Den store fotballtråden!

OK, hadde ikke fått meg med det. Mitt inntrykk er at han er mer en youtube-spiller enn en god fotballspiller, men håper det blir motbevist med glans!
Hehe, men hva betyr youtube-spiller egentlig? At han scorer utrolige mål og gjør enorme dribleraid er jo en stor del av disse youtube øyeblikkene, og dette viser jo at han utvilsomt er veldig veldig god. Se denne videoen, og prøv å se forbi de flashy greiene han må legge igjen i Brasil, så er det fremdeles MYE bra igjen.

[video=youtube;cRk4m2B6Vas]http://www.youtube.com/watch?v=cRk4m2B6Vas[/video]

Høres bra ut. Blir morsomt å se fyren frisk og fokusert på fotball. Vanskelig å bedømme ham av opplagte grunner, men
fikk ikke så veldig imponerende inntrykk.

Jeg synes at med sykdommen og at dette var hans første gang som trener for et stort lag som Barca tatt i betraktning, så har det vært imponerende. Holder fast ved at høsten var veldig fin, og han vant jo tross alt ligaen.

Jeg så ikke CdR-finalen, men leste at Courtois gjorde det helt greit. Han er vel Chelseas eiendom? Som insider: hvorfor forsvant Valdes? Og hvor drar han? Var det en kone fra USA eller Australia eller noe?? Husker Oleguer Presas var
en veldig Catalunya-patriot. Var Valdes også det? Hvis Stegen er bedre enn Weidenfeller (som har imponert i alle kampene jeg har sett ham) så er det et greit valg :) Reina er vel på vei nedover?

Courtois var mildt sagt ekstrem i den finalen, fikk man of the match i de fleste aviser rundt om. Gjorde noen helt sinnsyke redninger som holdt Atletico i kampen, og hans prestasjon var helt avgjørende for at de vant. Han har også vært helt enormt bra for Atletico hele sesongen, gjør nesten aldri tabber og har så gode avgjørelser.

Har ikke fulgt Liverpool så vet ikke mye om Reina, men forstår st de fleste mener han vil være en nedgradering fra Valdes...

Etter din og Thomas lovprisning av Hummels prøvde jeg å følge med i dag, men klarte ikke å bli superimponert.
Kaskje er jeg gammeldags, men jeg drømmer om en mittforsvarer som Franchino Baresi ... men dem finnes det ikke mange av.

Han var ikke så god som vanlig i går, virket litt satt ut av finalepresset. Ikke en dårlig prestasjon, men pleier å være mye mer sikker.

Tusen takk for oppdateringene! Keep them coming!

Will do :D

Redigert:
Hvem tror dere vinner Championship-playoffen i dag, da?

På papiret stiller vel Watford sterkere, men som Crystal Palace-fan må jeg jo tippe med hjertet!

YEEEEEEESSSSS!!!!!

[video=youtube;cCNAagjh5gA]http://www.youtube.com/watch?v=cCNAagjh5gA[/video]

Det er nok bare tull ja. Alexis hadde nylig en pressekonferanse hvor han sa at klubben ville at han skulle bli, og han var selv giret på å fortsette i Barca. Kilde: - Jeg blir i Barça | BLAUGRANA.NO

Etter Neymar signeringen så trenger Barca en keeper og forsvarsspiller mer enn noe annet. Det er noe rykter om at de snuser på en spiss til, og da ble Reus, Negredo og Gomez nevnt. Men er det EN ting de ikke trenger nå så er det en angripende midtbanespiller til, vi har jo allerede den posisjonen fullstendig dekket med Iniesta, Cesc (og Messi) for å nevne noen. :p

Er 99% sikker på at dette bare er oppfunnet tøys for å lokke lesere.

Redigert:
Tror du har rett, men kan ikke se for meg noen klubb, selv Monaco, ha finansielle krefter nok til å hente Mata. Angående posisjon og ferdigheter så er han i mine øyne på lik linje med Iniesta, bare at han har alderen på sin side. Sanchez og Mata kan egentlig ikke sammenlignes.

Tror Bayern kan være villig til å la Gomez gå, han er alt for god til å sitte på benk. Reus er jo bare brilliant, men for Barca vil han bli overflødig da han er mer lik Messi, Neymar og Sanchez (vil dog sette Reus fremfor både Neymar og Sanchez), og med kostnaden tatt i betraktning er det neppe lønnsomt for Barca når de har så mange gode i den rollen.

Barca trenger helt klart ny keeper. Lindegaard?

Holder litt liv i tråden, og da pjatter jeg videre om mitt lag, så bear with me. :D

De siste kampene av sesongen har Barca spilt utrolig bra med mye fart og bevegelse i spillet, presise pasninger og massevis av sjanser og gjennombrudd. Om dette er en smakebit på hvordan neste sesong kan se ut, når Tito kan fokusere på fotball uten sykdom, og laget er i godt humør og samkjørte igjen, så er dette veldig lovende.

Kanskje ikke tilfeldig at oppsvingen sammenfalt veldig med at Tito avsluttet behandlingen i New York hvor alt er gått bra, samt at Neymar skrev kontrakt, og Alexis sier han blir værende. Moralen og humøret i laget virker å være på topp, de spiller mye bedre sammen. Og Alexis er i kanonbra form for tiden, sykt imponerende hvordan han har sprukket den mentale boblen og fått selvtilliten tilbake.

100 poeng i liga, ny målrekord med 115 ligamål, ny rekord på antall poeng over andreplassen, ny rekord i antall kamper ubeseiret. Tatt sykdom og skader i betraktning har denne sesongen vært alt annet enn dårlig. Nesten skummelt å tenke på at de scorer 115 mål en sesong hvor Alexis først begynner å score mål den siste måneden, Messi er skadet i flere måneder og Villa er i dårlig form hele sesongen. Om Alexis fortsetter denne formen over sommeren og Neymar viser seg å være en topp målscorer, så tror jeg rekorden ryker igjen neste år også. :p

Må si jeg ser vårens labre CL prestasjoner i et ganske nytt lys nå i ettertid. Det var skader på nøkkelspillere og null humør eller motivasjon i laget, de manglet gnisten og gleden i spillet sitt. Messi har jo snakket om hvor mye sykdommen til Vilanova faktisk påvirket laget. Perioden mars, april og starten av mai var de ikke til å kjenne igjen så dårlig de spilte, både i CL og liga. Det er en markant forskjell nå. End of an era my ass. :p

Endte sesongen med et imponerende 4-1 vinn over Malaga i går. En fryd å se på hvor bra de spilte, det ble en kamp preget av godfølelse.

Her er målene fra Malaga kampen. :)

Denne må sees på youtube da embedding av en eller annen idiotisk grunn er blokkert...
[video=youtube;WkaX-yuA-DU]http://www.youtube.com/watch?v=WkaX-yuA-DU[/video]

Redigert:
Tusen takk @Kohe321 for denne positive oppsummeringen. Alt jeg så i år var tragisk
(B-Milan, RM-B, PSG-B, BM-B og B-BM), så det er veldig gledelig å lese at godspillet er
på plass. Du er sikker på at dette ikke var en optisk illusjon a la 4-0 mot Milan??

Hadde vært virkelig hyggelig hvis Tito fikk det til. Pep skal visstnok ha sagt at Tito
var uvurderlig hjelp. Bra med Sanchez. En keeper og noen midtstoppere (hvem kommer, @Kohe321?)
så blir alt bra.

Flott!

Redigert av en moderator:
@csabko Hehe, det var nok ingen optisk illusjon som i Milan kampen nei. Litt uenig at den bare var en optisk illusjon forresten, det var mye som stemte selv om det langt ifra var som Barca på sitt beste under Pep. De to siste kampene har dog vært mer preget av denne gode gamle følelsen med mye fart, bevegelse og kollektivt angrep - spesielt første omgang, andre omgang fikk litt sommerferie preg. :p

Hehe, om kampene du nevner er alt du har sett fra Barca i år så har du virkelig bare fått med deg nedturene ja, det har ikke vært fult så håpløst hele sesongen. Det var for eksempel veldig mye bra spill i ligaen før jul før Tito ble syk igjen, som er noe av grunnen til at jeg er så optimistisk for neste sesong.

Og før noen sier at ligaen er "lett", så klarte ikke Barca under Pep å gå ubeseiret til over jul i liga. Og den spanske ligaen er nok litt tøffere enn flere utenfor tenker. For å nevne noen så er Valencia, Sociedad, Sevilla, Malaga (som nesten slo Dortmund), Atletico og RM alle lag som er veldig vanskelige å slå, og flere av de andre lagene midt på tabellen sparker godt fra de også. :)

Skille

Siste ryktene er at de skal signere Ter Stegen og la ham bli i klubben sin i ett år på lån, det virker nemlig nå sannsynlig at Valdes kan spille ut kontrakten sin til 2014. Reina er fremdeles aktuell også.

Blant mulige stoppere har det vært mye snakk om David Luiz fra Chelsea i det siste. Vet ikke hvordan han og Mourinho går sammen? Det er klart den karen bare trenger "yes men" rundt seg for å trives og ikke gå bananas, og vet ikke om Luiz er denne typen.

Har ikke fulgt nok med på Chelsea til å vite hvor god han virkelig er i forsvar? Er han en god CB? Har bare sett noen fantastiske langdistansemål (så europaleague finalen live), og fått med meg at han er veldig god på pasninger og generelt sett solid i spillet sitt. Han virker forøvrig som en morsom fyr som lager mye moro, hadde vært kjekt om han kom synes jeg. :)

@Kohe321: herlige innlegg som vanlig. Keep'em coming!

David Luiz så jeg mens han spilte i Benfica (det var vel ikke Porto??)
En veldig elegant spiller med en opplagt god skuddfot! Hadde nok fortjent
å spille på et morsommere lag enn Mourinho er kjent for å hoste opp.

Ble jo kjent som en forsvarsspiller, så hans evner den veien burde jo være OK.
Men hvis han liker å komme frem kan man få to midtstoppere på vei frem hele tiden.
Dani Alves og Jordi Alba blir vel også med opp av og til :)

Kanskje en mer defensiv forsvarsspiller også duger? Som sagt: venter alltid på gode
innlegg fra deg!