Aquadive Bathysphere 300

Medlem
25. juli 2012
Sted
Troms
Dere kjenner sikkert Aquadive klokkemerken. Eller ikke?
Da er det bare å sjekke der : AQUADIVE WATCHES
Jeg har en Bathyscaphe 100 DLC model og er veldig fornøyd: MYE klokke for pengene.
Kassen er 100% konstruert i Tyskland og helle greie er montert i Sveits: Testingen skjer i Austria.
Med en 2824-2 ETA.

Det som er nytt nå med Bathysphere modelen er urverket: 5 dager gang reserve, 28800 B/time, 35 rubiner.
Manufakturert i Sveits. Ganske uvanlig og skikkelig kult egentlig.
Etter min mening det er et Technotime urverk (Siden vi fikk bare bilder og data på det men ingen andre info eller navn…)

Prisen? Vet ikke enda.
Technotime SA / Home
OceanicTime: AQUADIVE Bathysphere 300 1stLOOK

Designet er veldig fint, og fem dagers PR! Rett og slett WOW! Blir artig og se hva den ender på prismessig:D

Designet er veldig fint, og fem dagers PR! Rett og slett WOW! Blir artig og se hva den ender på prismessig:D

Ja Rolf, det er en 70 taller inspirert urkasse som signalisere Aquadive sin fortid og arv.
Jeg har ingen negative ting å si om min Bathyscaphe: Bezel´n er skikkelig "tight", Lume´n er en bomb…

Den 300 model( 3000 meter) gikk gjennom en 502 bars test med glans: 5020 meter.
OceanicTime: AQUADIVE Bathyscape 300 PressureTEST

Nytt merke for meg - veldig kul klokke! Kan nok finne veien inn i klokkeboksen den her.

Kul klokke! Fikk litt vintage vibber av den, og likte virkelig godt bezelen! Kanskje det blir ny badeklokke til 2014?

Er jo lov til å håpe på under 10 lapper, men jeg tipper rundt 12-16k.

CNC maskinering i Tyskland…
[video=youtube_share;jpWy0Arn9_M]http://youtu.be/jpWy0Arn9_M[/video]

[video=youtube_share;ealVJoe7v8w]http://youtu.be/ealVJoe7v8w[/video]

Ja Rolf, det er en 70 taller inspirert urkasse som signalisere Aquadive sin fortid og arv.
Jeg har ingen negative ting å si om min Bathyscaphe: Bezel´n er skikkelig "tight", Lume´n er en bomb…

Den 300 model( 3000 meter) gikk gjennom en 502 bars test med glans: 5020 meter.
OceanicTime: AQUADIVE Bathyscape 300 PressureTEST

Ja, lumen var det jo ikke akkurat særlig å si på;) Nei, den her likte jeg godt ...blir som sagt artig og se hva den vil koste.

Nais! :cool:

Gjorde et dykk ned i vintage Aquadives her for et halvt år siden, men det ser ut at noen av dem er ganske så utsatt for fake og franken. Må nok jobbes for å finne noe og har ikke satt av tid til det. Denne moderne varianten med et veldig utpreget vintage-look er jo en knall erstatning! :)

Ser veldig spennende ut. Kasse- og bezeldesign gir tydelige assosiasjoner til PloProf imo, og det er jo aldri feil :—)

Den konisk bezel var også brukt av Certina DS-2 og DS-3 modeller som kom ut fra 1970 og senere.
Aquadive hadde også konisk bezel i 1970.
Plo-Prof´n kom i 1970 også.
Hvem startet først, jeg kan ikke si...

Kul klokke! Fikk litt vintage vibber av den, og likte virkelig godt bezelen! Kanskje det blir ny badeklokke til 2014?

Er jo lov til å håpe på under 10 lapper, men jeg tipper rundt 12-16k.

Ganger to.
USD 3290 for Watchuseek medlemmer, og antagelig pluss frakt og norsk moms.