Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Ser deilig ut Marius!

Fikk denne i gave idag. Spent. Åpnes ikke med det første:)

0080B879-1B5E-430B-9810-6225D18460EB-9198-00000A49DF517FB1.jpg
@Entropy Tja, jeg tror nok ikke vår lokale Puntervold kommer til å revolusjonære whisky verdenen. Den er helt OK, men det finnes bedre i samme prisklasse ;)

Har dere forresten noen bra single malt anbefalinger, med en ca. max kr. 1.000,- (Norsk polpris)

Redigert av en moderator:
20130710_000211_zps18d5a276.jpg

Spontant kjøp på polet her, basert utelukkende på at den var helt ukjent for meg. Utvilsomt en øy-Whiskey ja, mye salt og torv. Men rund og fin.

Stemning for bilder? Det er som å spørre om noen i kirka tror på jesus! Vi vil ha bilder! :D

5. august går turen til Skottland. Skulle egentlig ut på Islay og besøke Bowmore, men tiden blir knapp, så det blir Oban i stedet. En verdig erstatter :D

5. august går turen til Skottland. Skulle egentlig ut på Islay og besøke Bowmore, men tiden blir knapp, så det blir Oban i stedet. En verdig erstatter :D

Oban kan anbefales på det sterkeste. Koselig og romantisk liten by der du kjenner sjølukta, ser båtene seile ut og inn av havna mens du nyter en øl. Destilleriet er vel verdt et besøk. Hvis dere reiser med tog er turen gjennom Western Highlands et høydepunkt i seg selv.
god tur!

Ikveld nytes en 12y Macallan Sherry Oak, noe jeg må si er en personlig favoritt! Skulle så gjerne smakt på 21y Sherry Oak... :cool:

Skal kose meg i kveld med et par flasker fra det mindre kjente Highland-destilleriet Tomatin.
Kombinasjonen pris/alder her er veldig god. 650 kroner for 18 år og 1300 kroner for 30-åringen.
Hyggelig med edruelige priser på eldre singel malt.

Tomatin 18 år har et kraftig sherrypreg med mye sødme, synes jeg. Nydelig rund og fin.

30 år er lys på farge. Her fikk jeg på smaken sitrus, pepper og sødme/vanilje. Veldig spesiell til å være 30 år, føles langt yngre, men masse smak og nydelig rund og fin den også.

Ha en fin lørdagskveld:)

9nwm.jpg