Jeg er, i likhet med mange her, mest interessert i sportsur. Det er det flere grunner til. Jeg sitter ofte og drømmer og sikler over ulike PP, ALS osv. Men hvis jeg hadde hatt en dressklokke fra nevnte produsenter, hadde jeg turt å bruke den? Neppe, hvertfall ikke i det daglige. Det kan godt hende jeg hadde vært mer avslappet til det hvis min økonomiske situasjon var på et "no worries" nivå. Hadde jeg hatt en slik klokke hadde jeg passet så godt på den at den bare hadde blitt brukt litt hjemme i leiligheten, og ved spesielle anledninger. Men det er nå meg
I det daglige er jeg opptatt av piece of mind. Og det gir en sportsklokke meg. En sport/dykkerklokke har mer beskyttelse av urverket, (hvertfall i mitt hode), har et tykkere glass og en mer solid skrukrone. I tillegg føler jeg at hakk og riper på en dressklokke ser mer malplassert ut, mens på en dykkerklokke gir den mer karakter. Jeg opplever at når jeg primært er opptatt av at klokken skal være "trygg" og at jeg skal ha piece of mind når jeg bruker den, trekkes også interessen min mot ur som passer denne kategorien. Det har ført til at jeg etterhvert har fått et så forvrengt verdensbilde at jeg opplever at solide, "trygge" klokker i mine øyne også blir estetisk pene. Mitt "behov" dikterer altså min smak.
Når det er sagt, tåler nok klokkene våre langt mer enn hva vi utsetter dem for. Men nøkkelordet mitt er piece of mind, opplevd trygghet, og derfor vil nok jeg, (inntil jeg vinner i lotto), velge en sportsklokke over en dressklokke anyday

men det er nå meg
Sent from my MediaPad using Tapatalk 2