Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Selv er jeg bergtatt av reverso i rødt gull om dagen. Et ur som kansje også kan passe dine kriterier mer enn en daytona?
 
Selv er jeg bergtatt av reverso i rødt gull om dagen. Et ur som kansje også kan passe dine kriterier mer enn en daytona?

Vakkert ur, Reverso!
Har hatt en Reverso Grande GMT i stål for en tid tilbake, og var fascinert. Men det varte ikke så lenge, dessverre. De JLC'ene jeg har hatt har dessverre ikke helt vært innertier for meg.

Ser at RG bare vokser mer og mer, men er pokker så usikker på hvilken manufaktur og modellvalg jeg skulle gå for. Siden det nettopp er RG, blir det viktig å treffe riktig når det først skal kjøpes.
Så er jo spørsmålet også om et sportsur er riktig type ur om man først skulle gå RG-veien.....


Edit:
En AP RO i RG kunne jo vært et morsomt kompromiss......
 
Rose er på en måte mer nedtonet enn gult gull. Men likevel synes jeg at daytona i rose er et litt platt valg. Nå vet ikke jeg hva prislappen er, men reverso er 120k. Der kan man jo argumentere at msn får to klokker også:)

AP er hårreisende i gult gull, trolig også i rose. Hele klokken er jo veldig tilstedeværende, selv i stål. Jeg tror kansje ikke en klokke med lenke er optimalt for deg vedr. Dette materialet. Rose og skinn derimot, er mer sofistikert og ned-tunet, hva gjelder Harry-stigmaer.

Nå er jeg vel kjent med at ap ro går på skinn, og hvis du låser deg på det, synes jeg dual time med sort skive i rose er et lysår foran daytona.

Men... I landet ditt finnes det innbyggere som:
Glashutte rose gold senator perpetual calendar.
Audemars piguet Jules dual time rose gold.
Vacheron constantin historiques american rose gold.
Panerai radiomir rose gold.
Panerai 238 alarm.
Parmigiani fleurier toric retrograde perpetual calendar rose gold.
Fp.Journe octa lune power reserve rosegold.

For å nevne noen.
Kilde; chrono24
 
Nå er jeg vel kjent med at ap ro går på skinn, og hvis du låser deg på det, synes jeg dual time med sort skive i rose er et lysår foran daytona.

Men... I landet ditt finnes det innbyggere som:
Glashutte rose gold senator perpetual calendar.
Audemars piguet Jules dual time rose gold.
Vacheron constantin historiques american rose gold.
Panerai radiomir rose gold.
Panerai 238 alarm.
Parmigiani fleurier toric retrograde perpetual calendar rose gold.
Fp.Journe octa lune power reserve rosegold.

Rolex fanboy er jeg jo utvilsomt, likevel må jeg bare gi min +1 på dette. Rosé Daytona er kult, men konkurransen er hard.
 
Jeg synes at 116515 er veldig kul men den matte sorte skiven på WG versjon er konge og hvis jeg skulle ( kunne?) velge en chrono i PG ville det vært en 1815 :


1815+CHRONOGRAPH+Pink+gold.jpg
 
JLC Master Chrono er kanskje litt under nivået på mye nevnt her, men jeg vil gjerne legge inn et varmt ord :D

Det er helt nydelig på hånden! Tidemann har et eksemplar inne, ta turen :cool:

DSC_2202.jpg
 
Moore; hvis du vil ha daytona, så er vel det helt greit. Men... Rolex 6263 med sigma dial er vel litt mer passende i samlingen din (Refr din andre rolex)?
 
Hva er dette for noe? Blasfemi i en Rolex-tråd? Man anbefaler da ikke Jaeger og andre merker i tråden til en kar som ønsker seg en Daytona? :p
 
Uten å legge ord i munnen til 007; han ønsker seg ikke daytona, han usikker på om han har sunket så dypt! ;) ;)
 
Rose er på en måte mer nedtonet enn gult gull. Men likevel synes jeg at daytona i rose er et litt platt valg. Nå vet ikke jeg hva prislappen er, men reverso er 120k. Der kan man jo argumentere at msn får to klokker også:)

AP er hårreisende i gult gull, trolig også i rose. Hele klokken er jo veldig tilstedeværende, selv i stål. Jeg tror kansje ikke en klokke med lenke er optimalt for deg vedr. Dette materialet. Rose og skinn derimot, er mer sofistikert og ned-tunet, hva gjelder Harry-stigmaer.

Nå er jeg vel kjent med at ap ro går på skinn, og hvis du låser deg på det, synes jeg dual time med sort skive i rose er et lysår foran daytona.

Men... I landet ditt finnes det innbyggere som:
Glashutte rose gold senator perpetual calendar.
Audemars piguet Jules dual time rose gold.
Vacheron constantin historiques american rose gold.
Panerai radiomir rose gold.
Panerai 238 alarm.
Parmigiani fleurier toric retrograde perpetual calendar rose gold.
Fp.Journe octa lune power reserve rosegold.

For å nevne noen.
Kilde; chrono24

Rolex fanboy er jeg jo utvilsomt, likevel må jeg bare gi min +1 på dette. Rosé Daytona er kult, men konkurransen er hard.


Absolutt en hard konkurranse blant mange fantastiske alternativer i dette segmentet. Ingen tvil om det.
Det blir definitivt skinnrem om jeg går veien innom RG.
 
Jeg synes at 116515 er veldig kul men den matte sorte skiven på WG versjon er konge og hvis jeg skulle ( kunne?) velge en chrono i PG ville det vært en 1815 :

Fiiiiiiin....;)

JLC Master Chrono er kanskje litt under nivået på mye nevnt her, men jeg vil gjerne legge inn et varmt ord :D

Det er helt nydelig på hånden! Tidemann har et eksemplar inne, ta turen :cool:

Fiiin....;)

Hva med Seiko:D
Les mer her

Fin....;)

Moore; hvis du vil ha daytona, så er vel det helt greit. Men... Rolex 6263 med sigma dial er vel litt mer passende i samlingen din (Refr din andre rolex)?

F....;)
 
Hva er dette for noe? Blasfemi i en Rolex-tråd? Man anbefaler da ikke Jaeger og andre merker i tråden til en kar som ønsker seg en Daytona? :p

Thumbs up, jayeff!
Men på den annen side; - her "ber jeg om bråk" når jeg vingler som dette....;)

Uten å legge ord i munnen til 007; han ønsker seg ikke daytona, han usikker på om han har sunket så dypt! ;) ;)

Såså....har jo hatt en før, da....;)
Det irriterende faktum er dog at enkelte klokker bare "comes back and haunt you". RG Daytona har noe av dette "it", men samtidig er det noe som også holder igjen.

Så hva er det vi pleier å si; "- er du i tvil, så er du ikke i tvil?"
Spørs om jeg lar den der gjelde på meg selv....;)
 
116515LN setter seg mer og mer på hjernen. Huff.

Enig.....
Var innom for noen dager siden og "tafset". Kan ihvertfall konkludere med å si at det blir en 116515LN, Chocolate dial om det blir en Daytona i RG.
Men så har det underveis kommet opp et par andre sexy alternativer i RG.
Plagsomt frustrerende hobby dette....
:cool:
 
Jeg har vært innom denne tråden mange ganger uten å kommentere. Tenkte det derfor var på tide.


Aldri likt gull klokker tidligere, og var ikke kjent med denne Daytonaen før jeg så den her; du verden for en klokke!
Hadde jeg hatt økonomi til det, og "pondus" som disktuert i tidligere tråd, hadde jeg slått til på en Daytona RG Chocolate dial.

Helt nydelig. Offisielt min fjerne drømmeklokke. Fortsatt litt stuss på hvilke anledning den passer til da.
 
Redigert:
Anledningen ja, hehe. Ikke godt å si. Jeg kjenner jeg er litt småsvak for den lyse skiven også, da tror jeg det er en enklere klokke å bruke uten å måtte finne frem noe brunt å ha på seg. Kanskje.

Fantastisk fin klokke er det uansett.
 
En dag, Moore. en herlig sommerdag

Folkens.....

Om jeg kjøper er en annen sak - men du verden som denne versjonen av Rolex har vokst på meg i det siste.....:cool:

ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_05-HD.jpg


1920x1080_rolex-oyster-perpetual-professional-cosmograph-daytona-116515ln-.jpg


ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_04-HD-1.jpg

Skal vi ta oss en kaffe og beundre urene til hverandre. Dette er klodens mest attråverdige ur, og min SS med svart skive skal en eller annen dag få seg et søsken :). Jeg har vært inne på tanken på å realisere både Daytonaen og Submarineren for denne, men jeg får heller ta tiden til hjelp og samle sammen pengene :).

Så med andre ord: KJØP!

Blir du lei den så kjøper jeg den av deg :)
 
Skal vi ta oss en kaffe og beundre urene til hverandre. Dette er klodens mest attråverdige ur, og min SS med svart skive skal en eller annen dag få seg et søsken :). Jeg har vært inne på tanken på å realisere både Daytonaen og Submarineren for denne, men jeg får heller ta tiden til hjelp og samle sammen pengene :).

Så med andre ord: KJØP!

Blir du lei den så kjøper jeg den av deg :)


Avtale!
.....den kaffen - og eventuelt enda mer forfriskende fludium - skal vi nok realisere, som del av en hyggelig Daytona-GTG.

Det er nok egentlig mer et spørsmål om NÅR, ikke OM, den skal inn. På sidelinjen har det imidlertid dukket opp et par andre forførende alternativer jeg er nødt til å gå en runde på før jeg konkluderer. Og det var alternativer jeg tidligere har utelukket.
Ikke overraskende endres stadig preferansene.
Men 116515 er fortsatt på short-listen...:p
 
Jo mer jeg "forsker" på denne klokken, jo mer får jeg lyst på den! Her er et bilde jeg fant på rolexforum. Yummi :)

photo13.jpg

Perfekt kombinasjon for en fredag, ikke sant, Moore? :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek