Har kommet over en 1680 RED Sub fra 1971.

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, igjen.

Jeg har lenge tittet på red-sub, men ikke kommet over noen til en vettug pris. Denne gangen viste det seg derimot at det var mulig.

Klokken kommer med boks og papirer og han forlanger 63K.

Hva sier dere til denne prisen? Klokken er i god stand, dog må den serves.

Hei, igjen.

Jeg har lenge tittet på red-sub, men ikke kommet over noen til en vettug pris. Denne gangen viste det seg derimot at det var mulig.

Klokken kommer med boks og papirer og han forlanger 63K.

Hva sier dere til denne prisen? Klokken er i god stand, dog må den serves.

Vanskelig og si noe uten bilder. Hvor mange orginale deler er byttet ut? Jevn patina? Skive-variant? etc.

ROLEXREDSUB_zps3f195715.jpg

Ingen uorginale deler.

Jeg er ingen ekspert - langt derifra, men den må da være "lumet" på nytt. Veldig skarp farge, og nesten litt for jevn, spør du meg. Men, bildene kan jo lyve litt.

NBTimes i HK; alleklokkene han selger har samme gule lume og perfekte chamfers... Lasersveising og bakte skiver look out!

For å stille spørsmålet annerleds: Hva får deg til å tro at denne er en original Red Sub?

Samlerverdien (investeringsverdien) er helt avhengig av at den helt original. Når verdien fort dobler seg pga noen røde bokstaver vil det florere av forfalskninger, noe det gjør både fra østen og andre såkalte trusted sellers.

Næh, Hong Kong, litt vel mørke gule og perfekte patinerte visere ...hmm, skeptisk.
Og er tilnærmet umulig og vite om den er lasersveiset og skiven er "mekket" på, med unntak av om man har et par godt trente øyne.
Og viser det seg at ja, det er orginale deler, men litt welding og bakt skive, ja da har du fort kjøpt katta i sekken rent gjensalgsmessig (som jo er og blir en del av denne diagnosen vi lider av ...)
Hadde uansett krevd å fått macrobilder av klokken i alle tenklige vinkler, særlig selvfølgelig skiven. Om det feks har gått små chip av minuttmarkørene ved potensielle servicer hvor skiven har vært ute og inn igjen, så reduserer deg også verdien.
Og eventuell krakelering av fornikingen på viserne osv, er de HELT blanke og fine, så begynner kombinasjonen av litt vel perfekt pakke å ringe noen bjeller synes jeg.