine absolutt favoritt ur. Se på den baksiden
2512235f.jpg

Denne klokken ligger vel på rundt 400.000NOK så det skjer ikke med det første.

Jeg har også sansen for Glashütte Original sin Panoreserve og Panomaticlunar. Da blir A. Lange & Söhne Lange1 Moon Phase den jeg må gå for:p i rose gull. Det beste fra begge i en:D
863838d1351706913-coolest-grande-date-watches-market_image.1887726.jpg


Snakker vi 120.000kr i budsjett @scharnke ville jeg ihvertfall ha tatt en titt på Langematik Big Date.
Eksempel: A. Lange & Söhne Langematik Big Date 308.027 til salgs for kr*102*709 fra en Privatselger på Chrono24
 
Redigert av en moderator:
Jeg liker ALS veldig godt. Er vel topp tre for min del. Jeg har hatt ett godt øye til Langematik Perpetual i Platinum
A.-Lange-S%C3%B6hne-Langematik-Perpetual.jpg

Dette er ett av mine absolutt favoritt ur. Se på den baksiden
2512235f.jpg

Denne klokken ligger vel på rundt 400.000NOK så det skjer ikke med det første.

Jeg har også sansen for Glashütte Original sin Panoreserve og Panomaticlunar. Da blir A. Lange & Söhne Lange1 Moon Phase den jeg må gå for:p i rose gull. Det beste fra begge i en:D
863838d1351706913-coolest-grande-date-watches-market_image.1887726.jpg


Snakker vi 120.000kr i budsjett @scharnke ville jeg ihvertfall ha tatt en titt på Langematik Big Date.
Eksempel: A. Lange & Söhne Langematik Big Date 308.027 til salgs for kr*102*709 fra en Privatselger på Chrono24


@Wangensten det är den som är
Mest aktuell, med lys skive! Kan inte bestämma mig haha vad de blir kanske en 5167 ;)
 
Redigert av en moderator:
Lange har etter mitt syn, kanskje den mest spesielle kolleksjonen helt "der oppe". Utsøkt finish og det hjelper at de kun lager klokkene i edlere metaller. Stor fan!