Rolex Explorer I 39mm som dressklokke?

Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Hei folkens,

Jeg driver og planlegger samlingen min videre. Kan Explorer I fungere som dressklokke?

Uten tvil et klart ja til det spørsmålet, den ser helt rå ut til dress. Og i fullt turutstyr dagen etter... :D

Kommer litt an på hvor formell dresskoden er. Ville nok ikke vært mitt førstevalg, men i nøden spiser fanden fluer :)

Hanks says yes you can....
Tom-Hanks-Rolex-Explorer-Hands.jpg

Quote Barney: "Suit up." :) Helt klart et fantastisk dress ur. Det er som jeg har sett en nydelig allsidig klokke.

Njæa... :p

Som klokke til arbeidsdress funker det ok. Til penere antrekk, njæ..

Det er en allrounder som aldri blir helt feil, men i dette tilfellet heller ikke helt riktig i mine øyne.

Passer til dress i de fleste anledninger. Er som nevnt en av de mest allsidige klokkene, så noe bomkjøp kan du ikke akkurat gjøre! Dog jeg hadde skaffet meg en klokke dedikert til dress hvis det blir veldig "stivt";)

Jeg har allerede en Explorer 39mm og prøvde den til dress i går kveld og ble overrasket over hvor riktig jeg synes det var. Grunnen til at jeg spør er at jeg da kan spare noen kroner på å benytte denne til både tur og dress. Dermed kan en gammel Omega som aldri blir brukt heller vike plassen.

Sjelden noe stivt. Mest til bruk av dress på konferanser i jobbsammenheng og sånt.

Redigert:
Til jobbdress bruker jeg både Sub og RO for å si det sånn. Tror stort sett det bare er vi tullingene her inne som ofrer det en tanke :) Selvfølgelig kan en Explorer brukes til dress, men det er ikke et dressur.

Jeg har allerede en Explorer 39mm og prøvde den til dress i går kveld og ble overrasket over hvor riktig jeg synes det var. Grunnen til at jeg spør er at jeg da kan spare noen kroner på å benytte denne til både tur og dress. Dermed kan en gammel Omega som aldri blir brukt heller vike plassen.

Sjelden noe stivt. Mest til bruk av dress på konferanser i jobbsammenheng og sånt.

I så fall er det bare å kjøre på.

Til litt mer pyntede anledninger blir det korrekt med skinnreim etter min mening.
Men Explorer kler jo det også.:)

Ja. Der sa du noe!! Kanskje jeg skal få tak i en sort alligator? Noen tips til hvor jeg kan lete etter noe i den stil på nettet?

Det passer IMHO dårlig til dress. Men jeg kan kjøpe den rimelig fra deg slik at du kan kjøpe en dressklokke.

(Siden jeg ikke har vært på forumet lenge nok til at det kanskje er selvforklarende: Ironi - IMHO er Explorer flott som dressklokke, men som det anføres her bør man da kanskje få skinnsko til den)