Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Har du vært nedi der de lager de her high end fake klokkene? er faktisk ikke flere en 300-400 arbeidere som lager de og ca 10 små fabrikker som også lager mange av de billig Kina klokkene som kalles "Hommage" her på forumet samt finn.no,ebay osv, sitter hvertfall ikke barn lager de..Finnes faktisk noen av oss som sitter med litt mer informasjon en dere som skummer opp all info som dere blir servert uten å faktisk gjøre en liten fakta sjekk..

Er du ikke en liten dash naiv her, Dani?
 
Er du ikke en liten dash naiv her, Dani?

nei, jeg snakker ikke om all fake industrien bare en 2-5% den av den som er high end fake klokker.
de lager faktisk en del homage klokker som fint omtales både her og på utalandske forum dobbel moral ? industrien i Kina er ekstremt komplisert.
Jeg kjenner en del ifra Kina og har inngående kunnskap.
Jeg er totalt enig at fake industrien generelt er ille og et eks på at Kina har en lang vei å gå..
 
ignore funksjon og stillebehandling så sprekker nok dette trollet også. Herregud for en diskusjon..
 
Det er for all del underholdende, men please... Jeg blir lubben av all denne popcornen!

merker at dette forumet har fått samme sving som en del andre de siste årene, elitist holdinger der man følger den populære sine holdinger uten selv eie egen mening i en diskusjon man bare hopper på første å beste..

er vel ca 3 såkalte Homage klokker tilsalgs nå på forumet uten at dere skriker, er vel en haug folk her inne som har "submarinere" bare med steinheart eller lignede navn, ingen skriker da..Hyklersk kaller jeg slikt..

 
Tror du bruker feil ord her. Elitistisk? Du mener elastisk?

De fleste her inne, meg bekjent er hyggelige, tolerante og lune. At du ikke deler min oppfatning kan tenkes at handler mer om din egen tilnærming til folk enn folkene du kritiserer.
 
Tror du bruker feil ord her. Elitistisk? Du mener elastisk?

De fleste her inne, meg bekjent er hyggelige, tolerante og lune. At du ikke deler min oppfatning kan tenkes at handler mer om din egen tilnærming til folk enn folkene du kritiserer.

Møtt mange av medlemmene her inne og ingen av dem har skrevet et ord i denne tråden ;)
Mange møtte jeg på JLC treffet som ble holdt med Aston Martin, hadde da på meg en JLC EWA og alle jeg møtte den dagen var hyggelig folk :)
 
Jeg finner mye av det du deler interresant og nytt, og har ikke vanskelig for å tro at det finnes en hobby som ligger i å kopiere kjente klokker og ur. Man bør kanskje være litt forsiktig med å hardnakket påstå verken det ene eller andre.
 
Jeg finner mye av det du deler interresant og nytt, og har ikke vanskelig for å tro at det finnes en hobby som ligger i å kopiere kjente klokker og ur. Man bør kanskje være litt forsiktig med å hardnakket påstå verken det ene eller andre.

akkurat det jeg prøver få fram, jeg er ingen forkjemper for fakes jeg bare prøver ha en nyansert syn på hvordan ting faktisk er, bare se på Apple har de ansatte der det så utrolig bra, de som lager ekte nike har som oftest en skygge fabrikk som lager fakes, det er såpass vanlig nedi Kina, men er tydelig at ingen vil diskutere her inne..
 
For alt jeg vet er du en svigermors drøm, jeg vil imidlertid slippe at man går på personkarakteristikker når man knapt har forvekslet ord, og aldri engang har truffet hverandre.

For meg er denne interessen synonymt med glede og hyggelige sosiale lag. Relasjoner jeg trolig aldri ville fått om det ikke var for denne interessen. Å ville ha en hyggelig tone, bør ikke være kritikkverdig. Provokatører er velkomne, så sant det skapes temperatur på et saklig plan.

Jeg vet ikke om det stemmer, men for meg kan det virke som om du synes det er gøy å skape litt blest. Si ifra om jeg tar feil.

Ha en fin dag, ses kansje på Alf Lie.
Isåfall har jeg på meg born in the USA t-skjorte og en barett med ørne-pin.
 
For alt jeg vet er du en svigermors drøm, jeg vil imidlertid slippe at man går på personkarakteristikker når man knapt har forvekslet ord, og aldri engang har truffet hverandre.

For meg er denne interessen synonymt med glede og hyggelige sosiale lag. Relasjoner jeg trolig aldri ville fått om det ikke var for denne interessen. Å ville ha en hyggelig tone, bør ikke være kritikkverdig. Provokatører er velkomne, så sant det skapes temperatur på et saklig plan.

Jeg vet ikke om det stemmer, men for meg kan det virke som om du synes det er gøy å skape litt blest. Si ifra om jeg tar feil.

Ha en fin dag, ses kansje på Alf Lie.
Isåfall har jeg på meg born in the USA t-skjorte og en barett med ørne-pin.

Var jeg som ble kalt en idiot samt at jeg var misunnelig , jeg kaller bare attituden som kommer fram som elitist går ikke til noe person angrep det var det andre som stod for..

Jeg ville ikke skape noe blest bare legge til min mening i en diskusjon..
Ja vi ses kanskje :) Blå jakke mest sannsynlig hvis været er like dårlig som idag..
 
Meg bekjent ble du ikke kalt noe som helst av meg? Til senere håper jeg derfor å slippe en hel masse karakteristikker i svar på et lite ønske om "husfred".

Ha en god st.hans
 
Meg bekjent ble du ikke kalt noe som helst av meg? Til senere håper jeg derfor å slippe en hel masse karakteristikker i svar på et lite ønske om "husfred".

Ha en god st.hans

Var en annen så hvis du følte jeg gikk overstrekken med et svar til deg beklager jeg det, Ha en god st.hans :)
 
Er selv imot fakes, men jeg greier hvertfall ha et realistisk syn på ting, en ting skal dere vite de fleste fabrikker i Kina som lager ekte varer produserer fakes også..De blir tatt for dette på en daglig base, Kina sin regjering har en se mellom øynene på det meste av dette dessverre, mye derfor Apple må ha en nesten Nazi policy på sine fabrikker..


Jeg har litt problemer med å forstå hva det realistiske synet ditt går ut på. Er det slik at du er imot kopiindustrien, men synes det er greit med kopier av høy kvalitet? Eller at det er greit å kjøpe kopier fordi industrien er vanskelig å stoppe?

er enig at det kan være irriterende at det finnes ekstremt gode fakes fordi da vil ofte andre betvile deg og din klokke, men utenom det er det virkelig så ille ?

Den smule ulempe eier av en ekte klokke måtte oppleve fordi noen tror han bærer en kopi er det minste problemet. Kopier undergraver vårt økonomiske system på flere måter. Det er ødeleggende for produsentene og produsentlandene og deres skatteinntekter, men alvorligst er at det skaper enorme inntekter for internasjonale kriminelle nettverk. Selv om produksjonen skulle finne sted på samme fabrikk - en påstand som ofte fremsettes av kopikjøpere, men som svært ofte er tilbakevist- er det et vesentlig skille når varene forlater fabrikken. De lovlige varene distribueres gjennom lovlige kanaler helt frem til forbruker, mens kopiproduktene distribueres helt eller delvis gjennom kriminelle nettverk. Hva det betyr for kontroll, skatt, miljøpåvirkning, arbeidsforhold mv trenger jeg sikkert ikke forklare. Siden du er så kjent med dette temaet har du sikkert også lest litt om hvem disse nettverkene er, og hva de ellers driver med. I motsatt fall foreslår jeg bøkene "McMafia" av Misha Glenny og "Gomorra" av Roberto Saviano som innføringslitteratur.

Du har i en annen tråd gitt uttrykk for at de som raner norske urmakere fortjener hardhendt behandling. Ingen av disse hadde hatt noe innbruddsmotiv om ikke det i andre enden satt en kjøper, sannsynligvis en helt vanlig privatperson som unnskyldte sin handling med samme type argumenter som du bruker i denne tråden. "Er det egentlig så farlig? Det er jo umulig å bli kvitt likevel" osv. Den type grådighetsmotivert selvbedrag er nettopp det som holder slik skitten virksomhet i gang. Kjøp av kopier er farlig, dumt og ødeleggende, og spesielt i vår enorme velstand fullstendig unødvendig. Kjøper av slike gjenstander fortjener akkurat samme behandling som kjøper av stjålne ur.

Edit, pga innlegg som kom imellom her: Man kan selvsagt mene mye om de forskjellige "homage"-variantene på markedet, men det burde være opplagt hva som er forskjellen på å kjøpe en slik fremfor en kopi. En homage er en lovlig fremstilt, distribuert og solgt vare, mens en kopi er det ikke. Det har intet med hykleri å gjøre, men med jus.
 
Skjønner ikke hvorfor denne tråden fortsetter etter at Christian dissekerte de totalt latterlige påstandene i posten han skrev etter den famøse "idiotgate."

Edit: se der ja, der skrev Hopalong noe fornuftig :D
 
Jeg har litt problemer med å forstå hva det realistiske synet ditt går ut på. Er det slik at du er imot kopiindustrien, men synes det er greit med kopier av høy kvalitet? Eller at det er greit å kjøpe kopier fordi industrien er vanskelig å stoppe?

Nei jeg er imot industrien totalt, men jeg har en noe mer nyansert syn en mange her inne, og ikke minst et noe mer realistisk syn..
Kina sin regjering lar dette pågå og det er det største problemet, hadde de slått hardere ned på det så kunne man kommet noe vei..En mnd i året gjør de en innsatt, og de vet godt hvor det meste av fake industrien holder til..
 
[SUB][/SUB]
Nei jeg er imot industrien totalt, men jeg har en noe mer nyansert syn en mange her inne, og ikke minst et noe mer realistisk syn..
Kina sin regjering lar dette pågå og det er det største problemet, hadde de slått hardere ned på det så kunne man kommet noe vei..

De fleste her inne er imot industrien totalt. Hva er nyansen?

Det eneste den enkelte av oss kan gjøre er å la være å kjøpe. Det er nokså enkelt. Samtidig kan man unngå å legitimere griseriet ved å holde seg unna kopifora og denslags.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.