Kopier/fakes på Finn.no

Ja, men for å selge til disse 2-3/10 må de jo svare på mail eller sms? Så hvordan luker de ut "kjennere"?

Hvis du har "too good to be true"-klokker så tenker jeg du alltid vil finne en ikke-sonere som tar den usett, overfører penger uten "due diligence" eller lignende uten å måtte forholde seg til det som er minoriteten av kjennere.

Men er synses det noe og jeg tar ting for gitt og henviser ikke til noen spesifik annonse. Interessant tema er det dog uansett
 
Breitling SA


Hei. Ut fra de ganske brukbare nærbildene av skiva på denne SA, kan jeg med 99 % sikkerhet si at den er ekte. Kvaliteten på AR coating og klarhet på safirglass er også en god indikasjon. Hvis denne hadde vært fake, måtte det ha vært en Franken med ekte skivev og visere, muligens også glass. Sett i lys av tilhørende boks og papirer, er nok denne rimelig grei. Eneste å plukke på er den påståtte tax free pris på 41k. Denne koster 38k hos norsk AD.
 
Hei. Ut fra de ganske brukbare nærbildene av skiva på denne SA, kan jeg med 99 % sikkerhet si at den er ekte. Kvaliteten på AR coating og klarhet på safirglass er også en god indikasjon. Hvis denne hadde vært fake, måtte det ha vært en Franken med ekte skivev og visere, muligens også glass. Sett i lys av tilhørende boks og papirer, er nok denne rimelig grei. Eneste å plukke på er den påståtte tax free pris på 41k. Denne koster 38k hos norsk AD.

Tax free pris.... Himmel, jeg ramlet innom Tax free på Gardermoen og tittet på Breitling. Samtlige var dyrere (5-6000) der enn det jeg kan få de levert på døra i Norge. De burde da ligge godt under innenlandsprisene?
 
Syntes det er snålt at stadig flere selgere med klokker man er skeptiske til ikke svarer på mail i det hele tatt? Jeg sender ofte en helt uskyldig mail i likhet med en potensiell kjøper for å se hva jeg får til svar. Noe ala 'Hei. Ser du har en Rolex til salgs. Kommer den med boks?" f.eks.

Kan det tenkes at disse er oppmerksomme på tidssonen og ser at klokken blir diskutert i denne tråden f.eks?

Jeg har hatt en mailutveksling med en Breitlingselger og han var litt treg med å svare i begynnelsen. Han sa at han får masse mail og SMS fra useriøse folk, og at det er vanskelig å sile ut de seriøse. Selv skal jeg kjøpe noe annet fra utlandet, og på den markedsplassen er det flere som poster at de ikke svarer på mail eller SMS overhodet, kun telefon.
Så om du er seriøs på å kjøpe, så er det kanskje best å ringe?
 
Takk for svar

Ja, vet at det er quartz, men har sett veldig på lenge på en slik modell. Slik jeg har forstått det, selger ikke omega ikke quartz-modeller lenger, men mener nypris ligger rundt 15k? Noen som kan av/bekrefte dette?

De lager ikke lenger quartz av denne modellen, de lager Aqua Terra fremdeles for ca 15k; så det høres ikke så dumt ut.
Noe feil med denne klokken du har linket til tror jeg stor sikkerhet at det ikke er, men kanskje priset litt høyt. Ellers ikke noe feil som jeg kan se:)
 
7-7,5k hadde jeg nok kunne gitt:) kommer også litt ann på service, overhaling, polering og annet som spiller inn.