Klokkespotting

Det skulle vel stemme ja.

Utrolig kult baklokk. Frister å skamløst kopiere idéen. Men får vel vente til jeg finner et eget ur og en egen gravering.
 
b00b0a44-f00a-d19d.jpg


Hva er det kongen bærer her?
 
Den bezelinserten må være utrolig fadet, ser nesten ut til at den mangler.

Kult at kongen er vintage-fan;)
Da kan man snakke om verdifull klokke, tenk deg historien til denne klokka, artig hvis det står "Harald R" i garantibeviset fra 70-tallet :)
 
Artig dag på jobb. Lange & Söhne Sax-O-Mat på vakthavende anestesilege, og jammen viser det seg at den britiske, eksmilitære svogeren til en annen kollega går rundt med en Submariner med irriterende fastsveisede bandstifter. Bilder av begge skal (forhåpentligvis) komme!

Her er uret til briten. Han har hatt den på service en gang i tiden (ut fra tilstand på glass og kasse var det ikke forrige uke) og visere/bezel er dessverre skiftet ut, men artig lell! Han hadde visstnok ingen anelse om at klokka var mer verdifull enn en hvilken som helst Rolex.

Gladnyhet til resten av veterankompisene med samme klokke ble det ihvertfall.

P1020260.jpg


P1020261.jpg
 
Utrolig kult. En skam med viserne og bezelen, men sin sjarm har den fremdeles :)
 
Kan ikke rolex bytte visere tilbake til "proper" type nå som de ikke insisterer på å dra modellene opp til current ?
Gudene vet...

I dag spottet jeg en forrige generasjons sort GMT2 på "innbytteduden" hos Bilia Follo.
 
Kan ikke rolex bytte visere tilbake til "proper" type nå som de ikke insisterer på å dra modellene opp til current ?
Gudene vet...

I dag spottet jeg en forrige generasjons sort GMT2 på "innbytteduden" hos Bilia Follo.

Originale visere og bezelinsert er vel nærmest umulig å få tak i, og spesielt til en pris menigmann er komfortabel med
 
Originale visere og bezelinsert er vel nærmest umulig å få tak i, og spesielt til en pris menigmann er komfortabel med

Huff ja, har lest om dette men tenkte i min uendelige naivitet at siden Rolex har byttet dem for egen fri vilje var det kanskje noe de kunne hoste opp igjen - jeg skylder dog på manglende p.t. og at jeg da av naturlige årsaker er skikkelig sulten :p.
 
Men den var da flott likevel. Når man ser hva den åpenbart har gjennomgått de siste tredve år, blir "tåler den nye Submarineren min golfspill"-diskusjoner litt morsomme :)
 
Men den var da flott likevel. Når man ser hva den åpenbart har gjennomgått de siste tredve år, blir "tåler den nye Submarineren min golfspill"-diskusjoner litt morsomme :)

Hehe, ekstremt godt poeng du har her. Mon tro om de nye faktisk vil tåle det disse gamle har gjennomgått...