Stipey modding (02.03.10)

Kult og inspirerende! :D

Legg gjerne ut linker til det du brukte av verktøy, turtorials og deler :))
 
Kanskje du kan reaparere min 007 da, smalt den i betongen på jobb og nå legger den på mellom 300-600 sekunder i døgnet. Og det er nok ikke helt innenfor Chronometer:p
 
Kult og inspirerende! :D

Legg gjerne ut linker til det du brukte av verktøy, turtorials og deler :))

Det kan jeg godt gjøre vettu... :eek::eek:

Kanskje du kan reaparere min 007 da, smalt den i betongen på jobb og nå legger den på mellom 300-600 sekunder i døgnet. Og det er nok ikke helt innenfor Chronometer:p

Hmm... selve urverket har jeg ikke fått skrudd så mye på, men jeg kan godt ta en titt på det hvis du vil, men jeg stiller ingen garantier for at jeg får det til...haha... send meg pm så tar vi det derfra...


Må virkelig si at jeg er overrasket over responsen fra dere her på sonen. Inspirerende å fortsette... problemet er at jeg kanskje kommer til å ha en svær samling av moddede seikoer som aldri får noe wrist time...hehe... :eek::eek: Får vel tivinge de på familie medlemmer osv....
 
Er det en justeringsskrue på urverket? Ettersom klokken er såpass billig hadde det vært gøy å prøvd litt justering selv.
 
Er det en justeringsskrue på urverket? Ettersom klokken er såpass billig hadde det vært gøy å prøvd litt justering selv.

Etter litt søking på nettet ser det ut til at du kun trenger en fyrstikk eller lignende til å dytte regulator-leveren i en av retningene avhengig av om du ønsker at klokka skal gå raskere eller saktere. Merk at det skal veldig lite justering til for å oppnå stor forskjell.

RegulatingWatchesSummary.jpg


Anbefaler at du googler "regulating 7s26 movement" og leser DIY'ene som popper opp.... har ikke funnet noen bilde tutorials, men det ligger gode beskrivelser der ute.

Håper dette var til hjelp. :grin:
 
Kult og inspirerende! :D

Legg gjerne ut linker til det du brukte av verktøy, turtorials og deler :))

Når det kommer til tutorials, så brukte jeg noen av de som ligger her:

How to's....

Utstyr som ble brukt er kjøpt hos watch tool.de og watchtool.co.uk...

Jeg brukte følgende:

- Caseback opener
- Case holder
- Tweezers
- Tannpirker (til å fjerne krona)
- Movement holder
- Custom made dial protector :eek::eek:
- Hands remover
- Snap-back case opener m/kniv (ta av urskive og bezelring)
- Eye-loupe
- Crystal glass press
- Dust blower
- Hand-setting tool
- Engangshansker
- Skrujern

Tror det var det... Jeg styrte unna det billigste verktøyet og det dyreste, men anbefaler å legge litt penger i caseback opener, skrujern og hand-setting tool....

Husk at når du åpner baklokket så bør klokka trykktestes igjen når den er montert igjen...
 
Etter litt søking på nettet ser det ut til at du kun trenger en fyrstikk eller lignende til å dytte regulator-leveren i en av retningene avhengig av om du ønsker at klokka skal gå raskere eller saktere. Merk at det skal veldig lite justering til for å oppnå stor forskjell.

RegulatingWatchesSummary.jpg


Anbefaler at du googler "regulating 7s26 movement" og leser DIY'ene som popper opp.... har ikke funnet noen bilde tutorials, men det ligger gode beskrivelser der ute.

Håper dette var til hjelp. :grin:

Takk for hjelpen, skal åpne klokken i morgen. Får frese meg en caseback opener. Ettersom klokken går såpass mye som 300-600 sekunder får fort håper jeg det er innenfor hva som lar seg justere.
 
Må virkelig si at jeg er overrasket over responsen fra dere her på sonen. Inspirerende å fortsette... problemet er at jeg kanskje kommer til å ha en svær samling av moddede seikoer som aldri får noe wrist time...hehe... :eek::eek: Får vel tivinge de på familie medlemmer osv....

Tror nok ikke det er noe stort problem å få omsatt et par stykker her på forumet, om det skulle bli overskudd...........:)
 
Da var min 007 skrudd opp og justert, får se om jeg kommer innenfor 5 sek i døgnet. Med en hjemmelagd casback opener gikk det fort og fint å få den opp, men aner jo ikke hvor sensitiv den er på justeringen... We'll see
 
Veldig interessant tråd!! Blir inspirert til å prøve litt selv.

Et lite spørsmål: Er det mulig å sette viserene på feil slik at datoen endres ved feil klokkeslett? Hvordan kan man i så fall unngå slike feil?
 
Veldig interessant tråd!! Blir inspirert til å prøve litt selv.

Et lite spørsmål: Er det mulig å sette viserene på feil slik at datoen endres ved feil klokkeslett? Hvordan kan man i så fall unngå slike feil?

Det er fullt mulig, men kan unngås på følgende måte:

1. monter på urskiva og krona

2. trekk krona helt ut og skru den slik at du ser/hører datoskift ----> Stopp!

3. Monter timeviser, skru så krona slik at timeviseren går rundt 2 ganger (24 timer), når dato skifter-----> Stopp!

4. Monter minuttviser (timeviser skal allerede stå på 12 og skifter dato på 12). Denne monteres "in-line" med timeviseren, dvs, at klokka viser nøyaktig 12 når begge er montert.

5. Skru krona slik at minutt og timeviser beveger seg, dette for å se at minuttviseren ikke "tar borti" timeviseren og for å se at når minuttviseren igjen kommer til kl 12 så skal timeviseren være på kl 1.

6. Sekundviseren monteres til slutt, her må du så "winde" verket nok til at minuttviseren går minimum 1 runde for å verifisere at den ikke tar borti minuttviseren.

Håper dette var til hjelp. :D:D:D
 
Takk for svar.

Det hørtes jo ikke så ille ut det, da får man iaf verifisert at allt er som det skal før man monterer.
Nå må jeg begynne å samle inn litt verktøy så får vi se om det blir litt modding etterhvert.

Takk for en interessant tråd!!
 
Da fikk jeg dommen etter justeringen mine idag, stilte det for langt, så har stilt det bittelitt tilbake så håper det går nøyaktig nå.

Finnes det andre metoder enn å prøve seg frem når man skal justere farten på klokken?
 
Da fikk jeg dommen etter justeringen mine idag, stilte det for langt, så har stilt det bittelitt tilbake så håper det går nøyaktig nå.

Finnes det andre metoder enn å prøve seg frem når man skal justere farten på klokken?

Det vet jeg faktisk ikke... men du får nok bare prøve deg frem med å justere frem og tilbake til du treffer... :D:D