Da var det tid for min første unboxing

Dette er bare fantastisk nydelig, takk til pondus og Moore! Dessverre ikke helt i min divisjon (langt over) herlig med folk som tar den helt ut og deler:D
 
Heisann, det ble en 5023...og jeg legger all "skyld" på deg hehehehe
Er rett og slett kjempefornøyd med den, herlig tyngde på den for ikke glemme hvor vakker den er, kan sitte og se på den og oppdage noe nytt hele tiden.
Så stor takk til deg Moore for at du postet bildene av din den gang slik at jeg fikk øynene opp for denne

Er det slik å forstå at denne er i platinum mens Moore sin er hvitt gull?
Dere to må treffes til en fotosession slik at hele asylet kan kose seg med sammenlikningsbilder av tvillingene... ;)
 
Er det slik å forstå at denne er i platinum mens Moore sin er hvitt gull?
Dere to må treffes til en fotosession slik at hele asylet kan kose seg med sammenlikningsbilder av tvillingene... ;)

En liten supplering herfra:
5022-generasjonen (WG modell 5022-18 ) - som min - har 42.3mm kasse, og er discontinued.
5023-generasjonen (WG modell 5023-03 ) - som Pondus72 sin - har 44.2mm kasse, og avløste min generasjon PPC.
Det er eksakt samme uret, men IWC valgte å utvide kassen med knappe 2mm. Innholdet/kalibret 51613 er det samme.

Platina-versjonen tilhører 5023-generasjonen (modell 5023-05), er utført i silver-plated dial og sort croc strap. Platinaen er dessuten en Limited Edition produsert i 250 eksemplarer, men er forøvrig samme uret som våre (IWC Calibre 51613).
 
Atter en gang takk for alle tilbakemeldinger.

Skulle så gjerne ha tatt noen skikkelige nærbilder, men evnene står ikke helt i stil :D
Har to objektiver til kameraet, et 18-200mm og et 18-55 som kom med kameraet. Er det noen som har noen gode råd til hvordan man kan få til noen skikkelige nærbilder med disse?
Mener jeg så noen som beskrev et lurt tricks i fototråden, å sette to objektiver mot hverandre ved hjelp av litt teip og deretter å prøve seg frem til rett innstilling. Funker dette eller er det bare humbug?:confused:
 
Utrolig stilig!

Kjenner at tiden snart er moden for et klokketreff i Bergen igjen.
Ikke helt umulig at den vil bli tilpasset etter arbeidsplanen din. ;)
Oppmøte er selvsagt obligatorisk. :mrgreen: haha :p
 
Gratulerer så mye med et nydelig ut! Definitivt en av mine grails!
 
Atter en gang takk for alle tilbakemeldinger.

Skulle så gjerne ha tatt noen skikkelige nærbilder, men evnene står ikke helt i stil :D
Har to objektiver til kameraet, et 18-200mm og et 18-55 som kom med kameraet. Er det noen som har noen gode råd til hvordan man kan få til noen skikkelige nærbilder med disse?
Mener jeg så noen som beskrev et lurt tricks i fototråden, å sette to objektiver mot hverandre ved hjelp av litt teip og deretter å prøve seg frem til rett innstilling. Funker dette eller er det bare humbug?:confused:

Takk for enda flere bilder av uret!

Nei, det funker helt fint det. Tror du spesielt ville fått noen usedvanlig tøffe bilder av baksiden! Prøv å sett objektivene mot hverandre å lek deg med blenderen.
http://prodipx.wordpress.com/double-lens-macro/
 
Hjelpes. Du må jo advare folk da mann. "min første unboxing."
Venter Seiko eller Certina(utbokses jo ikke så mange orienter om dagen.) Men neida. Vi legger oss på den linja. :eek:

Er vel helt godkjent og herme hvis man gjør det på den måten.

Gratulerer med et utrolig kult valg.
 
Fantastisk klokke! IWC er på topp 3 listen min og dette er vel det mest sexy de har...... Bukke, nikke, neie osv
 
Det kom en hentelapp i posten i dag....en gave fra Urmaker Otteren og IWC

20120728_151543.jpg

20120728_151641.jpg

20120728_151702.jpg

20120728_151713.jpg

20120728_151738.jpg

20120728_152314.jpg


En Swiss Kubik winder, rett og slett helt fantastisk kundeservice.
En stor takk til Otteren og IWC er på sin plass
 
Litt seint ute her, men gratulerer så mye med den flotte klokka Pondus72.
Og grattis med ny winder :D
 
Har dessverre ikke fått med meg denne posten før nå. Slitan med ny klokke selv om den ikke er helt ny lenger.

Husker jeg fikk hakeslepp da jeg så Moores bilder for en stund siden. I sommer fikk jeg sett klokken i virkeligheten i et utstillingsvindu i Zürich, og den er enda vakrere enn på bilder.

Kos deg med det som må være en av verdens vakreste, og mest spennende, klokker.