Da er klokken i hus igjen etter en sjekk hos Lervik. "Klanket" og vibrasjonen i klokken er fremdeles like kraftig, og jeg fikk fortalt på mail at "lyden du hører er fra sperr haken, og er helt normal. Rotor fungerer helt som den skal og tar ikke borti noe sted." Dette høres jo fint ut, men sier meg egentlig litt lite. Er ikke sperr haken denne saken som stopper fjærhuset i "klikk" etterhvert som det strammes opp? Med andre ord den klikkelyden som jeg beskriver til Thomas84 over her?
De har jo sett på den og sier at rotoren fungerer helt som den skal og at den ikke tar borti noe, så på en måte burde jeg vel kanskje lukke dette kapittelet nå. Men, jeg kommer ikke over at det virkelig høres ut som noe er for "løst" inni her et sted. Forskjellen mellom explorer 2 (som aldri er servet, og ikke rørt siden den forlot rolexfabrikken) og denne er så stor at jeg ikke helt klarer å slå dette fra meg. Sitter å vurderer å sende den inn et annet sted å få en "second opinion"... Eller har jeg fått dette for mye på hjernen nå?
@Greg, vil du ta en titt på den? Nå er jo sommerferien rett rundt hjørnet, så skjønner godt om du ikke har tid, men kunne jo vært artig om du hadde muligheten.