Omega Seamaster De Ville 1965

Medlem
14. juli 2013
Hei klokkefolk,

Jeg har en del spørsmål om en klokke jeg har fått. Jeg har fått en Omega Seamaster Automatic De Ville Automatic fra 1965.

Hva er verdien i dag og hva koster den ny? Vet dere om Omega forsatt leverer deler til uret? Er det In-house eller ETA-verk?

Petter

Nå er jeg ingen ekspert, men vil tipper uret koster et par tusenlapper på bruktmarkedet. 3000-4000 omtrent. Ta en titt på finn. Mange vintage Omega der.

Da modellen for lengst er utgått er det ikke mulig å få ny, men en DeVille modell i dag koster fra 20.000 og oppover, avhengig av modell, urverk og slikt.

Det er in-house verk i den ja. Et kjapt søk sier Omega 552, men dette kan jeg ikke si om er 100% korrekt.

Tusen takk for svaret.

Glemte å si at kassen er i gull. Et kjapt søk på Ebay viser at den ligger ute for 1790 dollar som er 10 000-ish..

Poster du noen bilder, så kan vi hjelpe deg mer. Det er ikke ETA-verk men Omegas egne verk. Disse er Lemania-baserte så vidt jeg vet, så du kan nok ikke kalle det in-house. Tipper et verk i 500 eller 600-serien.

Disse klokkene er ikke sammenlignbare med nye Seamaster De Ville, da modellene slik de var på 60-tallet ikke selges lenger.

Hei!

Den er gullbelagt, mest sannsynlig. Og betegnes av Omega som "US collection".
Den har kaliber 670, som helt korrekt er Lemania basert. Et solid verk som det er greit å få deler til hos en noen lunde oppegående urmaker.

Etter min oppfatning er dette et ur som du bør investere litt i å ta vare på.
Det er ikke mange gode og helt originale ur der ute lenger.

Kos deg med det. Det gir mye mer urglede enn mange nye ur!

:cool::cool::cool:

Disse er Lemania-baserte så vidt jeg vet, så du kan nok ikke kalle det in-house. Tipper et verk i 500 eller 600-serien.

Hei!

Den har kaliber 670, som helt korrekt er Lemania basert.

Hei, hvis du poster et bilde er det lettere å gi et korrekt svar :)

Når det gjelder urverk så benyttet vanligvis Omega automatiske verk i kaliber 500 serien på 60 tallet, som f.eks. kaliber 560. Disse har en diameter på 27,9 mm og ble benyttet i herreur. Urverk i 600 serien med diameter 15 eller 17,5 mm ble vanligvis benyttet i de mindre dameurene. Begge serier er Omega produsert verk, dvs. In-House populært kalt.

Lemania laget kronografverk for Omega, som i måneklokkene (kaliber 320, 860..) og senere i de automatiske kronografene (kaliber 1040..). Lemania laget også en alarmmodell for Omega (kaliber 980). Først senere på 80 tallet benyttet Omega Eta verk.