Sykling

Gjorde en "liten" oppgradering i går..

Bestilte tirsdag kveld fra USA, fredag morgen kom den hyggelige mannen fra Fedex med pakken på døren.

IMG_6357.jpg

Her var det hyggelig å se at det finnes flere syklister.

Sykler landevei og terreng.
Landeveisriggen er en bmc racemaster slxo1 med campa chorus11 og fulcrum 3 ny av året.
Terreng er marvil team sl ramme med sram x9 og hope mono bremser. Mavic 717 hjul. funker helt greit.

Nettopp tilbake fra enebakk rundt i øs pøs regnvær og har ennå ikke fått igjen all følelse i fingrene.

ellers drømmer jeg om zipp 303 eller 404, men klokkekjøp satte en liten stopper for det akkurat nå.

Hva ble tiden din LarsE?

Glad jeg lot være å kjøre ER. Aldri hatt helt sansen for det rittet. Var det løypevakter i år? ;)

Tok meg heller en rolig trilletur og testet wattmåleren i Sørkedalen i litt sol.. :cool:

Ang. hjul kan jeg varmt anbefale de jeg sykler på. 41 mm (semi)høyprofil, Soul S4.0 fra www.bikesoul.com
De kom meg på ca 3200 kr inkludert frakt, norsk mva og tollgebyr. I dag tror jeg de kommer på ca. 3800 kr. De føles relativt stive (jeg er ca. 84-85kg) og til den prisen er det ikke noe å utsette på dem.

Før jeg kjøpte wattmåleren var jeg litt i tvil om jeg heller skulle handle Zipp-hjul, men kom frem til at jeg ville ha mye større utbytte av å legge pengene i wattmåler + evt. veiledning fra en trener på nett.

Hva ble tiden din LarsE?

Glad jeg lot være å kjøre ER. Aldri hatt helt sansen for det rittet. Var det løypevakter i år? ;)

Tok meg heller en rolig trilletur og testet wattmåleren i Sørkedalen i litt sol.. :cool:

Ang. hjul kan jeg varmt anbefale de jeg sykler på. 41 mm (semi)høyprofil, Soul S4.0 fra www.bikesoul.com
De kom meg på ca 3200 kr inkludert frakt, norsk mva og tollgebyr. I dag tror jeg de kommer på ca. 3800 kr. De føles relativt stive (jeg er ca. 84-85kg) og til den prisen er det ikke noe å utsette på dem.

Før jeg kjøpte wattmåleren var jeg litt i tvil om jeg heller skulle handle Zipp-hjul, men kom frem til at jeg ville ha mye større utbytte av å legge pengene i wattmåler + evt. veiledning fra en trener på nett.

Syklet på litt over 2.50 sammen med en gjeng. Dette var mitt debutritt på landevei, men selv om fingrene ennå er uten følelse så ga det mersmak. Det blir nok flere ritt på landeveien fremover, forhåpentligvis i litt bedre vær.

Vært en uke ved Grenå i Jylland (Djursland) og syklet bl.a. ritt i Fredericia. Da må man ha noen skikkelige hjul på reisesykkelen :)

IMG_6435.jpg

Det er 808.
Med Vittoria Corsa Evo CX II, 21mm bak, og et litt slitt Zipp Tangente 21mm foran.

Fungerer rimelig bra IMO :)

808 er de nye 404!

Det er 808.
Med Vittoria Corsa Evo CX II, 21mm bak, og et litt slitt Zipp Tangente 21mm foran.

Fungerer rimelig bra IMO :)

808 er de nye 404![/QUOT

kjenner igjen bildet fra terrengsykkel.no ja har skjønt at 808 er the new black

Nydelig sykkel miczer

Nydelig sykkel miczer. Er det deKerf triangel bak? Ligner. Selv sykler jeg en Cannondale CX 105 til og fra jobb. Har også en Fat Chanse Yo eddy ramme hengende på veggen. Samt en Bontrager privateer i boden. Men de skal kanskje selges… Digger stål.
m

LarsE, men slik sykler jeg til vanlig..

09 S3, Ultegra SL, DA 7800 SRM

Må dog få kuttet styrepinnen ved nærmeste anledning, har senket stemet enda mer etter at jeg tok bildet. Ser ikke så bra ut og er ikke sikkert med altfor mye overskuddspinne der oppe.

IMG_6446.jpg

Jamisen er kun i bruk når det regner eller når jeg er på tur :)

LarsE, men slik sykler jeg til vanlig..

09 S3, Ultegra SL, DA 7800 SRM

Må dog få kuttet styrepinnen ved nærmeste anledning, har senket stemet enda mer etter at jeg tok bildet. Ser ikke så bra ut og er ikke sikkert med altfor mye overskuddspinne der oppe.

IMG_6446.jpg

Jamisen er kun i bruk når det regner eller når jeg er på tur :)

Du måler litt watt også ser jeg...heftige saker. Ser på høyprofilhjul selv men er litt usikker på hva jeg skal velge. Får vel slenge ut et bilde av min også da.

003-1.jpg

deKerf?

Nydelig sykkel miczer. Er det deKerf triangel bak? Ligner. Selv sykler jeg en Cannondale CX 105 til og fra jobb. Har også en Fat Chanse Yo eddy ramme hengende på veggen. Samt en Bontrager privateer i boden. Men de skal kanskje selges… Digger stål.
m

Akkurat det med trianglet bak vet jeg ikke, jeg har ikke hørt det navnet i noen forbindelse tror jeg.
Hva går det ut på? Jeg mener denne rammen er en kopi av Yo Eddy

Sykkelen er vel det nærmeste man kan komme på en Fat C. Yo Eddy,:cool: dog en hel del rimeligere i innkjøp. Den er tatt frem av noen entusiaster i GB og blir regnet for å være noe av de bedre rammene uavhengig av pris. Rammen koster ikke mer enn £ 165,- fra On-One i GB, og er i absolutt topp kvalitet på alle vis. Den er lett og sinnsykt stiv, jeg er ikke helt ferdig med den som prosjekt enda, mangler skikkelige bremser og et par småting som hurtigkobl til hjula.

Har bestilt en Ligth n Motion Seca 700 lykt og håper på at det blir lyst nok med det. Jeg har ikke peil på disse nyere lyktene og hvordan de lyser så det gjenstår å se. Jeg hadde tidligere et Nigthsun Team Issue lyktesett som lyste faktisk vel så bra som det lyset jeg hadde fra hovedlyktene på bilen, tro det eller ei.

Hvor mye skal du ha for Yo Eddy rammen hvis du skal selge? Det er en ramme jeg har vært sugen på helt siden de kom på markedet på slutten av 80 tallet eller var det innpå 90 engang? Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe og fikk vel heller ikke tak i noen når jeg tenker etter.:D
Yo Eddy er jo et kultobjekt som egentlig bare bør henge på veggen, kan vel sammenliknes med at den er syklenes svar på produktene til Patek og A.P.

Stål er det råeste mener jeg også, alu og karboncompositt blir ikke helt det samme. Titan ramme har jeg ikke fått testet men har inntrykk av at det er ca som stål, bare lettere og mye dyrere.

Jeg gidder ikke å legge for mye penger i sykkel da jeg ikke sykler så mye lenger nå som det jeg gjorde tidligere. Etter at jeg ble frastjålet en Concorde Half Track så ble det dårlig med sykling, jeg fant ikke noen sykler som matchet denne som forsvant og da ble syklingen bare mindre og mindre intr for min del. Så jeg får prøve å sykle litt mer i tiden fremover så jeg kan få bedret litt på kondisen:D

Du måler litt watt også ser jeg...heftige saker. Ser på høyprofilhjul selv men er litt usikker på hva jeg skal velge. Får vel slenge ut et bilde av min også da.

Pen BMC.
Liker de syklene veldig godt. Holdt nesten på å kjøpe en Promachine før jeg handlet Cervéloen.
Hvilken Campagruppe er det du har?

Pen BMC.
Liker de syklene veldig godt. Holdt nesten på å kjøpe en Promachine før jeg handlet Cervéloen.
Hvilken Campagruppe er det du har?

Chorus 11s veldig fornøyd med campa-selv om det skal sies at sammenligningsgrunnlaget mitt er litt tynt.