Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Medlem
3. aug. 2009
Innlegg
2.887
Sted
Planet Earth
Folkens.....

Jeg har fått en rimelig akutt og smått absurd tanke om at Rolex Daytona 116515LN (Chocolate dial) muligens kan være den ultimate "Sommer-Rolex".
En eller annen crush har jeg fått på den, - for minnene fra noen rimelig intense minutter og armtid med denne vil ikke slippe taket.
Og jeg har hatt en SS tidligere, og trodde ikke jeg skulle finne veien tilbake til Daytona igjen. Men samtidig tenkte jeg; - Daytona i Rose gold.... en muligens ideell kombinasjon. Kult og sporty ur, og i rose gold finish gjør den nesten "über-cool".
Tenkte jeg, må presiseres.

Derfor; - glem Baselworld og såkalte Sky-Dwellers en stakket stund; - er dette noe det er verdt å eie i det hele tatt?
Blir det for "sært"?
Jeg kan ikke erindre denne har vært mye innom Rolex-tråden (på en god stund), så jeg åpner for litt synspunkter. Kunne det være noe mer enn en intens sommerflørt dette, eller snakker vi et lengre forhold med dype følelser? Jeg vet ikke. Men jeg leker med tanken.

Om jeg kjøper er en annen sak - men du verden som denne versjonen av Rolex har vokst på meg i det siste.....:cool:

ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_05-HD.jpg


1920x1080_rolex-oyster-perpetual-professional-cosmograph-daytona-116515ln-.jpg


ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_04-HD-1.jpg
 
Personlig foretrekker jeg gummi eller lenke på sommerbeateren.

Bortsett fra det; klokken er virkelig lekker! Rødt gull er knallnice og Rolex sin Everrose er intet unntak. Jeg har hatt denne "innom" noen ganger, og klokken er fantastisk. Litt usikker på hva du mener med sær, men jeg kjenner flere "non-WIS" som har denne som eneste klokke uten å ha reflektert mer over den enn at de liker den. Videre synes jeg at armfølelsen denne gir ikke kan sammenlignes med den vanlige Daytonaen!

Jeg sier: kjør på!
 
Daytona og gummi tror jeg er en sikker vinner..

Sommer klokke delux :)

Edit: Den var dritt tøff... ;)
 
Jeg er rimelig imponert av samlingen din Moore, men denne synes jeg blir litt "girly" for å si det enkelt.
Jeg har ved flere anledninger vurdert ss med hvit skive, men hver gang jeg har fått den på armen har det liksom vært feil av en eller annen grunn. Denne har jeg ikke sett "live" ennå. Ut i fra bildene er det mulig jeg har fått litt feil inntrykk, men jeg er redd designet kombinert med gull og skinn vil få den til å virke litt liten og jålete i steden for sporty. (Daytona er jo et sportsur:))
 
Jeg har kun sett denne på bilder, men for meg blir den for jålete. Liker også Daytona absolutt best på lenke. Helgull Daytona? Da er denne min favoritt, men prisen er dessverre hinsides...

daytona.jpg
 
Om du trenger klokke som matcher Leopard-speedo er vel denne helt topp? Men uff... Blir vel mye styr å finne rett speedo og sånn.
Ville derfor slått det litt fra meg...
 
Denne er virkelig lekker. Både i virkeligheten og på bilder.
Men som sommer Rolex ville jeg definitivt ikke gått for denne.
Du har jo tidligere snakket om DJII.
Denne vil i mine øyne være et mye bedre valg, hvit skive og lekker lenke er bedre på varme fine sommer kvelder.:cool:
 
Vel,

Egentlig mener jeg at sportsklokker skal være i stål og at gull på en sportschrono på alle måter er feil!

Men, jeg kunne ha gjort et unntak for denne :D
 
Har litt sansen for denne... ville nok ha kjøpt noe annet selv, wg sub eller daytona, men ingenting feil med denne synes jeg.
 
Et spm er om reim kan bli varmt og svett sommerstid...men du skal vel uansett ha den på nato så da.... ;)
 
Med din pengebok; tja. Ut fra hvordan jeg tolker deg gjennom TS, vil jeg anta at denne passer godt på lanken din, samt at den glir fint inn blant de andre urene dine :)

Som andre sier: skinnrem er pes om sommeren.

Ergo, dette blir en vår-klokke :mrgreen:
 
Det var da voldsomt til svetting med skinnrem da ;) Jeg må være heldig, for et slikt problem har jeg ikke.
Uansett, en lekker klokke som jeg har tenkt på selv. Man får den jo til røverkjøpspris på finn nå. Løp og kjøp, moore :)
 
Jeg liker et par klokker som jeg vet at ganske mange ikke liker. Det kommer nok til å ta en stund før den ene eller begge av disse to ligger i boksen. Stikk i mot mine egne råd lar jeg meg påvirke og delvis lede av sonens medlemmer og deres synspunkter.

Daytonaen hausses godt opp her i tråden nå. Det er enkelt å slenge seg på og si: "go for it". Mon tro hvor mange av klakkørene (no hard feelings) som hadde kjøpt seg en slik - for egne penger, vel og merke. Andres penger er det jo så enkelt å bruke.

Hvis du er i tvil så kjøper du den ikke, er mitt råd. Jeg er ikke akkurat kjent for å like Daytona og mitt svar er selvsagt både svertet og bleket av dette. Skal heller ikke falle for fristelsen om å anbefale et alternativt ur som sommerbeater, men om vi tar en liten kikk i Mogens' badeklokketråd finner vi en IWC...

Apropos IWC; det er reservert en plass i klokkeboksen for en IWC som gjerne kan dukke opp her i sommer. Sånn just in case du skulle trenge sommerlosji for din GC mens du bader og har deg med din nye sommerbeater :D