Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Så hyggelig ! Her "strømmer det på" med stadig nye forumbrukere,- velkommen til fjk og KAB.

Bra å se at Vestlandet er godt representert nå !

Holy grail er alltid spennende å oppleve, venter i spenning, KAB! ;)
 
God morgen!

Hei

etter lang tid som observatør har jeg endelig tatt steget og blitt registrert bruker på tidssonen.
Jeg er snart 28 år, bosatt i stavanger og lider av ekstrem klokkeinteresse. Dog er jeg fremdeles på nybegynnerstadiet hva angår tekniske aspektet ved klokker, men har ambisjoner om å lære litt fra dere her.

Jeg har jobbet siste årene som prosjektleder for Lean implementering i et av norges største bedrifter og har reist en del rundt i Norge og kjøpt små gaver til meg selv når jeg har litt tid til overs.
For det meste har dette bestått av litt billigere klokker <10k som f.eks Tag Heuer Formula 1, diverse basis tissot-modeller og en Seiko kinetic chronograph.

Noen ganger undres jeg om jeg skal reskolere meg for å bli urmaker, men det er nok en fantasi som jeg aldri helt vil komme til å realisere.

Dog har samboeren min liten/ingen interesse for klokker (hun har ikke klokke -ref: "mobilen funker bra nok") Jeg er sikker på at dette er noe noen av dere har hørt også, og smerten av å høre slikt vås går dypt..

Jeg håper å kunne bidra på dette forumet, og håper dere respekterer at jeg periodevis kommer med dumme spørsmål.

Erik
 
Velkommen til enda en vestlending! :cool:

De fleste av oss har vel begynt forsiktig med de "enkle" urene, for så å ta steget fullt ut. Avogtil er det nesten som om kjøpelysten på flere klokker og mere "accessories", ingen ende vil ta. :D

Det er svært mye god kunnskap blant forum deltakerne, så bare fyr løs!
 
Velkommen, Erik. Registrerer som Brio sier at det er mye vestlendinger om dagene - det er vel en overflod av oljepenger som får ur-ben å gå på:mrgreen: Regner med at Stavanger-GTG blir folksomt og festlig!
 
Velkommen ErikR :)

Her er det ingen dumme spørsmål som stilles! Har inntrykk av at de fleste har forståelse for at ikke alle besitter samme kunnskapen.

Sjekk også ut tråden for GTG i Stavanger :)
 
Velkommen ErikR! Dette forumet har stor takhøyde for å komme med ulike spørsmål, og den samlede kompetansen her er meget stor. Du er kommet til rett sted :)
 
Hei,

Meldte meg inn for ei stund siden, men dette er første innlegget mitt.

Er rundt omkring de 40, jobber i møbelbransjen. Fritiden går mest til familie og bil.
Har egentlig ikke den helt store klokkeinteressen, men følger da litt med. Veldig opptatt av design. Er aktiv på ett annet forum (bil), og til tider blir det også diskutert klokker der.

Av klokke har jeg en Rolex Oyster Perpetual Date. Siden den var ny i -01 har jeg fått den "ombygget" to ganger. Original var den med sølv urskive, den ble byttet i en sort urskive og etter det byttet jeg til lakserosa urskive, samt wide bezel.
Rolexen bruker jeg som ett vanlig bruksur, men føler tiden er inne for å "pensjonere" den. Er egentlig for galt å bruke den til daglig i min jobb. Planen er nå i nær fremtid å levere den inn til full service, for deretter bare bruke den som ett "selskapsur".
Sånn til hverdags vurderer jeg Certina, men det kan fort bli noe annet. Tenkte at det å være litt aktiv her inne kanskje kunne gi meg noen ideer.

mvh fish
 
Hei

Ole her, er 21 år og kommer fra akershus/bærum, men bor og jobber i Stavanger. Jobber offshore i borebransjen.
Kjøpte min første breitling da jeg var 16, så jeg ble tidlig bitt av basillen:p

Nå er samlingen bestående av en Oris Williams F1 beater, og en Breitling Seawolf.

Fotballmessig går det i Stabæk her og, men er dessverre mest medgangssupporter :p hehe
Inderst i hjertet står lidenskapen for Bil (BMW) og klokker. Er med I BMWCCNR som sikkert noen andre her er og.

Kjempebra med norsk forum :D gleder meg til å lære mer gjennom andres erfaringer:cool:

Takk
 
Velkommen fish,- ekstra velkommen til deg, siden jeg liker å betrakte meg som sportsfisker......:cool:

At du ikke har helt den store klokkeinteressen, skal vi her på forumet prøve å gjøre noe med!
:D
 
Velkommen olemol!
Har allerede beundret bilder av Seawolfen! Imponerende ur de der!:cool:

Og velkommen fish! Synes ikke du skal pensjonere Daten.
Den er en meget bruksvennlig klassiker og fortjener wt!:cool:
 
Jeg håper å kunne bidra på dette forumet, og håper dere respekterer at jeg periodevis kommer med dumme spørsmål.

Erik

Velkommen skal du være ErikR :D... Husk på at det finnes ingen dumme spørsmål her inne, bare dumme svar.... Jo mere du spør, jo mere lærer du og vi deler alle vår kunnskap og erfaringer her på sonen.

Velkommen, Erik. Registrerer som Brio sier at det er mye vestlendinger om dagene - det er vel en overflod av oljepenger som får ur-ben å gå på:mrgreen: Regner med at Stavanger-GTG blir folksomt og festlig!

Bare å ta turen krille, kan bli en bra GTG nå til høsten :grin::grin::grin:

Av klokke har jeg en Rolex Oyster Perpetual Date. Siden den var ny i -01 har jeg fått den "ombygget" to ganger. Original var den med sølv urskive, den ble byttet i en sort urskive og etter det byttet jeg til lakserosa urskive, samt wide bezel.
Rolexen bruker jeg som ett vanlig bruksur, men føler tiden er inne for å "pensjonere" den. Er egentlig for galt å bruke den til daglig i min jobb. Planen er nå i nær fremtid å levere den inn til full service, for deretter bare bruke den som ett "selskapsur".
Sånn til hverdags vurderer jeg Certina, men det kan fort bli noe annet. Tenkte at det å være litt aktiv her inne kanskje kunne gi meg noen ideer.

mvh fish

Velkommen til sonen fish :grin: Du er jo allerede godt i gang med rolex og det er bare å se seg om etter flere godbiter. :D:D

Hei

Ole her, er 21 år og kommer fra akershus/bærum, men bor og jobber i Stavanger. Jobber offshore i borebransjen.
Kjøpte min første breitling da jeg var 16, så jeg ble tidlig bitt av basillen:p

Nå er samlingen bestående av en Oris Williams F1 beater, og en Breitling Seawolf.

Fotballmessig går det i Stabæk her og, men er dessverre mest medgangssupporter :p hehe
Inderst i hjertet står lidenskapen for Bil (BMW) og klokker. Er med I BMWCCNR som sikkert noen andre her er og.

Kjempebra med norsk forum :D gleder meg til å lære mer gjennom andres erfaringer:cool:

Takk

Velkommen til deg også ole, nå begynner vi å bli en god del fra stavanger og omegn, så det bør bli en meget bra GTG nå til høsten. :grin:
 
Velkommen til deg også ole, nå begynner vi å bli en god del fra stavanger og omegn, så det bør bli en meget bra GTG nå til høsten. :grin:

Takk, ja det høres bra ut, det hadde vert spennende å møtt noen fler med samme interesse i området:p
Ikke så mange andre som begeistrer mine klokkekjøp (les: spesielt samboer) her i byen :???:
 
ny her

hei er en kar på 22 år bor rett nord for kristiansand.
hatt endel klokker i lavere prisklasser,seiko,festina,certina,citizen.
har å hatt ett par fake ones blant annet en ap royal oak offshore å en breitling navi timer.
men di er kastet ut av samlingen da jeg har fått økt interesse for skikkelige kvalitet:)
men blir ikke millionær på jobben min på schenker i kristiansand;)
tips ikke send med posten å få ting ødelagt! send med schenker:)
 
Velkommen gasp88!
Bra du har kastet fakene! Mye bedre med en rimelig kvalitetsklokke!:cool:
De dyre, ekte kommer etterhvert.:D
 
Hvor skal dette ende....- en presentesjon av meg

Enda en gang måtte jeg krype til korset selv om jeg hadde sagt det mange ganger før: "Ikke flere nå, dette skal være mitt siste" – og det siste var en Franck Muller Master Banker i Havana-utførelse. Men rett før hadde jeg funnet frem til en Zenith Class Elite Reserve de Marche håndopptrekk i rosa gull til en latterlig lav pris (sier vi ikke alltid det for om mulig å rettferdiggjøre kjøpet – og så kan vi jo bare selge det andre vi har…..). Vips satt jeg tilbake med en del tusen mindre på konto enn for en uke siden. Og nå venter jeg bare på Reversoen…………
Dette maniske løpet, som det ser ut til at jeg hele tiden vil tape, startet med en Tag Heuer 6000 automatic for mange år siden (som jeg nå hadde bestemt meg for å selge, men som jeg skiftet mening om etter en samtale med en urmaker her i byen – så der ligger den fortsatt i skapet, nyoverhalt og rimelig strøken i "lakken"). Så var det Mr. Page i San Francisco som mente at Jaeger LeCoultre var noe helt annet enn IWC og da ble det Master Control i stedet for Ingenieur - også dette uret til en "latterlig" hyggelig pris…… Dermed klarte jeg å kurere manien for en lang stund. Vel ikke lenger enn et par år, så kom en unselig Eterna Airforce II snikende – mest fordi så få andre hadde den (tror jeg) Så ble det tysk og Nomos Tangente – denne fordi det var (og er) et stilrent ur uten noe bling og vulgariteter som mange pynter seg med i dag (ser dere på noe av "gamle" Zeniths modeller som rett og slett er helt forstemmende vulgære, så skjønner dere sikkert hvor jeg ligger i klokkelandsskapet). Siden dette har det kommet inn en Omega Seamaster 300 GMT (den som gikk ut av produksjon i 2010 og som skulle erstatte Tag Heueren i samlingen min, trodde jeg), en Zenith Class Elite Automatic, en Glashûtte Senator Sixties (sort skive), samt en IWC Mark XVI (jada JLC er noe annet enn IWC, jeg mener det jeg også, men Marken er klassisk, stilren og ikke ublu i pris selv om det sitter et modifisert ETA-verk inne i den – som det for så vidt gjør i flere av de overnevnte klokkene (Omega, Tag Heuer, Eterna, men ikke i Nomosen som da hadde fått et in-house alpha-verk som erstatter for ETA-modifiseringen som til da hadde stått i denne modellen).
Slik er det altså fatt – helt sykt sikkert, men det finnes jo andre sykdommer som er verre skulle jeg tro, og tross alt har jo denne galskapen sikkert generert en sykehjemsplass i avgifter til staten.
Reversoen kommer ikke før i november sier de nå – kanskje jeg kan titte etter noe annet i mellomtiden………….
 
Velkommen admos021!
Du er smittet langtforbi det kurerbare.
Da er det i grunnen bare dyrke lidelsen.:
:mrgreen: