Takst på Rolex

@Gin og @ChristianN: gidder dere være så snille å røyke en fredspipe og grave den ned etterpå? På forhånd takk.

En liten justering: jeg er enig i at det er en fordel at fakta og sannheter kommer på bordet, men en annen kommunikasjonsform hadde vært hyggelige for oss alle.

Redigert av en moderator:
Jøss!
Slik som jeg tuller og tøyser sittende på en pidestall, så burde jeg jo jobbe på et sirkus, så morsom som jeg må være;)

Som andre her allerede har skrevet, så har du nok ikke lest innlegget ordentlig.
Jeg formidler kun MIN opplevelse ved forsikring av MINE ur. Og jeg juger ikke!

Ditt angrep går i hovedsak på et SITAT hentet fra Bjerke sin nettside, så du skyter kun på budbringeren her.

Ellers konstaterer jeg at bransjen har fått et økt fokus og et pålegg fra myndighetene, om å vise påpasselighet mot å støtte opp mot smugling av ur. Jeg henviser til nettsidene til Norges Urmaker Forbund for ytterligere informasjon om dette (se "kurs i verdivurdering")

Sitere derfra "tør" jeg ikke, risikerer jo da nærmest å bli dratt ut på torget å "prylt" i dette forum:p

Hva andre gjør, for være opp til hver enkelt, men jeg tror det i dag er lurt å holde seg til ur med korrekt dokumentasjon - ut i fra et "føre var prinsipp".

Nei, du proklamerer din særs begrensede empiri som universell fakta om moms, forsikring og verditakst:

Tror du har et problem. Uten kvittering på hverken kjøpet, eller eventuelt betalt mva ved inførselen til Norge. Så skal (og bør), seriøse urmakere nekte og lage en forsikringstakst.

Og siden denne påstanden bare er tull og alt du sier videre for å forsvare den er tull har jeg ikke noe annet valg enn å fortelle deg og alle andre at det du sier er tull.

At Bjerke nekter å skrive forsikringstakst strekker seg lengre enn til ur som mangler mva papirer, i det store og hele skriver ikke Bjerke ut forsikringstakster på noe som ikke er kjøpt hos Bjerke selv.

Hadde du hatt litt mer erfaring med dette hadde du også vist at mva papirene du får fra tollvesenet er helt meningsløse (til det punkt at jeg har hevet flere sett jeg hadde for div. klokker) - de identifiserer ikke klokken.

Det som irriterer meg mest er er dog dette:

Du skal være bra teit om du ikke skjønner hvor lettvint det er å "hvitvaske" penger, ved hjelp av et par transaksjoner med et brukt ur.
Derav må det jo være forståelig at bransjen har et fokus på at brukte ur skal være beviselig legale.

Skriv gjerne at jeg farer med tull og tøys, men en viss moral har aldri skadet noen å være i besittelse av.

Her er du på tidligere nevnte pidestall og insinuerer at jeg og de andre som forteller deg at du snakker tull har dårlig moral og driver med hvitvasking av penger.

Så nei @gmortens, jeg vil nok ikke røyke noen fredspipe så lenge @Gin skal fortsette å spre feil informasjon som om det var fakta mens han feilaktig moraliserer fra sin høye MVA hest om hvitvasking og smugling.

@ChristianN
Jøye meg nå tar du skikkelig av her!:D

Tror jeg skal unne deg den ultimate pubertalske glede, å få det siste ordet i denne diskusjonen.

Beklager til trådstarter at delingen av min erfaring, bragte tråden din litt ut på viddene.

@ChristianN
Jøye meg nå tar du skikkelig av her!:D

Tror jeg skal unne deg den ultimate pubertalske glede, å få det siste ordet i denne diskusjonen.

Beklager til trådstarter at delingen av min erfaring, bragte tråden din litt ut på viddene.

Dette må være en av de billigste forsøkene på hersketeknikk jeg har sett på tidssonen så langt.

Da er takst bestilt!

Da kan jeg informere om at jeg tok kontakt med Jacobsen(urmakeren jeg har brukt i alle år.), han tok på seg jobben og skal taksere for meg!

Jacobsen ordner opp :)

Da kan jeg informere om at jeg tok kontakt med Jacobsen(urmakeren jeg har brukt i alle år.), han tok på seg jobben og skal taksere for meg!

Jacobsen ordner opp :)

Godt å høre :).

Et annet tips ift forsikring av verdisak er egenandel. Mener å huske at gjensidige har 10% av forsikret verdi mens f.eks NAF har hatt typ 500kr.

Det kan fort utgjøre ganske mye penger. Verdt å sjekke ut.

Godt å høre :).

Et annet tips ift forsikring av verdisak er egenandel. Mener å huske at gjensidige har 10% av forsikret verdi mens f.eks NAF har hatt typ 500kr.

Det kan fort utgjøre ganske mye penger. Verdt å sjekke ut.

Er det noen som kan bekrefte hvlike selskap og forsikringer dette gjelder?