Sykling

Vært en uke ved Grenå i Jylland (Djursland) og syklet bl.a. ritt i Fredericia. Da må man ha noen skikkelige hjul på reisesykkelen :)

IMG_6435.jpg
 
Det er 808.
Med Vittoria Corsa Evo CX II, 21mm bak, og et litt slitt Zipp Tangente 21mm foran.

Fungerer rimelig bra IMO :)

808 er de nye 404!
 
Det er 808.
Med Vittoria Corsa Evo CX II, 21mm bak, og et litt slitt Zipp Tangente 21mm foran.

Fungerer rimelig bra IMO :)

808 er de nye 404![/QUOT

kjenner igjen bildet fra terrengsykkel.no ja har skjønt at 808 er the new black
 
Nydelig sykkel miczer

Nydelig sykkel miczer. Er det deKerf triangel bak? Ligner. Selv sykler jeg en Cannondale CX 105 til og fra jobb. Har også en Fat Chanse Yo eddy ramme hengende på veggen. Samt en Bontrager privateer i boden. Men de skal kanskje selges… Digger stål.
m
 
LarsE, men slik sykler jeg til vanlig..

09 S3, Ultegra SL, DA 7800 SRM

Må dog få kuttet styrepinnen ved nærmeste anledning, har senket stemet enda mer etter at jeg tok bildet. Ser ikke så bra ut og er ikke sikkert med altfor mye overskuddspinne der oppe.

IMG_6446.jpg


Jamisen er kun i bruk når det regner eller når jeg er på tur :)
 
LarsE, men slik sykler jeg til vanlig..

09 S3, Ultegra SL, DA 7800 SRM

Må dog få kuttet styrepinnen ved nærmeste anledning, har senket stemet enda mer etter at jeg tok bildet. Ser ikke så bra ut og er ikke sikkert med altfor mye overskuddspinne der oppe.

IMG_6446.jpg


Jamisen er kun i bruk når det regner eller når jeg er på tur :)

Du måler litt watt også ser jeg...heftige saker. Ser på høyprofilhjul selv men er litt usikker på hva jeg skal velge. Får vel slenge ut et bilde av min også da.

003-1.jpg
 
deKerf?

Nydelig sykkel miczer. Er det deKerf triangel bak? Ligner. Selv sykler jeg en Cannondale CX 105 til og fra jobb. Har også en Fat Chanse Yo eddy ramme hengende på veggen. Samt en Bontrager privateer i boden. Men de skal kanskje selges… Digger stål.
m

Akkurat det med trianglet bak vet jeg ikke, jeg har ikke hørt det navnet i noen forbindelse tror jeg.
Hva går det ut på? Jeg mener denne rammen er en kopi av Yo Eddy

Sykkelen er vel det nærmeste man kan komme på en Fat C. Yo Eddy,:cool: dog en hel del rimeligere i innkjøp. Den er tatt frem av noen entusiaster i GB og blir regnet for å være noe av de bedre rammene uavhengig av pris. Rammen koster ikke mer enn £ 165,- fra On-One i GB, og er i absolutt topp kvalitet på alle vis. Den er lett og sinnsykt stiv, jeg er ikke helt ferdig med den som prosjekt enda, mangler skikkelige bremser og et par småting som hurtigkobl til hjula.

Har bestilt en Ligth n Motion Seca 700 lykt og håper på at det blir lyst nok med det. Jeg har ikke peil på disse nyere lyktene og hvordan de lyser så det gjenstår å se. Jeg hadde tidligere et Nigthsun Team Issue lyktesett som lyste faktisk vel så bra som det lyset jeg hadde fra hovedlyktene på bilen, tro det eller ei.

Hvor mye skal du ha for Yo Eddy rammen hvis du skal selge? Det er en ramme jeg har vært sugen på helt siden de kom på markedet på slutten av 80 tallet eller var det innpå 90 engang? Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe og fikk vel heller ikke tak i noen når jeg tenker etter.:D
Yo Eddy er jo et kultobjekt som egentlig bare bør henge på veggen, kan vel sammenliknes med at den er syklenes svar på produktene til Patek og A.P.

Stål er det råeste mener jeg også, alu og karboncompositt blir ikke helt det samme. Titan ramme har jeg ikke fått testet men har inntrykk av at det er ca som stål, bare lettere og mye dyrere.

Jeg gidder ikke å legge for mye penger i sykkel da jeg ikke sykler så mye lenger nå som det jeg gjorde tidligere. Etter at jeg ble frastjålet en Concorde Half Track så ble det dårlig med sykling, jeg fant ikke noen sykler som matchet denne som forsvant og da ble syklingen bare mindre og mindre intr for min del. Så jeg får prøve å sykle litt mer i tiden fremover så jeg kan få bedret litt på kondisen:D
 
Du måler litt watt også ser jeg...heftige saker. Ser på høyprofilhjul selv men er litt usikker på hva jeg skal velge. Får vel slenge ut et bilde av min også da.

Pen BMC.
Liker de syklene veldig godt. Holdt nesten på å kjøpe en Promachine før jeg handlet Cervéloen.
Hvilken Campagruppe er det du har?
 
Pen BMC.
Liker de syklene veldig godt. Holdt nesten på å kjøpe en Promachine før jeg handlet Cervéloen.
Hvilken Campagruppe er det du har?

Chorus 11s veldig fornøyd med campa-selv om det skal sies at sammenligningsgrunnlaget mitt er litt tynt.
 
Campagnolo

Campa er sjefs-deler, synd at de la ned produksjonen av Record OR gruppen.. Skal jeg ha en landeveissykkel eller hybrid så må det bli en med Campa utstyr, gjerne også en italiensk ramme.:):):)

Italia kan dette med sykler og sykkeltilbehør. ;)

Lages det Mavic grupper fortsatt tro? Det er lenge siden jeg har sett eller hørt noe om Mavic, det var ihvertfall kvalitet på høyt nivå tidligere synes jeg å huske. De har kanskje kun felger nå?
Fransk, men det duger alikevel.:cool:
 
Yo Eddy team FAT Chance

Et par bilder av min Yo Eddy FAT Chance for de som måtte like slikt
underrYO.jpg

rammeYO.jpg
styrerrYO.jpg
kjederrYO.jpg
dropuotYO.jpg


Kos dere m.
 
Akkurat det med trianglet bak vet jeg ikke, jeg har ikke hørt det navnet i noen forbindelse tror jeg.
Hva går det ut på? Jeg mener denne rammen er en kopi av Yo Eddy

Sykkelen er vel det nærmeste man kan komme på en Fat C. Yo Eddy,:cool: dog en hel del rimeligere i innkjøp. Den er tatt frem av noen entusiaster i GB og blir regnet for å være noe av de bedre rammene uavhengig av pris. Rammen koster ikke mer enn £ 165,- fra On-One i GB, og er i absolutt topp kvalitet på alle vis. Den er lett og sinnsykt stiv, jeg er ikke helt ferdig med den som prosjekt enda, mangler skikkelige bremser og et par småting som hurtigkobl til hjula.

Har bestilt en Ligth n Motion Seca 700 lykt og håper på at det blir lyst nok med det. Jeg har ikke peil på disse nyere lyktene og hvordan de lyser så det gjenstår å se. Jeg hadde tidligere et Nigthsun Team Issue lyktesett som lyste faktisk vel så bra som det lyset jeg hadde fra hovedlyktene på bilen, tro det eller ei.

Hvor mye skal du ha for Yo Eddy rammen hvis du skal selge? Det er en ramme jeg har vært sugen på helt siden de kom på markedet på slutten av 80 tallet eller var det innpå 90 engang? Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe og fikk vel heller ikke tak i noen når jeg tenker etter.:D
Yo Eddy er jo et kultobjekt som egentlig bare bør henge på veggen, kan vel sammenliknes med at den er syklenes svar på produktene til Patek og A.P.

Stål er det råeste mener jeg også, alu og karboncompositt blir ikke helt det samme. Titan ramme har jeg ikke fått testet men har inntrykk av at det er ca som stål, bare lettere og mye dyrere.

Jeg gidder ikke å legge for mye penger i sykkel da jeg ikke sykler så mye lenger nå som det jeg gjorde tidligere. Etter at jeg ble frastjålet en Concorde Half Track så ble det dårlig med sykling, jeg fant ikke noen sykler som matchet denne som forsvant og da ble syklingen bare mindre og mindre intr for min del. Så jeg får prøve å sykle litt mer i tiden fremover så jeg kan få bedret litt på kondisen:D

Et par bilder av min Yo Eddy FAT Chance for de som måtte like slikt
underrYO.jpg

rammeYO.jpg
styrerrYO.jpg
kjederrYO.jpg
dropuotYO.jpg


Kos dere m.

Kongesykkel!
Har en svart Eddy fra 95 som tas ut på solskinnsdager.
Sykler:

Seven Sola Steel. 29" med XO, tune, stans mm
Seven VII med Chorus og Xtreme
Kona 5 0 stisykkel
Kona Unit Singlespeed
Seven Axiom med Record

Jepp - alle syklene er kjøpt i periodene jeg er "mellom damer"
 
Har du TRE seven sykkler... Respekt. De er jo utrolig fine. Hadde du giddet å legge ut noen bilder?

m
 
Et par bilder fra Lofoten Insomnia Race i helgen. Syklet 245 km, Å til Lødingen natt til lørdag :)

IMG_2650.jpg


IMG_2720.jpg


IMG_2731.jpg


IMG_2739.jpg


IMG_2803.jpg
 
I går gikk jeg ferdig påkledd ut på trappen, gledet meg til å sykle siden det endelig var opphold. Men der var det ingen sykkel! Et eller annet dårlig unnskyldning av et menneske har vært i hagen min i natt og hentet sykkelen min.

Noen som har ett hett tips på en grei hybridsykkel? Har sett på: Gekko flow base http://www.antonsport.no/s/p.aspx?pid=7958&cid=1015&vid=48085
Noen som har erfaringer med Gekko?

Det var en slik sykkel jeg hadde: http://nakamura.no/Hybrid-296.aspx?ProductID=PROD1684&tab=2

Selvfølgelig har jeg vært så naiv å tenkt at ingen stjeler jo sykkelen min, så falck det gidder jeg ikke. Bare for å finne ut at egenandelen min nå blir 3k i stedenfor 1k. Frust!
 
Å spørre en ivrig landeveissyklist om hvilken hybrid man skal kjøpe, er som å spørre en WIS om hvilken moteklokke man skal kjøpe på Bjørklund :eek:

Selv sykler jeg på en Everest hybrid, kjøpt på Oslo Sports(rans!)lager i absolutt lavsesong. Jeg ble med på lageret og hentet den frem fra spindelvev og støv, og fikk en solid rabatt en snødekt marsdag for noen år siden.

Jeg vil anbefale deg å se andre steder enn eks. Anton og Sportslageret, f.eks. kan sikkert XXL varte opp med noe rimelig og bra. Fast-Bikes på Carl Berner (sykkelnazier i en bakgård, med byens desidert laveste butikkpriser på sykkeldeler) kan kanskje også ha noe :)