Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg kan ikke like at Lervik ikke "husket" å sende klokka mi. Men de andre klokkene, ja de har de Klart å sende! :(
Da man oppå dette ikke legger seg flat, men skylder på at den har blitt glemt under alt "ransgreiene" ser jeg på de som meget useriøse.

Man tar ikke på seg jobb man ikke kan utføre.

Siste gang jeg handler der!

EDIT: Innlegg nr.500. Johoo! fa@#!&# og jeg som skulle bli 0,5xWIS på unboxingen
 
Jeg kan ikke like at Lervik ikke "husket" å sende klokka mi. Men de andre klokkene, ja de har de Klart å sende! :(
Da man oppå dette ikke legger seg flat, men skylder på at den har blitt glemt under alt "ransgreiene" ser jeg på de som meget useriøse.

Man tar ikke på seg jobb man ikke kan utføre.

Siste gang jeg handler der!

EDIT: Innlegg nr.500. Johoo! fa@#!&# og jeg som skulle bli 0,5xWIS på unboxingen


Er dette ironisk, eller litt strengt?
 
Jeg kan ikke like at Lervik ikke "husket" å sende klokka mi. Men de andre klokkene, ja de har de Klart å sende! :(
Da man oppå dette ikke legger seg flat, men skylder på at den har blitt glemt under alt "ransgreiene" ser jeg på de som meget useriøse.

Man tar ikke på seg jobb man ikke kan utføre.

Siste gang jeg handler der!

EDIT: Innlegg nr.500. Johoo! fa@#!&# og jeg som skulle bli 0,5xWIS på unboxingen

Når de nettop har vært utsatt for væpnet ran, så har jeg forståelse for at det kan bli litt kluss i tiden etterpå. Jeg hadde akseptert dette, men så har jo jeg alltid fått svært god service av Lervik tidligere, og velger å utelukkende bruke de fremfor Bjerke i Bergen.
 
At SAS tar seg friheten til å kreve 750kr i overvektsgebyr fra første kg over grensen. Videre har se satt opp genyret for ektra kolli til 525. Det er jo ran på høylys dag, komplementert med generell jævlig service. Bekrefter bare nok en gang av nowergian har livets rett, og at konkurranse hever kvalitet over enhver statssubsidiert bedrift.

Edit: og der kom beskjeden om forsinkelse på ubestemt tidspunkt grunnet tekniske problemer. Yay!
 
Når de nettop har vært utsatt for væpnet ran, så har jeg forståelse for at det kan bli litt kluss i tiden etterpå. Jeg hadde akseptert dette, men så har jo jeg alltid fått svært god service av Lervik tidligere, og velger å utelukkende bruke de fremfor Bjerke i Bergen.

+1, i kategorien gode unskyldinger for rot og forsinkelser, så ligger væpnet ran i toppen. Lervik pleier jo å være svært gode på dette punktet, så her bør man ha både forståelse og tålmodighet, det er klart de har mer arbeid enn vanlig bare med å komme seg på bena igjen.

Venter forøvrig også på å høre om det var noe feil med exploreren min, tenker jeg får svar denne uken. :)
 
At SAS tar seg friheten til å kreve 750kr i overvektsgebyr fra første kg over grensen. Videre har se satt opp genyret for ektra kolli til 525. Det er jo ran på høylys dag, komplementert med generell jævlig service. Bekrefter bare nok en gang av nowergian har livets rett, og at konkurranse hever kvalitet over enhver statssubsidiert bedrift.

Edit: og der kom beskjeden om forsinkelse på ubestemt tidspunkt grunnet tekniske problemer. Yay!

Så en bedrift som søker å unngå så mange norske lover og regler som mulig for å maksimere ledelsens profitt har livets rett?

Det kan ikke jeg like.

SAS fikk sikkert tekniske problemer med vilje, tror du ikke? ;)

Staten eier aksjer i Norwegian også. Er de også statseide? Staten eier kun 14% av aksjene i SAS. Norwegian fikk også fjernet bonuspoeng på innenlandsruter, noe som ikke var lov. Gjett hvem som var på Giskes famøse julebord på Lorrys? Kjos himself, i egen høye person. Så ikke kom her og si at Norwegian er noen slags "underdog" mens SAS "har hendene i statskassa".
De konkurrerer på lik linje med alle andre flyselskap.
 
+1, i kategorien gode unskyldinger for rot og forsinkelser, så ligger væpnet ran i toppen. Lervik pleier jo å være svært gode på dette punktet, så her bør man ha både forståelse og tålmodighet, det er klart de har mer arbeid enn vanlig bare med å komme seg på bena igjen.

Venter forøvrig også på å høre om det var noe feil med exploreren min, tenker jeg får svar denne uken. :)

Har roet meg litt nå, gledet meg bare så til å få klokka! Klokken kommer forhåpentligvis på tirsdag. :) Da blir det unboxing av en moderne klassiker fra 1945? :)
 
Redigert:
Så en bedrift som søker å unngå så mange norske lover og regler som mulig for å maksimere ledelsens profitt har livets rett?

Det kan ikke jeg like.

SAS fikk sikkert tekniske problemer med vilje, tror du ikke? ;)

Staten eier aksjer i Norwegian også. Er de også statseide? Staten eier kun 14% av aksjene i SAS. Norwegian fikk også fjernet bonuspoeng på innenlandsruter, noe som ikke var lov. Gjett hvem som var på Giskes famøse julebord på Lorrys? Kjos himself, i egen høye person. Så ikke kom her og si at Norwegian er noen slags "underdog" mens SAS "har hendene i statskassa".
De konkurrerer på lik linje med alle andre flyselskap.

Som forbruker vil jeg ikke vite hvordan pølsa er lagt, bare at den smaker godt. Jeg flyr en del, og jeg har hatt endeløse dårlig opplevelser med SAS siste 2 årene, hvorpå Norwegian har levert varene gang på gang. Når SAS i tillegg innfører en prispolitikk på bagasje som hører hjemme hos Ryan Air, så har de ikke mye goodwill igjen hos meg. De gjorde det neppe med vilje, men det er 3. gangen jeg opplever samme type problemer, på samme rute, ila siste året. Nå er du flyveren her, ikke jeg, men kan det har noe med de gamle flyene de flyr?

I perioden mellom mitt fly skulle gå og faktisk take-off gikk det 3 SAS-flights samme strekning med ledige seter. Når vårt fly endelig skulle ta av, var erstatningsflyet mindre, og 15 mann måtte bli igjen over natten. Dette handler bare om dårlig administrering.

Jeg er klar over at flyengasjerte sjeler ikke liker Norwegian, men de tilbyr et bedre produkt til en billigere pris - og så lenge forbrukerne tjener på at Kjos holder på, så kan han tjene så mye han vil på det.
 
... å være tilbake på jobb etter en uke med ferie for så å få beskjed om at det strengt tatt ikke er noe å gjøre så jeg kunne ha blitt noen dager lengere:mad:
 
Som forbruker vil jeg ikke vite hvordan pølsa er lagt, bare at den smaker godt. Jeg flyr en del, og jeg har hatt endeløse dårlig opplevelser med SAS siste 2 årene, hvorpå Norwegian har levert varene gang på gang. Når SAS i tillegg innfører en prispolitikk på bagasje som hører hjemme hos Ryan Air, så har de ikke mye goodwill igjen hos meg. De gjorde det neppe med vilje, men det er 3. gangen jeg opplever samme type problemer, på samme rute, ila siste året. Nå er du flyveren her, ikke jeg, men kan det har noe med de gamle flyene de flyr?

I perioden mellom mitt fly skulle gå og faktisk take-off gikk det 3 SAS-flights samme strekning med ledige seter. Når vårt fly endelig skulle ta av, var erstatningsflyet mindre, og 15 mann måtte bli igjen over natten. Dette handler bare om dårlig administrering.

Jeg er klar over at flyengasjerte sjeler ikke liker Norwegian, men de tilbyr et bedre produkt til en billigere pris - og så lenge forbrukerne tjener på at Kjos holder på, så kan han tjene så mye han vil på det.

SAS har ikke flere tekniske problemer enn Norwegian. De bruker nøyaktig samme type fly. SAS har faktisk bedre punktlighet enn Norwegian.. Flyene er 737-600, -700 og -800, med noen få eldre -300 hos NAX og -400 og -500 hos SAS. Kjosern er glad i å skryte av at flyene hans er "nye og miljøvennlige", men en 737 som er produsert i dag er nøyaktig lik en som ble produsert i 1998.

Når det gjelder kundeservice og generell opplevelse av service er SAS på en helt annen planet hva angår mine opplevelser, og opplevelsene til de fleste jeg kjenner. Subjektivt, så klart.
Pris: Billigste selskap på en tur jeg tittet på til San Francisco i september: SAS, direkte fra Gardermoen til SF. Billigere enn KLM, Air France, BA og Lufthansa, som alle hadde minst ett stopp på veien. 4860kr. Tullet om at alle skal få transatlantiske flyturer til 1000 spenn hver vei er bare det: Tull! Det er bare noen få "lokkebilletter" som ligger ute til denne prisen. Mange av rutene til Kjos går dessuten via Stockholm, ikke direkte slik han liker å skryte av. Hvis man sammenligner med SAS er NAX ganske ofte dyrere til NY. Hans siste stunt er å registrere flyene i Irland, landet i EU med de mest liberale reglene hva angår ansettelser i luftfarten, for å kunne bruke thai-flyvertinner ombord.
Hørte denne uken flere NAX-fly på Torp med spanske piloter som så vidt kan engelsk. Trygt, når de skal lande i Tromsø i vinter med sidevind og snødrev, ned mot minimum sikt og skydekkhøyde, på glatt bane, fremfor nordmenn som er vant til sånt? Neppe...
 
SAS har ikke flere tekniske problemer enn Norwegian. De bruker nøyaktig samme type fly. SAS har faktisk bedre punktlighet enn Norwegian.. Flyene er 737-600, -700 og -800, med noen få eldre -300 hos NAX og -400 og -500 hos SAS. Kjosern er glad i å skryte av at flyene hans er "nye og miljøvennlige", men en 737 som er produsert i dag er nøyaktig lik en som ble produsert i 1998.

Når det gjelder kundeservice og generell opplevelse av service er SAS på en helt annen planet hva angår mine opplevelser, og opplevelsene til de fleste jeg kjenner. Subjektivt, så klart.
Pris: Billigste selskap på en tur jeg tittet på til San Francisco i september: SAS, direkte fra Gardermoen til SF. Billigere enn KLM, Air France, BA og Lufthansa, som alle hadde minst ett stopp på veien. 4860kr. Tullet om at alle skal få transatlantiske flyturer til 1000 spenn hver vei er bare det: Tull! Det er bare noen få "lokkebilletter" som ligger ute til denne prisen. Mange av rutene til Kjos går dessuten via Stockholm, ikke direkte slik han liker å skryte av. Hvis man sammenligner med SAS er NAX ganske ofte dyrere til NY. Hans siste stunt er å registrere flyene i Irland, landet i EU med de mest liberale reglene hva angår ansettelser i luftfarten, for å kunne bruke thai-flyvertinner ombord.
Hørte denne uken flere NAX-fly på Torp med spanske piloter som så vidt kan engelsk. Trygt, når de skal lande i Tromsø i vinter med sidevind og snødrev, ned mot minimum sikt og skydekkhøyde, på glatt bane, fremfor nordmenn som er vant til sånt? Neppe...

Her er jeg nok enig med semmern, med nesten 60 forskjellige flyvninger i fjor så var SAS overlegen alle andre...