Davosa

Så du mener at Askeland er mer samarbeidsvillig med tanke på pris? En annen ting, hvordan er service innstillingen hos Askeland?

Så du mener at Askeland er mer samarbeidsvillig med tanke på pris? En annen ting, hvordan er service innstillingen hos Askeland?

Selv får jeg meget god service hos Askeland (kan ikke snakke for andre), men så har jeg også lagt igjen litt penger hos dem.

Dersom man viser litt genuin klokkeinteresse, så tror jeg man får en positiv opplevelse der :)

Da har jeg vært innom Askeland og sporet av ;) Det blir en helt annen opplevelse å holde klokka, kikke på detaljene fra alle vinkler, for å ikke gleme å prøve klokka på. Sporet av i denne forstand menes med at jeg har kommet over i en annen prisklasse. Alternativene nå er:
- Omega Seamaster Diver
- Omega Seamaster Planet Ocean
- Tag Heuer GrandCarrera Calibre 6
- Tag Heuer Aquaracer Automatic Calibre 5

Jeg heller sterk mot Grand Carrera klokka. Jeg kikket litt på priser i England også og ser at jeg f.eks. på en Omega klokke kan spare ca 4800. Dermed passer det bra at jeg snart skal på tur :)

Hva synes dere om endringene?

Orisen du hadde der liker jeg :) Oris er flotte ur, men kjøper du en ny må du ikke regne med å få pengene dine tilbake ved et eventuelt salg. Kjempe kvalitet og ikke så altfor dyre :)

Seamaster diver er fantastisk :) hva ville Askeland ha for den?
Du får ny breitling ned i overkant av 18k hvis det og er av interesse for deg :)

Bruk god tid, så du får ett ur nettop du er fornøyd med ;)

Om valget nå står mellom Omega eller Tag, så er min klare favoritt Omega.:)

+1
Jeg ville tatt en Omega foran en Tag anytime.;)

Men... for det er et men, Omega har en heller slett kundeservice. Dette er tydeligvis ikke noe lokalt problem for Norge. Har diskutert dette tidligere i en tråd på WUS, og jammen var dette et problem i andre land også (UK tror jeg).
Hvis jeg skulle kjøpt en Omega igjen skal det være brukt med full dokumentasjon slik at jeg er sikker på historikken til klokka.
Til tross for en dårlig opplevelse bør det nevnes at jeg nesten griner av lykke når jeg ser den nye Aqua terra med 8500 verket.:)

Jeg har en Planet Ocean 42mm... Den er jeg VELDIG fornøyd med :D Men, du må avgjøre om du liker den selv da ;)

Jeg likte begge to, men første inntrykk i butikken var at tag'en var eh hmm ikke så lett å beskrive, renere i linjene hvis jeg kan se det slikt. Den så kanskje med første inntrykk mer elegant ut.

Tør jeg spørre hvorfor flere mener at Omega vinner over tag, er det personlig oppfatning eller er det andrehåndspris eller hva mener dere?

Tør jeg spørre hvorfor flere mener at Omega vinner over tag, er det personlig oppfatning eller er det andrehåndspris eller hva mener dere?

Omega har produsert noen av de beste urverkene i nyere tid. Jeg har selv en 50 år gammel seamaster som tikker og går svært så nøyaktig.:)
Designet er IMO langt mer klassisk enn de fleste Tag.
Annenhåndsprisen holder seg bedre.

Tag Heuer er i mine øyne et "moteur" hvis design ikke vil holde seg godt over tid skulle du finne på å beholde klokka lenge, med visse unntak. Det kan virke som de setter motefaktoren høyere enn kvalitet.
En annen ting som trekker litt ned for min del er et par "dirty" markedsføringstriks, men her er vel ingen merker uskyldige.;)

Omega har produsert noen av de beste urverkene i nyere tid. Jeg har selv en 50 år gammel seamaster som tikker og går svært så nøyaktig.:)
Designet er IMO langt mer klassisk enn de fleste Tag.
Annenhåndsprisen holder seg bedre.

Tag Heuer er i mine øyne et "moteur" hvis design ikke vil holde seg godt over tid skulle du finne på å beholde klokka lenge, med visse unntak. Det kan virke som de setter motefaktoren høyere enn kvalitet.
En annen ting som trekker litt ned for min del er et par "dirty" markedsføringstriks, men her er vel ingen merker uskyldige.;)

Helt enig med UJU,

Med en Seamaster gjør du et trygt og sikkert valg. Skulle du mot formodning ønske å la den gå videre ved en anledning, så er den lett å omsette.
Designet er meget klassisk, og urverkene er solide og gode.

Lykke til.

UJU, sier du at en del Omega AD yter utilfredsstillende service sett i forhold til hva en bør kunne forvente og at det da videre anbefales å sterkt vurdere hvor en kjøper klokka?

Ellers har jeg lest mer om de to merkene i natt, kona må jo tro at jeg har klikket hehe.. Uansett oppfatter jeg en gjengs skeptisk lys mot Tag Heuer for en "spekulativ" markedsføring etter at de fikk nye eiere, samt at de ikke er like eksklusiv ettersom klokkene deres selges av enhver man. Videre at de er overpriset og mer fokusert på utseende kontra innhold. Kanskje ordet jappe klokke kan passe.

Er dette noe av essensen?