Hva koster "bezel insert" til en GMT her på berget

Medlem
31. jan. 2009
Innlegg
456
Sted
her og der
Jeg er på utkikk etter å bytte til et pepsi vri-ringsinnlegg på GMTn.

Satte en WTB på et internasjonalt forum og har fått noen svar, men kom plutselig på at jeg ikke aner hva de koster her hjemme??


Noen som vet - raskt ??
 
Mener jeg betalte 650,- for GMT-bezelen min for et par år siden - så da ligger de nok på det samme som Kjersem betalte for innlegg til suben..
 
HenrikTA skrev:
Mener jeg betalte 650,- for GMT-bezelen min for et par år siden - så da ligger de nok på det samme som Kjersem betalte for innlegg til suben..

Aouch,
GMT inserten koster rundt 30 euros på prislisten, de må ha fakturert "jobben" i tillegg.
Sub inserten er en god del dyrere med sin "perle"
 
Jeg solgte to brukte bezelinnlegg til GMT her på forumet for kr. 600,- tidligere i år - så nyprisen "løst" i Norge må jo være høyere enn 30 euro (260kr)..
 
Jeg betalte 550 for en løs Pepsi-bezel hos Lervik i fjor. De sendte den i posten og jeg gjorde jobben selv.

Lervik er forresten min favoritt Rolex-pusher. Jeg anbefaler alltid å prøve dem før man handler et annet sted. Knut Lervik var meget rask og hyggelig da jeg ville kjøpe en Daytona (dette var den gangen da de fortsatt ble solgt brukt for over nypris), og alle senere forespørsler har blitt motatt på samme proffe måte. Jeg bor jo ikke i Haugesund, men alt går smertefritt gjennom det kongelige norske postvesen. Herved anbefalt enda en gang.
 
Dere fikk meg til å lure, jeg sjekket kontoutskriften: € 27, hos Dubail, Place Vendome i Paris i fjor.
Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å betale kr550,- til hyggelige Lervik hvis han fortsatt sender i posten ( i motsetning til Bjerke som ville ha uret inne og mente at inserten ikke kunne skiftes uten en full service...)
 
Anders skrev:
Jeg betalte 550 for en løs Pepsi-bezel hos Lervik i fjor. De sendte den i posten og jeg gjorde jobben selv.

Lervik er forresten min favoritt Rolex-pusher. Jeg anbefaler alltid å prøve dem før man handler et annet sted. Knut Lervik var meget rask og hyggelig da jeg ville kjøpe en Daytona (dette var den gangen da de fortsatt ble solgt brukt for over nypris), og alle senere forespørsler har blitt motatt på samme proffe måte. Jeg bor jo ikke i Haugesund, men alt går smertefritt gjennom det kongelige norske postvesen. Herved anbefalt enda en gang.

Betyr det at man kjøpe en "ny" klokke og deretter få påsatt en "pepsi-look"?

Forøvrig helt enig i at Lervik er knallbra!
 
ArthurF skrev:
Betyr det at man kjøpe en "ny" klokke og deretter få påsatt en "pepsi-look"?

Jeg vet ikke om jeg forstår spørsmålet? Rolex GMT-Master II er helt identisk uansett om du kjøper den med blå/rød eller svart/rød bezelinsert. Eller svart, for den saks skyld.
 
Anders skrev:
Jeg betalte 550 for en løs Pepsi-bezel hos Lervik i fjor. De sendte den i posten og jeg gjorde jobben selv.


Bra jeg sjekket - beste tilbudet jeg har fått til nå er 75 Euro. Da er det jo bedre å få den fra en norsk forhandler.
 
Jeg vet ikke om jeg forstår spørsmålet? Rolex GMT-Master II er helt identisk uansett om du kjøper den med blå/rød eller svart/rød bezelinsert. Eller svart, for den saks skyld.

OK, så det du sier er at jeg "nå" kan kjøpe en nye GMT med Pepsi? Eller roter jeg veldig nå...

Om det er litt "modifisert" så er det OK for meg, klokka skal bare erstatte den jeg ikke har vært klok nok til å ta godt vare på.

Får jeg en AD til å gjøre det for meg?
 
OK, så det du sier er at jeg "nå" kan kjøpe en nye GMT med Pepsi? Eller roter jeg veldig nå...

Om det er litt "modifisert" så er det OK for meg, klokka skal bare erstatte den jeg ikke har vært klok nok til å ta godt vare på.

Får jeg en AD til å gjøre det for meg?

Nei, vi snakker om insert til den gamle GMTen her. Til 16710 kan du fritt bytte Pepsi, Coke eller svart. Den nye 116710 kommer foreløpig kun med svart bezel.
 
Takk for tipset Anders, om ikke så veldig mye ny info for en GMT fantast som meg, så veldig morsomt å se alt samlet på ett sted! Fine bilder var det der også.
 
Inspirert av alt dette bezel-snakket tok jeg på meg min Pepsi i dag. Den lyser opp en dag ellers preget av sausa forkjølelse, bihulebetennelse og jobbstress. Men fredag og Pepsi gjør livet litt lysere :D

Dessverre har jeg gått hen og anskaffet en (ellers utmerket) HTC med crappy kamera, så noe bilde i Dagens klokke blir det ikke. Kan jo poste et gammelt bilde her da :D

3918977020_35b2eb37e8_b.jpg
 
Fint bilde Anders, forøvrig er pepsi vriringinnsinnlegg ankommet fra Haugesund. Glimrende service så takk for tipset.

Så var det å skifte den selv....det må vel gå bra får jeg håpe.
 
Får min GMT Master II i morgen. (i følge FedEx) Har alt forberedt meg godt, og kjøpt meg bezel-innlegg (Pepsi) fra Lervik Ur, da uret jeg har kjøpt kommer med sort bezel. Lervik kan forøvrig anbefales – meget god service. Prisen var kr. 575,- ink. frakt.

Når det kommer til selve skifting av bezel-innlegget er jeg litt usikker. Er det noen som har noen tips?